2022-11-17, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Vilka data och uppgifter saknar du i sammanfattningarna?

Och på vilket sätt är jag "selektiv" i min presentation av data?

Jag tar gärna emot din feedback.

Det framgick ju i inlägget du svarade på, vi har hittat ett fotavtryck under stegen!
Citera
2022-11-17, 14:29
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, eftersom det inte framgår, kan man misstänka att det är en uppskattning de gör.
Grannen har ju inte berättat om att de gör något avvikande.

Någon i tråden Willweke(??) hade uppgifter om att de var på Donken vid 03:10- tiden. Grannen har uppgivit att dunsarna var vid 02:30- 03- tiden, och att han träffar JJ strax efter detta (efter ca tio minuters väntetid i lgh efter de sista sparkarna).
Att beställa en hamburgare kan inte ta lång tid, snacket med killarna i bilen tog ju bara någon minut och redan fram och åter tar ca 8 minuter (4 min i vardera riktning.

Känns som att 03:30 är betydligt rimligare än 03:45.

Håller med. 03:15 hade det kunnat varit även om hon syntes vid donken kl 03:10
Citera
2022-11-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det framgick ju i inlägget du svarade på, vi har hittat ett fotavtryck under stegen!

Är det någon mer info du saknar?

Jag försöker i sammanfattningarna vara så heltäckande det går.
Citera
2022-11-17, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag har skrivit det förut. Om kroppen hade hivats ut genom ett fönster och rätt ner i marken, hade kroppen tagit sådan skada att det hade klassats som grovt gravfridsbrott. Inte gravfridsbrott så som brottsmisstanken lyder nu.

Ok, det finns grader i det helvetet också, det visste jag faktiskt inte.
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/lagradsremiss/2022/02/skarpt-straff-for-gravfridsbrott/

Ok, men då finns det bara en väg kvar för att tiderna ska gå ihop, MH bar ner kroppen när JJ var på McD.
Känns som vi inte kommer längre än såhär med vad som är känt!
Citera
2022-11-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det finns något som heter Anständighet. Respekt. Integritet. Pressetik. Civilkurage.

Att som "journalist' (blir väl Se & Hör) ringa upp TTs mamma för att ta för sig några fler poddiga munsbitar av hennes nyss mördade dotter - (i överförd bemärkelse, inte bokstavligt talat) - är så snaskigt, billigt och oetiskt som det kan bli.

Att A. Nilsson därtill försvårar polisens utredning, på flera sätt dessutom - är under all kritik. Både i egenskap av journalist och medmänniska.

Har man den minsta respekt för offret och offrets anhöriga, inser man - att ens eget behov av göra sig ett namn, genom att först av alla prata med vittnen, springa runt på brottsplatsen och ringa upp Toves mamma för att FÅ REDA PÅ MEEER - kanske inte var så viktigt i paritet. I prioritet.
Så där beter sig ju journalister på kvällspressen också.
Citera
2022-11-17, 14:33
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Nej. Grannarna lyssnade ju intensivt, inte en chans att MH och/eller JJ hade kunnat få ner TT under den tiden.

Däremot hade det varit intressant att veta vad grannarna gjorde medans sonen och JJ var på McDonalds. Sov? Duschade? I duschen hör man ju typ ingenting.

I och med att grannen knackat på efter dunsarna så var de säkert oroliga att grannen ev ringt polisen?

Så hade de haft otur så kunde ju polisen varit på plats inom några minuter beroende på var de befann sig...Så de var säker snabba för vem vill ha ett lik i bostaden om polisen kommer ?
Citera
2022-11-17, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ja, eftersom det inte framgår, kan man misstänka att det är en uppskattning de gör.
Grannen har ju inte berättat om att de gör något avvikande.

Någon i tråden Willweke(??) hade uppgifter om att de var på Donken vid 03:10- tiden. Grannen har uppgivit att dunsarna var vid 02:30- 03- tiden, och att han träffar JJ strax efter detta (efter ca tio minuters väntetid i lgh efter de sista sparkarna).
Att beställa en hamburgare kan inte ta lång tid, snacket med killarna i bilen tog ju bara någon minut och redan fram och åter tar ca 8 minuter (4 min i vardera riktning.

Känns som att 03:30 är betydligt rimligare än 03:45.

De stod och dividerade om cykeln oxå, dessutom var JJ uppe en sväng igen, det missade du. Den tiden på natten så är min erfarenhet att man kan få vänta ganska länge på maten. 15 min har förekommit, har själv varit på donken många ggr och köpt ostburgare när jag slutat jobbet vid den tiden.
Senast redigerad av Haldane 2022-11-17 kl. 14:44.
Citera
2022-11-17, 14:42
Medlem
lindblomsgröns avatar
Kan hammarslagen vara när de försökte få upp vindsluckan som kanske satt fast. Luckan är väl av metall och har lås på insidan.
Citera
2022-11-17, 14:43
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ja, just det!
Det har du rätt i!

Jag hoppas (och tror) att polisen har en hel del som gör att just MH även hon är häktad på sannolika skäl för alla tre rubriceringar.

Då kan bilen åkt så här:

https://kartor.eniro.se/?c=57.431790,15.081933&z=16&mode=route&r=car;F00;-1;57.427221;15.091631;Missionsgatan;57.435577;15.0 89852;Orkesterv%C3%A4gen%2C%20VETLANDA; 57.432045;15.072487;Storgatan%2C%2071%2C%20VETLAND A&q=%22vetlanda%22;geo

Trevligt att biltur via macken till och från Orkestervägen kommer på tapeten igen. Min hypotes är att JJ och MH passerar macken via Missionsgatan där kameran tar en sekvens före de kör till fyndplatsen, Det skiljer cirka 28 meter mellan kamerans räckvidd Storgatan och kamerans räckvidd Missonsgatan. Kan ha betydelse för hur tydliga bilderna är. Avel har räknat på tiden bilen passerade macken, var det vid 04.56? Om tiden stämmer så är det en möjlighet att JJ och MH plockat upp, dumpat ngt vid Orkestervägen.
Citera
2022-11-17, 14:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
De stod och dividerade om cykeln oxå, dessutom var JJ uppe en sväng igen, det missade du...

Det glömde jag inte, men jag uppskattade att detta inte kan ha tagit lång tid. Max 1 minut extra.
Citera
2022-11-17, 14:45
Medlem
Citat:

Om du hittar fotavtryck, borde det då inte också finnas något sorts avtryck där kroppen ska ha landat? Nu vet vi ju inte ens var det här påstådda fotavtrycket egentligen kommer ifrån och när det uppstod, men ändå.
Citera
2022-11-17, 14:46
Medlem
Citat:
Som kan tillhöra vem som helst? Du har skrikit både det ena och det andra till folk i tråden när dom inte kan styrka något. Men du kan ju inte styrka "skoavtrycket", men är ändå fast besluten att det är från JJ eller MH.
Du har även skrivit att du har fotografiskt minne för att senare skriva att du "tycker dig känna igen sulan" vilket är omöjligt. Dels för att det är inget rent avtryck utan något som glidit i sidled, möjligtvis från en sko. Och dels för att du har fotografiskt minne som du säger, så antingen är du säker eller så känner du inte igen det.
Avtrycket kan komma från vem som helst och därför anser jag att det inte borde vara med i sammanfattningen. Hade det däremot varit ett hus som bara JJ bor i och äger så hade det sett annorlunda ut, men nu är det ett hyreshus som dessutom haft hantverkare i samma veva och eventuell vaktmästare utöver alla poliser och nyfikna människor/media/poddsnubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in