Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Ja, att uppnå följande delmål har gått snabbare än väntat:
- att bli av med Kherson
- att bli av med Kharkiv
Undrar vilket delmål som ska uppnås härnäst?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag påstod inte att någon dött just de dagarna, jag påstod att många människor evakuerades och andra satt i sina källare och väntade. Du ser tydlig Ukrainas ökande beskjutning från OSCE. Folket i Donbas hade då redan bett Ryssland om hjälp och evakuering erbjöds.
Du tror inte på berättelserna folket i Donbas berättar. Finns det någon journalist från väst som varit i Donbas och lyssnat på folket och berättat deras historier? Jag har tagit del av några frilansare som nu är tvungen att stanna kvar pga av hat och hot mot dom i väst. SVT, Aftonbladet mfl svenska slasktidningar har inte varit där. Det är skillnad på ukrainare och ukrainare, dom som gillar Ryssland är inget värda.
Det är många tusen som dött i Donbas under dessa åtta år. Men visst, en stor del är rörmockare, svetsare och gruvarbetare som med vapen försvarat de sina och städerna.
Det finns nu över en miljon för detta ukrainare som flyktingar i Ryssland.
Din desinformation tar aldrig slut.
Om man läser rapporterna du själv länkade till så framgår det att båda sidor sköt, och besköts, dagarna innan invasionen. Men ingenstans nämns någonting som skulle motivera evakuering av 10 000-tals människor. Vilket du vet eftersom du rimligen läst det du länkar till. Som påtalats tidigare, många gånger, så dödades ca 25 människor årligen under de senaste åren. Hela idén att Ryssland anföll Ukraina för att skydda civila är en patetisk propagandalögn. Ryssland startade inbördeskriget genom att pumpa in vapen och trupp 2024, och Ryssland kan avsluta kriget genom att lämna Ukraina. Du vet det, jag vet det, alla vet det.