2022-11-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Sveriges version https://sv.wikipedia.org/wiki/Bandkanon_1

Jepp, bandkanon laddade snabbare dock. Har för mig dom fanns kvar länge. Tror jag såg dom i mitten av 90 talet på övningar.
Citera
2022-11-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jepp, bandkanon laddade snabbare dock. Har för mig dom fanns kvar länge. Tror jag såg dom i mitten av 90 talet på övningar.

Ovanliga pjäser - sällsynta som troll.
Senast redigerad av Whistlehead 2022-11-17 kl. 19:06.
Citera
2022-11-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Ryssland har sammanlagt tillgång till 3 miljoner soldater. Om Ukraina lägger så mycket tid, energi och kostnader på en enda rysk soldat...tyvärr, det här kommer sluta illa för Ukraina.

3 miljoner är ju bara en siffra som inte har mycket med verkligheten att göra.
Citera
2022-11-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Självklart var det en drönare. Men en drönare används till att slå ut trupper eller stridsvagnar, inte enskilda soldater. Ryssland har oändligt många soldater, och om Ukraina använder så mycket överkapacitet för att ta död på en ryck soldat kommer man aldrig vinna kriget. Ologiskt och dumt, den som sköter den här drönaren kommer bli utsparkad från armen med vanhedrande avgångsbetyg - "dishonorable".
De ryssar som skickar iväg robotar för tiotals miljoner dollar utan att träffa några mål överhuvudtaget, är inte det vanhedrande? Är det inte dumt av lägga så mycket överkapacitet utan uppnå någonting?
Blir konstruktörerna eller de som avfyrar robotarna utsparkade från armén? Eller de som programmerar in koordinaterna?
Citera
2022-11-17, 19:19
Medlem
Starbacks avatar
Samtidigt som den analkande vintern rasar runt knutarna på Ukrainas sönderbombade hus tjuter det och smäller överallt runt hela Ukraina till invånarnas fasa. Flera civilister har mött döden under Rysslands massiva bombmattor. Snöbyar och hårda vindar sliter och river i balkongrester och sönderskjutna dörrar som svajande vilar på bjälkstumpar och sönderslitna gångjärn.

I varje stad i hela Ukraina är nu vattenförsörjning och el utslaget. "Ukraina vinner snart kriget" hörs det från Stora Rådet inom EU. Hörde jag nån skratta?
Citera
2022-11-17, 19:20
Medlem
Ryssen kan nog bygga /radar system - det är tom bäst i klassen. St Peterborg fabriken (FABRIK001)har just producerat sitt första mörker sikte.
Senast redigerad av Whistlehead 2022-11-17 kl. 19:22.
Citera
2022-11-17, 19:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Samtidigt som den analkande vintern rasar runt knutarna på Ukrainas sönderbombade hus tjuter det och smäller överallt runt hela Ukraina till invånarnas fasa. Flera civilister har mött döden under Rysslands massiva bombmattor. Snöbyar och hårda vindar sliter och river i balkongrester och sönderskjutna dörrar som svajande vilar på bjälkstumpar och sönderslitna gångjärn.
Hörde jag nån skratta?

Nej normala människor skrattar inte åt vanligt folks lidande.
Citera
2022-11-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

I varje stad i hela Ukraina är nu vattenförsörjning och el utslaget. "Ukraina vinner snart kriget" hörs det från Stora Rådet inom EU. Hörde jag nån skratta?

Vad vinner Ryssland då?
Citera
2022-11-17, 19:28
Medlem
leachs avatar
Australian billionaire Andrew Forrest created an investment fund to support Ukraine and allocated $500 million
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1593308537677139969

Samtidigt får pissryssen smaka på ukrainsk precisions bombning.

Ukrainian soldiers strike at Russian positions in Oleskhy
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1593307933944725504
Citera
2022-11-17, 19:29
Medlem
Fraska snabbladare Ceasar är ju tydligen på plats i krigsområdet. En utmärkt 1960 talspjäs
Senast redigerad av Whistlehead 2022-11-17 kl. 19:32.
Citera
2022-11-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag påstod inte att någon dött just de dagarna, jag påstod att många människor evakuerades och andra satt i sina källare och väntade. Du ser tydlig Ukrainas ökande beskjutning från OSCE. Folket i Donbas hade då redan bett Ryssland om hjälp och evakuering erbjöds.

Ja men du gjorde det utan källa, som du ser på ljudupptagningarna så skedde lejonparten vid frontavsnittet.

Citat:
Du tror inte på berättelserna folket i Donbas berättar. Finns det någon journalist från väst som varit i Donbas och lyssnat på folket och berättat deras historier?
Det är ju problemet, att väst reportrar som jobbar för RT inte är oberoende , är det inte bättre du håller dig till osce rapporterna du själv referar till?

Citat:
Jag har tagit del av några frilansare som nu är tvungen att stanna kvar pga av hat och hot mot dom i väst. SVT, Aftonbladet mfl svenska slasktidningar har inte varit där. Det är skillnad på ukrainare och ukrainare, dom som gillar Ryssland är inget värda.
Anledningen är att frilansare i donbass körs runt av rysk militär/donbassterrorister, vissa av de rt finansierade frilansarnas "dokumönterar" så sköts u intervjuerna av ryskasoldater/ry
ssterrorister.

vad är det för värde i dem som du tycker oberoende medier ska återrapportera?

Citat:
Det är många tusen som dött i Donbas under dessa åtta år. Men visst, en stor del är rörmockare, svetsare och gruvarbetare som med vapen försvarat de sina och städerna.
Ja, de flesta dog i samband med den ryska invasion 2014,
eller vid eskaleringar tex de 200+ som ryssarna döda ombord på mh-17

https://www.ohchr.org/en/press-releases/2017/03/escalation-hostilities-has-exacerbated-civilian-suffering-un-report

Citat:
Det finns nu över en miljon för detta ukrainare som flyktingar i Ryssland.

och ca 7m har flytt ukraina + ytterligare ungefär lika många som är flyktingar inom ukrainas gränser.

antalet flyktingar till ryssland uppgår till ca 2m , du vet deporteringar, stulna barn osv.
Citera
2022-11-17, 19:35
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimulux
Den länken var itill en annan tråd, bra att du är vaken.

Här är rätt video
https://www.bitchute.com/video/HTj4avo3F0HM/

A fighter of the Armed Forces of Ukraine (tank gunner) tells his sad story in tears:

-“I don’t understand what is happening. Everyone died, my brothers died, and they make a laughing stock of us, of the soldiers.

-We had over 30 tanks. There are 7

Bitchute är alt right och rysspropaganda :

""the service is known for hosting far-right individuals, conspiracy theorists, and hate speech."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in