Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det har inte hörts mycket om MH. Hon har inte synts till i huset av grannen till exempel, men hon har synts gå med de andra två mot JJ:s.
Men om man ser till det som verkar ha framkommit; att JJ.s bil ses i Gulf mackens kameror, vi utfart mot Nye, men också infart tillbaka till Vetlanda på morgonen, kan man fråga sig varför bilen åtevänder.
Om JJ hade åkt till sin pappa för att sova över där, då är det ologiskt att återvända hem efter två timmar.
Nu hade de säkert efterabeta att göra, plus att MH säkert behövde hem.
Det blir intressant att se om tidsaxeln för MH:s hemkomst stämmer överens med kameratiden 05:45.
Syns det på någon av kamerabilderna om det finns någon på passagerarsidan? Lättast kanske vid hemkomst?
Hur uttryckte man det om hur man kunde göra en riktad insats då man hittade kroppen? De misstänktas rörelsemönster?
Minns inte nu.
Men polisen har ju något som avslöjar dom, och kan det ha varit någon som såg någon av tjejernas platsposition genom att man genom någon plattfrom har delad platsinformation?
Jag får för mig att det är MH, men det är bara en gissning.
Bilderna från övervakningkameran vid Gulf tror jag dessvärre är av sådan kvalitet att man på sin höjd kan urskilja om det var med en passagerare eller inte. I kombination med datatrafik från deras mobilen kanske man kan placera dom tillsammans i bilen.
I mail skriver Adam Rullman.
”Ett noggrant och systematiskt polisarbete ledde fram till platsen där fyndet gjordes. Polisinsatsen på platsen igår var en riktad insats, utifrån information som polisen arbetat fram under förundersökningen”
Själv tror jag att M varit relativt medgörlig och berättat om stora delar av händelseförloppet. Polisen har fått information nånstans ifrån om att det startade med människorov. Och jag tror att M lämnat sådan info. Nu har vi inte exakta kordinater på vart kroppen hittades. Men får för mig den låg ca 20 meter norr om den lilla grusvägen vid mitten av polisens avspärrningar. Hade dom varit två tror jag dom hade släpat in henne djupare i skogen.