Citat:
Ursprungligen postat av
Haldane
Det är absolut en möjlighet, kollar man gaveln på JJ,s bostad så ser man blommor i fönstret, tydligen så JJ har det i bostaden, fönstret mot stegen däremot är tomt på allt, som man skulle förvänta sig isåfall... Vi vet ju också nu att det finns fotavtryck under stegen som torkat/stelnat avsatt när gräsmattan varit genomdränkt givetvis, stämmer förbannat bra med förhållandena den natten, det vräkte tydligen ner.
hade inte hört något om fotspår, det lät ju intressant, för jag antar de inte har för vana att använda stegen.
Då tror jag mer och mer på att kroppen släpptes ner från det fönstret och att de själva klättrade ner.
Möjligt scenario:
De bestämmer sig för att få ut kroppen genom fönstret, JJ planerar att gå ner för att ge klartecken till MH när det är grönt ljus. Men "tyvärr" springer hon på grannen i porten och kör nödlögnen fyllekäk från donken.
Grannen säger att han kan köra, efter ca 20 sek tänkande (måste känts oootroligt långt) tackar JJ ja men kom på att hon glömt något.
JJ springer upp och berättar snabbt för MH om de ändrade planerna och de bestämmer fort att MH ska släppa ner kroppen o lägga i bilen medans JJ är borta.
I bilen sitter JJ och messar med MH (troligen kryptiskt typ "jag har packat mina grejer och är redo att åka")
Väl hemma efter att tackat för skjutsen så klättrar JJ själv ut för stegen och vips är dom i väg.