2022-11-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Finner din teori rimlig
Bara så sorgligt isåfall att Tove gick dit själv för att konfrontera
Det känns inte som om hon var rädd för dem om hon följt med dem frivilligt hem
Kan de verkligen ha varit så manipulerande att hon inte anade oråd ?
Man ska inte underskatta en eventuell mytoman och psykopat, JJ kan ju ha "försökt" bli kompis med TT ett tag som gjort att hon följde med hem denna kvällen. Hon kanske har nekat att följa med henne några gånger innan. Isåfall är det ju definitivt planerat. Min teori är att själva mordet inte var planerat utan att TT skulle få sin "bestraffning". Och sen så la TT fram något konkret som gjorde att det slog slint för JJ som direktmarkerade halsen med båda händer och vägrade släppa tills det var över. En blackout helt enkelt.
Citera
2022-11-17, 19:52
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Det är hundratals teorier i denna tråd om hur de fått ut en död Tove från JJ:s lägenhet men förvånansvärt få som spekulerar i hur det kom sig att Tove ens kom på tanken att följa med hem till JJ
Det måste ju varit synnerliga skäl sen hon går till nöjet ((själv vad vi vet) och (vad som kommit fram här) blivit osams med de två MGM (fler ?)
Och varför hon senare ändå följer med dem hem till JJ

Det där är ett mysterium för mig också. Har du några teorier? Jag har tänkt på olika scenarier men inget känns sannolikt.

Typ att de tillfälligt blivit ”fyllevänner” efter bråket men att det sedan slagit till igen när de väl var uppe.

Eller att de på riktigt planerat att gå hem och prata eftersom det inte går att prata i ljudet på en nattklubb och det var kallt ute, och att de bara följde den planen. Men varför skulle Tove ställa sin cykel så slarvigt då?

Kan JJ i ilska ha gått in när de nådde hennes hus, och Tove följt efter för att hon hade mer att säga?
Senast redigerad av ellaaa 2022-11-17 kl. 19:54.
Citera
2022-11-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Låter rimligt, ja, tyckte själv att det var lite märkligt att utsagan motsäger planritningen. Men användaren som en gång varit där kanske kom ihåg fel bara, längesedan.Vad vet jag. No big deal.

Inlägg om huruvida toan finns till vänster om ytterdörren eller ej, blir ju ganska meningslösa om det inte anges om betraktaren står uanför ytterdörren och ringer på, eller är på väg ut därifrån.
Citera
2022-11-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Inlägg om huruvida toan finns till vänster om ytterdörren eller ej, blir ju ganska meningslösa om det inte anges om betraktaren står uanför ytterdörren och ringer på, eller är på väg ut därifrån.
Man räknar alltid när du går IN i en planlösning. Dessutom ligger grannens badrum mitt under JJs vardagsrum och då spelar inte höger eller vänster sida så jättemycket roll utöver ljudet som eventuellt kom från vänster sida om ytterdörren.
Senast redigerad av smalandsbo 2022-11-17 kl. 20:02. Anledning: Tilläg för att inte skapa trådsanning
Citera
2022-11-17, 19:57
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det underliga är att T självmant följde med hem till JJ.

Denna vän är förmodligen anledningen till att T traskade Storgatan fram efter kl. 01:00, tillsammans med JJ och MH, med sin cykel.

Trådsanningar.
Vi VET inte att hon var hemma hos JJ. Ingenstans finns det bevisat.
Vi VET inte att hon gick tillsammans med JJ och MH. Inte heller det finns bevisat.
Vi bara tror och antar; spekulerar.
Senast redigerad av RFT 2022-11-17 kl. 20:00.
Citera
2022-11-17, 20:02
Medlem
Citat:
Det är hundratals teorier i denna tråd om hur de fått ut en död Tove från JJ:s lägenhet men förvånansvärt få som spekulerar i hur det kom sig att Tove ens kom på tanken att följa med hem till JJ
Det måste ju varit synnerliga skäl sen hon går till nöjet ((själv vad vi vet) och (vad som kommit fram här) blivit osams med de två MGM (fler ?)
Och varför hon senare ändå följer med dem hem till JJ

Alltså, Tove har väl känt tjejerna ett tag. Aldrig trodde man väl att dom skulle göra något sånt här, även om de har haft gräl tidigare, så tror jag inte hon var rädd för dom. Om jag själv försöker sätta mig in i situationen tänker jag dock att man isåfall står kvar utanför krogen och reder ut det? Visst det var dåligt väder, men JJ bor ju en bra bit därifrån, tar väl säkert 20 min att gå den vägen onykter, minst. Känns som om det borde funnits någon anledning till varför dom gick just dit, mer än dåligt väder. Ville T ha tillbaka något som hon lånat ut? Lockade dom dit henne på något vis?
Senast redigerad av Seaside0099 2022-11-17 kl. 20:05.
Citera
2022-11-17, 20:06
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Trådsanningar.
Vi VET inte att hon gick tillsammans med JJ och MH. Inte heller det finns bevisat.

Uppskattar om du inte klipper och klistrar i mitt inlägg, nr: 30415, sammanhanget går lixom förlorat när du inte citerar hela inlägget.
Finns lite regler för det. Jag syftar på ditt inlägg nr: 30420 kl. 19:57

Men utveckla gärna hur du tänker när du klipper och klistrar om vad ingen vet och varför du skriver att T inte gick med JJ och MH.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-17 kl. 20:14.
Citera
2022-11-17, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Såklart inte. Men av dom 500+ mordfall jag läst om, kan jag inte minnas ett enda. Googlade dessutom utan att hitta nåt.

Hade J s lägenhet legat på våning 8 utan hiss hade jag övervägt om dom använt fönstret. I detta fall anser jag att risken är större för upptäckt med ett fönsterkast än den traditionella trappvägen. Dessutom ser det inte helt enkelt ut med trappan och balkongen under.

Men visst, dom har varit oförsiktiga och övermodiga med mycket annat, men fönstervägen tvivlar jag starkt på.

Ok fattar både ett och annat här... Med dessa tidsaspekter finns det bara en väg att gå, MH måste burit ned kroppen när JJ var på McD. Varför fascinerar sån här skit mig, jag vet inte, man går in, gräver sig djupt i gåtan som sådan, men vad som hänt gör mig ledsen, man får aldrig glömma det.

Så hur ser du på att en kvinna kan bära sin egen vikt?
Citera
2022-11-17, 20:14
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Trådsanningar.
Knappast trådsanningar!
Det finns vittnen som sett dem lämna tillsammans och sannolikt fler vittnen på vägen
Därtill TT egna samtal till pojkvännen om var hon är/påväg
Citera
2022-11-17, 20:17
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Knappast trådsanningar!
Det finns vittnen som sett dem lämna tillsammans och sannolikt fler vittnen på vägen
Därtill TT egna samtal till pojkvännen om var hon är/påväg

Litar inte på någon inte ens Albin vad han har sagt. Att de sett dem lämna Nöjet Ja, från övervakningsfilm men den sträcker sig inte många meter.

Att man inte får veta måste vara att de skyddar en tredje person från att hängas ut, den enda jag kan tänka på är tvillingsystern My som det talas 0 om. Hon måste vara en viktig person för TT.
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-11-17 kl. 20:19.
Citera
2022-11-17, 20:20
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Alltså, Tove har väl känt tjejerna ett tag. Aldrig trodde man väl att dom skulle göra något sånt här, även om de har haft gräl tidigare, så tror jag inte hon var rädd för dom. Om jag själv försöker sätta mig in i situationen tänker jag dock att man isåfall står kvar utanför krogen och reder ut det? Visst det var dåligt väder, men JJ bor ju en bra bit därifrån, tar väl säkert 20 min att gå den vägen onykter, minst. Känns som om det borde funnits någon anledning till varför dom gick just dit, mer än dåligt väder. Ville T ha tillbaka något som hon lånat ut? Lockade dom dit henne på något vis?

Jag läste också att Tove sågs på Mc Donalds på natten. Undrar om de gick tillsammans dit och sedan hem.
Citera
2022-11-17, 20:24
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Litar inte på någon inte ens Albin vad han har sagt. Att de sett dem lämna Nöjet Ja, från övervakningsfilm men den sträcker sig inte många meter.

Att man inte får veta måste vara att de skyddar en tredje person från att hängas ut, den enda jag kan tänka på är tvillingsystern My som det talas 0 om. Hon måste vara en viktig person för TT.
Själv litar jag på det som framkommit i media samt att tjejerna sitter på sannolika skäl misstänkta för mord, människorov och gravfridsbrott.

Blir löjligt att börja ifrågasätta om TT ens följde med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in