2022-11-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om de i förväg planerade döda TT vore det idiotiskt att ta upp henne i lägenheten.

1 Lyckades döda henne i raseri i lägenheten
2 Dödad någon annanstans som i källaren eller ute

Men då har vi dunsarna som kan vara något helt annat.

Jag tror inte att TT var i lägenheten
Om mordet skedde där eller bara att TT befunnits sig där så måste det finnas fingeravtryck som polisen lätt kan ta fram
Och om det var planerat så är risken önnu lägre att TT var i bostaden (större risk för spår)
Sen tror jag inte att TT skulle följa med upp i en bostad hos en person som hon va ovön med
Desutom var det natt och hon ville troligtvis hem
Jag tror att dom dödade henne ute och därför var det också lättare att senare frakta iväg kroppen utan vittnen
Släpa ner för trappa eller slönga ut fr fönster låter mindre troligt och stor risk att bli upptäckt
Citera
2022-11-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag såg det på länken som Avel skickade.
Jag är visserligen en it- idiot, men så mycket fattar jag att "m elevation" är höjd ö.h.

Grejen är att på min kompass står det endast grader ex:

43 ° NÖ. Inget mer.

Kanske går att göra i inställningar, men i kompass går det inte.

Tveksamt om alla med iPhone har detta (med m ö.h), då min mobil ändå är relativt ny.

Finns regioner i världen där detta är bortkopplat.

Lat , long, höjd över havet och tid behöver fyra satelliter. Har du dålig kontakt med GPS satelliter (du nämnde dålig kontakt med router) så får du inget resultat i appen. Testa utomhus.
Citera
2022-11-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om mordet skedde där eller bara att TT befunnits sig där så måste det finnas fingeravtryck som polisen lätt kan ta fram
Och om det var planerat så är risken önnu lägre att TT var i bostaden (större risk för spår)
Sen tror jag inte att TT skulle följa med upp i en bostad hos en person som hon va ovön med
Jag tror att dom dödade henne ute och därför var det också lättare att senare frakta iväg kroppen utan vittnen
Släpa ner för trappa eller slönga ut fr fönster låter mindre troligt och stor risk att bli upptäckt
Du verkar ju vara expert, skönt att ha dig i tråden.
De kan ha varit ovänner på vägen hem och sen uppe i lägenheten tagit några shots eller så. Snälla, dedär kan man räkna ut själv
Citera
2022-11-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det finns något som heter Anständighet. Respekt. Integritet. Pressetik. Civilkurage.

Att som "journalist' (blir väl Se & Hör) ringa upp TTs mamma för att ta för sig några fler poddiga munsbitar av hennes nyss mördade dotter - (i överförd bemärkelse, inte bokstavligt talat) - är så snaskigt, billigt och oetiskt som det kan bli.

Att A. Nilsson därtill försvårar polisens utredning, på flera sätt dessutom - är under all kritik. Både i egenskap av journalist och medmänniska.

Har man den minsta respekt för offret och offrets anhöriga, inser man - att ens eget behov av göra sig ett namn, genom att först av alla prata med vittnen, springa runt på brottsplatsen och ringa upp Toves mamma för att FÅ REDA PÅ MEEER - kanske inte var så viktigt i paritet. I prioritet.

Jag hör dig, jag poängterar bara att det är ens jobb, sen säger jag inte att jag står bakom det, för jag hade inte velat bli störd själv men man får ändå förstå vad yrket går ut på hur jävla respektlöst och oanständigt det än må vara.

Vad tänker du på när du säger att han försvårat för polisen?
Citera
2022-11-17, 17:33
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

TT cykel var ju där, plus bekräftat att JJ sagt att en kompis(kanske MH, kanske TT) som är full hemma hos henne när grannen frågade om dunsen.

Vet man vilken tidpunkt MH sågs sist? MH påstas ha gått hem när JJ åkte till McDonald med grannen?
Citera
2022-11-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Bagagen i bilen (den röda) är inte speciellt stor. Har den använts så har säkerligen baksätets rygg fått fällas ner

Ok. Såpass! Förhoppningsvis har man försökt skjuta bak kroppen åtminstone i tron om att dölja den.
Man brukar inte vara rationell på fyllan och allt sammantaget känns det som dem isf handlat i panik.
Undrar hur bra kamerorna på bilen varit?
Citera
2022-11-17, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acge
Följt tråden slaviskt men aldrig postat.
Delar denna då jag inte sett någon annan göra det ännu, enl denna artikel var det MH och TT som hade en konflikt.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kvinnan-misst%C3%A4nks-ha-ljugit-f%C3%B6r-polisen-samma-dag-tove-f%C3%B6rsvann/ar-AA14cDul?ocid=entnewsntp&cvid=f1782a7ad0fa42d0bb5f fa0e2262d72e

Vart i den artikeln står det att det är TT och MH som haft ett tidigare bråk?
Citera
2022-11-17, 17:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns regioner i världen där detta är bortkopplat.

Lat , long, höjd över havet och tid behöver fyra satelliter. Har du dålig kontakt med GPS satelliter (du nämnde dålig kontakt med router) så får du inget resultat i appen. Testa utomhus.

Ok, vi får hoppas att det finns bra med it- spår, vilket jag ändå tror, var Tove varit.
Tjejerna nekar till allt, vilket måste innebära att minst en av dom ljuger om allt, och en av dom om en del. Som jag tror.

Det innebär att de menar att Tove lämnat huset levande, och kanske menar de att de inte vet om hon tagit cykeln eller inte och att fyllan gjorde att den stora dimman inträffade.
Citera
2022-11-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jag tror att tack vare huvudvittnet WM kan det här leda till fällande dom. Utan honom hade det förmodligen tagit så mycket längre tid med utredningen.
Vem är WM?
Citera
2022-11-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
TT cykel var ju där, plus bekräftat att JJ sagt att en kompis(kanske MH, kanske TT) som är full hemma hos henne när grannen frågade om dunsen.

Vet man vilken tidpunkt MH sågs sist? MH påstas ha gått hem när JJ åkte till McDonald med grannen?

Bör väl vara av vittnet som ev såg d tillsammans i den immiga bilen? Och nån stans att de 3 lämnade tillsammans?
Citera
2022-11-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Du verkar ju vara expert, skönt att ha dig i tråden.
De kan ha varit ovänner på vägen hem och sen uppe i lägenheten tagit några shots eller så. Snälla, dedär kan man räkna ut själv

Kan man verkligen räkna ut det själv. Allt vi har är några dunsar och ev TTs mobil i lägenheten. Polisen har förhoppningsvis desto mer. Men vad har du för något mer ?
Ja visst ja JJ har visst sagt till nån vän att de tre gick hem till henne och att TT senare cyklade hem.

Vi kan alltså utgå ifrån att JJ inte är så noga med sanningar
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-17 kl. 17:48.
Citera
2022-11-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Nej, 03:45 är uppgiften, punkt!

Inte jag som tänjer på data så det ska passa någon favoriserad arbetshypotes, jag utgår från kända data och bygger en möjlig hypotes kring dessa. Det är inte klimatforskning vi sysslar med här, inte heller är det demokratiska värden som styr i en brottsutredning. Det är kalla hårda data som bestämmer! Gräsmattan är inte blå, solen är inte grön och 1+1 är inte 3.

Men 03:45 har det stått i en enda artikel hittills, det är absolut inte bekräftat i sådan utsträckning att det ska betraktas som känd data. Inte heller är det bekräftat att de skulle stått och dividerat om någon cykel heller, det kan ha varit snabbt överstökat.

Och om du nu påstår att det är känd data så får du väldigt gärna presentera exakt var påståendena kommer från, och hur de förhåller sig till andra uppgifter och varför de skulle vara mer trovärdiga än andra. För dina spekulationer är inte särskilt trovärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in