2022-11-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Enligt någon, minns inte vem, hade T sett på Snapchat att X var på Nöjet och att T gick dit för att söka X.

Okej, men alltså ingen uppgift om det från media?
Det har ju framkommit (Ts samtal med bartendern) att T letade efter någon där men alltså inte något om hon gick dit ensam osv.
Inte vad jag sett, kan ha missat.

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Troligtvis något de inte vill ska komma ut. Men Tove måste väl ha känt någon där som hon pratat med? Samtalet med bartendern är det också knäpptyst om.

Albin vet något
Bartendern vet vem hon letade
Vem mer? mycket konstigt

Ja nog borde en ung kvinna från bygden känna en o annan ute på lokalen. Men som sagt, mycket tyst om bakgrunden till att hon gick ut den kvällen.
Som bekant har ju åtminstone en vän till JJ/MH talat ut i pressen.
Citera
2022-11-17, 19:22
Medlem
MrFiremans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nej men den personen styr väll och bestämmer vem som gör? Ytterst ansvarig

Så kan det ju vara men VAD i utredningen är det Du är missnöjd med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hej,
inlägget är borta. Det var kantboll på regel 1.04 kan jag tänka mig. Alltså delen om dataintrång och hacking. Även om Flashback har en hel tråd där publika läckta databaser med likadana uppgifter cirkulerar. Omaskerat.

(FB) "Jag efterlyser en databasdump av specifik sida" - Bara publicerade dumpar tillåtna

Jag har medvetet valt ett konto med en inloggning med tvåfaktorsautentisering eller motsvarande för jag är inte helt jäkla dum i huvudet.

23:e kan du ta emot PM så då kan vi kika vidare.

De som vet hur man gör för att stöka med MGM konton behöver inte mitt inlägg.

De som inte vet hur man gör kommer ingenstans med de ledtrådar som presenterades.

När fupen kommer så kommer alltså mer info fläkas ut på nätet om de här MGM (och TT) än vad som hade gjorts om man löst min kluring.

Detta var alltså för sportens skull. Inte uppmaning till brott. För det hade inte kunnat fullföljas.

Jag gjorde en sån här kluring nån gång tidigare i nån tråd. Då skulle man kasta om bokstäver i ett läckt dokument från ryska underrättelsetjänsten och lite hit och dit och den som löste det fick veta att den operative analytiker som var kopplad till fallet hade en väldigt nära relation till MGM/GM och satt bl.a med i medhörningsrum under förhör.

Samma person hade hand om redovisningen av GM/BO mastuppkopplingar i tingsrätten/fup.

Väl i hovrätten hade min kluring/info nått åklagaren och den operative analytikerns protokoll och vittnesmål (uppspelning av förhör tingsrätten) inför hovrätten lyftes helt bort av åkl.

I samma veva så avslöjade jag att han som var chef över IT-forensikerna i Örebro använde sin polismejl för sitt privata Facebook-konto. Som återställningsmejl o dyl. Inte bra. När infon droppats av mig i tråden så var den nytt efter ett par dagar.

Jag och en annan skribent uppmärksammade även att GM hade lajkat tekniske chefens inlägg på Facebook göllande konferens om hur man utreder blodspår på brottsplats…

Så mina kluringar brukar ge intressanta utgångar. I rättssäkerhetens tecken. Inte tvärtom.

Tack. Oj jösses. Intressant, men främst blir man ju nyfiken på vad du jobbar med eftersom du bara verkar ha it-säkerhet som en hobby 😁 eller iofs du kan ju jobba med det också.

Ja jag misstänkte att det inte skulle ge mer info, men blev lockad av kunna lösa den. 😊 Liiiite lite har jag kunnat börja. Vad snällt att du kan ge mig lite mer hjälp på traven sen och bra då har jag till den 23:e på mig att läsa på lite mer grunder. Kan iallafall mer än igår i ämnet haha (vilket då var inget så inte så stor bedrift) 😁
Citera
Medlem
Kan det ha lagt TT i en skidväska? Då skulle det vara lätt för två personer att bära den ner för trappan.
Senast redigerad av Nordbaggis 2022-11-17 kl. 19:38.
Citera
2022-11-17, 19:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Återigen hemligt, varför? Xxxxxxxx???????
X av den självklart enkla anledningen att jag inte vet. I skribenttexten jag refererade till angavs inget namn.
Citera
2022-11-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
En liten teori jag haft angående själva "dödsstöten".
Om det är så att JJ är mytoman? Alltså på riktigt mytoman, och sedan spridit rykten om TT/pojkvännen eller eventuell närstående kompis. Och att TT skulle konfrontera henne med en sån hård bevisning att hon verkligen inte kunde ljuga? Har sett sådana konfrontationer innan och enligt egen erfarenhet så kan det slå slint i hjärnkontoret rätt ordentligt när det inte går att ljuga mer och de inser att de kommer bli stämplade som mytoman. Dom kan bli riktigt aggresiva.
Någon mer som finner det någorlunda möjligt? Att eventuella mytomanen i detta fallet kanske hittat på så mycket skit genom åren att ingen vet vad bråket handlar om längre och därför det är så tyst?

Jag har själv tänkt på liknande scenario.

Följde mordet på ett homosexuellt par för ett gäng år, ni som minns Jens och sen Stefan som senare visade sig vara stoooor mytoman och ströp honom till slut under konfrontationen och gömde honom i hans källarförråd, gjorde uppdateringar till nära och kära om att allt var bra under tiden han åkte runt och besökte ett ragg likväl som en vän osv osv..

Läste hela fupen och det var så absurt så man mådde illa!
Citera
2022-11-17, 19:26
Medlem
Citat:
Om det är så att JJ är mytoman? Alltså på riktigt mytoman, och sedan spridit rykten om TT/pojkvännen eller eventuell närstående kompis. Och att TT skulle konfrontera henne med en sån hård bevisning att hon verkligen inte kunde ljuga? Har sett sådana konfrontationer innan och enligt egen erfarenhet så kan det slå slint i hjärnkontoret rätt ordentligt när det inte går att ljuga mer och de inser att de kommer bli stämplade som mytoman. Dom kan bli riktigt aggresiva.
Någon mer som finner det någorlunda möjligt? Att eventuella mytomanen i detta fallet kanske hittat på så mycket skit genom åren att ingen vet vad bråket handlar om längre och därför det är så tyst?

Finner din teori rimlig
Bara så sorgligt isåfall att Tove gick dit själv för att konfrontera
Det känns inte som om hon var rädd för dem om hon följt med dem frivilligt hem
Kan de verkligen ha varit så manipulerande att hon inte anade oråd ?
Citera
2022-11-17, 19:29
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Återigen hemligt, varför? Xxxxxxxx???????
Det har dem sagt på nyheterna från början att TT letade efter en vän som enligt Snapchatkartan var på Nöjet. Hon frågade bland annat bartendern om detta.
Kolla GrevenFB del 3 på sidan 1 som kommer från Aftonbladet men tror att Vetlandaposten skriver samma sak.
""Orolig" Tove pratar med barchefen:
- Barchefen uppger att Tove tog kontakt med honom omkring midnatt och frågade om han sett hennes yngre vän där inne på restaurangen under kvällen. (Aftonbladet)"
Tur att det är frivilligt att följa denna tråden då den helt har spårat ur! Det är så många trådsanningar att man mår illa!
Senast redigerad av Alba65 2022-11-17 kl. 19:42.
Citera
2022-11-17, 19:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Okej, men alltså ingen uppgift om det från media?
Det har ju framkommit (Ts samtal med bartendern) att T letade efter någon där men alltså inte något om hon gick dit ensam osv.
Inte vad jag sett, kan ha missat.

Ja nog borde en ung kvinna från bygden känna en o annan ute på lokalen. Men som sagt, mycket tyst om bakgrunden till att hon gick ut den kvällen.
Som bekant har ju åtminstone en vän till JJ/MH talat ut i pressen.
Om media skrivit om att T sett X på snapchatkartan ska jag låta vara osagt. Jag minns det bara från tråden. Och där stod inget om T gått ensam eller i sällskap.
(Får min formulering godkänt? Jag har ansträngt mig i a f)
Citera
2022-11-17, 19:38
Medlem
ellaaas avatar
Citat:

Det där har jag också tänkt på, med ryktesspridning och falska rykten. För den som blir utsatt är det mycket värre än vad andra utifrån kanske kan förstå. Speciellt om folk kanske delvis tror på det som sägs. Falsk ryktesspridning kommer ofta med manipulativa lögner om att det är den andra personen som utsätter lögnaren för påhopp etc etc, det blir en soppa som för folk utifrån bara ser ut som ett löjligt bråk, lite drama mellan två personer, men som i själva verket är ensidigt ifråga om attacker. Med det sagt vet vi ju dock inte hur Toves roll i det sett ut isåfall.

Men precis som du säger kan det verkligen leda till aggressiva utfall när en narcissistisk person ställs mot väggen, speciellt om det sker inför andra/kommer med något slags hot om att sanningen ska komma ut bland andra.
Citera
2022-11-17, 19:44
Medlem
Det är hundratals teorier i denna tråd om hur de fått ut en död Tove från JJ:s lägenhet men förvånansvärt få som spekulerar i hur det kom sig att Tove ens kom på tanken att följa med hem till JJ
Det måste ju varit synnerliga skäl sen hon går till nöjet ((själv vad vi vet) och (vad som kommit fram här) blivit osams med de två MGM (fler ?)
Och varför hon senare ändå följer med dem hem till JJ
Citera
2022-11-17, 19:46
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du kan nog ha en poäng. ”Tystnaden” kring bakgrunden till Ts besök på Nöjet är lite märklig, som du skriver brukar sånt anges i medias rapportering.
Kan det handla om att det var JJ/MH som bad henne komma dit?
(och att polisen alltså väljer att inte gå ut med den uppgiften)

Vänner till T har säkerligen hört av sig till polis och berättat om de gick på krogen tillsammans med T. Det underliga är att T självmant följde med hem till JJ. Vad kan ha varit så viktigt så att T följde med JJ hem? De var inte direkt såta vänner och jag hade nog tänkt till en gång extra innan jag följer med någon jag bråkat med hem kl. 01:00. Jag tror att svaret på gåtan finns att söka i vännen T letade efter på krogen. Denna vän är förmodligen anledningen till att T traskade Storgatan fram efter kl. 01:00, tillsammans med JJ och MH, med sin cykel.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-17 kl. 19:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in