Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Jag påstod inte att någon dött just de dagarna, jag påstod att många människor evakuerades och andra satt i sina källare och väntade. Du ser tydlig Ukrainas ökande beskjutning från OSCE. Folket i Donbas hade då redan bett Ryssland om hjälp och evakuering erbjöds.
Ja men du gjorde det utan källa, som du ser på ljudupptagningarna så skedde lejonparten vid frontavsnittet.
Citat:
Du tror inte på berättelserna folket i Donbas berättar. Finns det någon journalist från väst som varit i Donbas och lyssnat på folket och berättat deras historier?
Det är ju problemet, att väst reportrar som jobbar för RT inte är oberoende , är det inte bättre du håller dig till osce rapporterna du själv referar till?
Citat:
Jag har tagit del av några frilansare som nu är tvungen att stanna kvar pga av hat och hot mot dom i väst. SVT, Aftonbladet mfl svenska slasktidningar har inte varit där. Det är skillnad på ukrainare och ukrainare, dom som gillar Ryssland är inget värda.
Anledningen är att frilansare i donbass körs runt av rysk militär/donbassterrorister, vissa av de rt finansierade frilansarnas "dokumönterar" så sköts u intervjuerna av ryskasoldater/ry
ssterrorister.
vad är det för värde i dem som du tycker oberoende medier ska återrapportera?
Citat:
Det är många tusen som dött i Donbas under dessa åtta år. Men visst, en stor del är rörmockare, svetsare och gruvarbetare som med vapen försvarat de sina och städerna.
Ja, de flesta dog i samband med den ryska invasion 2014,
eller vid eskaleringar tex de 200+ som ryssarna döda ombord på mh-17
https://www.ohchr.org/en/press-releases/2017/03/escalation-hostilities-has-exacerbated-civilian-suffering-un-report
Citat:
Det finns nu över en miljon för detta ukrainare som flyktingar i Ryssland.
och ca 7m har flytt ukraina + ytterligare ungefär lika många som är flyktingar inom ukrainas gränser.
antalet flyktingar till ryssland uppgår till ca 2m , du vet deporteringar, stulna barn osv.