2022-11-17, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
.
Det här med att få ut kroppen fr bostaden låter för mig osannoligt???
TT kanske blev mördad ute och va aldrig i bostaden?

En normalbyggd person har inga som helst problem att bära sin egen vikt med rätt teknik som kidsen här inne inbillar sig,
Citera
2022-11-17, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Jag har så oerhört svårt att tänka mig att en 18-årig tjej fixar att stanna i en lägenhet med nyligen mördad kompis dessutom?

JJ var ju borta en avsevärd tid. Satt hon i den lilla ettan totalt chockad och tittade på sin ihjälslagna väninna?

Jag har (som väl är) ingen aning om hur jag skulle reagera, men om jag inte blev handlingsförlamad av chock hade jag definitivt mått bättre av att ta tag i det praktiska.

Någon har knackat på dörren, är polisen på väg? Kommer grannen kräva att få komma in i lägenheten när de kommer tillbaks från McD?

Jag tror inte alla det är omöjligt att MH bistod med bortskaffandet på något sätt när JJ var iväg

Enda sättet detta pussel går ihop på.
Citera
2022-11-17, 02:02
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Jag har så oerhört svårt att tänka mig att en 18-årig tjej fixar att stanna i en lägenhet med nyligen mördad kompis dessutom?

JJ var ju borta en avsevärd tid. Satt hon i den lilla ettan totalt chockad och tittade på sin ihjälslagna väninna?

Jag har (som väl är) ingen aning om hur jag skulle reagera, men om jag inte blev handlingsförlamad av chock hade jag definitivt mått bättre av att ta tag i det praktiska.

Någon har knackat på dörren, är polisen på väg? Kommer grannen kräva att få komma in i lägenheten när de kommer tillbaks från McD?

Jag tror inte alla det är omöjligt att MH bistod med bortskaffandet på något sätt när JJ var iväg

Jag är betydligt äldre och skulle inte klara av att vara med någon en mördad människa ens 5 minuter, men sen så är jag också en sån som skulle ringa polisen i samma sekund som jag skulle mördat någon och berätta vad jag gjort.
Men grannens pappa var också vaken och han följde inte med till mcd.
Citera
2022-11-17, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Så har jag också tänkt, men det går inte ihop när man lägger det i sammanhanget då grannarna hört saker från lägenheten. Vad kan låta på det där sättet mitt i natten om inte ett mord? Nej, enligt mig har hon mördats inne i lägenheten uppemot 99,9%.

Ja det spricker där med det grannen hörde
Men kanske inte?
Kanske det finns en helt annan förklaring till odjudet?
Jag har så jättesvårt att tro på att Tove följer med upp till en lägenhet mitt i natten med en ovön?
Och vem va den här personen TT sökte på puben?
Att ge sig iväg till puben en sen kväll sjölv låter också märkligt och varför följde inte pojkvönnen med?
Troligtvis så talade TT om för pojkvän sitt ärende till pub.. Varför hon begav sig dit så sent och vad som var så viktigt
Citera
2022-11-17, 02:05
Medlem
Citat:
.
Det här med att få ut kroppen fr bostaden låter för mig osannoligt???
TT kanske blev mördad ute och va aldrig i bostaden?

Tänkte som dig. Det måste ha skett ute, cykeln va också slarvigt parkerad. Menar om TT skulle in i lgh, varför tog hon inte med påsen då?

Att JJ inte tog sin bil och åkte till donken?. Men kunde ta bilen sen till Nye och dumpa TT kropp!

Ev för hon kanske tänkte att donken är typ i staden och att poliserna brukar va ute i trafiken på en lördag / midnatt då folk är fulla och dricker osv. Så hon kanske inte vill bli stoppad i centrala Vetlanda och bli avslöjad. Så TT kropp kan ha legat där sen dunsarna kan va att JJ och MH fick panik sammanbrott.

JJ tog bilen till Nye för hon tänkte det är säkrast att inte möta polis på landsväg.

Kan va nåt sånt.
Citera
2022-11-17, 02:06
Medlem
Enkel slutfattning. Bägge är delaktiga i mordet genom : Bevisföring av tvivelaktiga versioner, ( som strider mot varandra ) vittnesuppgifter ifrån människor och digitala belägg och spår av dna.
Vilket sker efter någon vecka. Plus att fadern ( som flydde efter sina vittnesuppgifter utomlands ) och brodern vägrar polisförhör. Oavsett vad allt handlar om.

Sedan alla spår som tyder på att Tove blev dräpt i hallen. Plus att det finns spår på att Tove transporterades i baksätet ( likställdhet tar några timmar ) och lämpades av i skogen genom fotavtryck.
Samt att jj i upprymt tillstånd framhävde panikartat till sin far. En " olycklig " händelse som gjort henne upprörd.
Men enligt polisrapporten står följande : Dottern har medgivit en olycksalig händelse som inträffat i
sin lägenhet. Vilket gjort henne panikslagen och uppsökt mig för vägledning kring denna handling.

Lite konstigt. Denna rapport verkat att ha försvunnit. Liksom att jj: s pappas version är obetydlig som ointressant. Liksom tillåta honom lämna landet. Som att brodern SKA ABSOLUT INTE BLI FÖRHÖRD angående timmarna ( dagarna. ) efter Toves död.
Vilket betyder att vissa uppgifter ska inte granskas . Varför ? Kanske lite mer avslöjande om vad allt handlar om ?

Jag har fått tydliga inriktningar att inte nämna jj, hennes inblandning och pappans samt adressboken.
Tyvärr är jag sådan som vägrar tiga om vissa fakta i mordfall. Varför är jj hennes pappa och bror, mh och diffusa fakta så viktiga, att de blir "hänvisningar till att tiga " ?

Imorgon skulle jag våga ej skriva det här, angående Tove. Men hennes bortfall och kryptiska avrådanden tyder att på något är fel.
Citera
2022-11-17, 02:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Enkel slutfattning. Bägge är delaktiga i mordet genom : Bevisföring av tvivelaktiga versioner, ( som strider mot varandra ) vittnesuppgifter ifrån människor och digitala belägg och spår av dna.
Vilket sker efter någon vecka. Plus att fadern ( som flydde efter sina vittnesuppgifter utomlands ) och brodern vägrar polisförhör. Oavsett vad allt handlar om.

Sedan alla spår som tyder på att Tove blev dräpt i hallen. Plus att det finns spår på att Tove transporterades i baksätet ( likställdhet tar några timmar ) och lämpades av i skogen genom fotavtryck.
Samt att jj i upprymt tillstånd framhävde panikartat till sin far. En " olycklig " händelse som gjort henne upprörd.
Men enligt polisrapporten står följande : Dottern har medgivit en olycksalig händelse som inträffat i
sin lägenhet. Vilket gjort henne panikslagen och uppsökt mig för vägledning kring denna handling.

Lite konstigt. Denna rapport verkat att ha försvunnit. Liksom att jj: s pappas version är obetydlig som ointressant. Liksom tillåta honom lämna landet. Som att brodern SKA ABSOLUT INTE BLI FÖRHÖRD angående timmarna ( dagarna. ) efter Toves död.
Vilket betyder att vissa uppgifter ska inte granskas . Varför ? Kanske lite mer avslöjande om vad allt handlar om ?

Jag har fått tydliga inriktningar att inte nämna jj, hennes inblandning och pappans samt adressboken.
Tyvärr är jag sådan som vägrar tiga om vissa fakta i mordfall. Varför är jj hennes pappa och bror, mh och diffusa fakta så viktiga, att de blir "hänvisningar till att tiga " ?

Imorgon skulle jag våga ej skriva det här, angående Tove. Men hennes bortfall och kryptiska avrådanden tyder att på något är fel.

Fast har inte det med att familjemedlemmar till brottsmisstänkta/gärningsmän inte har såkallad vittnesplikt? En ordning det finns goda skäl till att ha i civiliserade samhällen. Dels är väl trovärdigheten lägre men även att inte behöva medverka till att hjälpa till att få en anhörig fälld eller bli anklagad för mened om det tas till åtal?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-11-17 kl. 02:15.
Citera
2022-11-17, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Fråga bartendern på Nöjet.

TT pojkvön vet säkert vem X är ?
Troligtvis berättade TT för pojkvön varför det va så viktigt för henne att sent ge sig iväg till puben
Konstigt vore det väl annars eftersom de bodde ihop
Varför följde inte pojkvön med?
Citera
2022-11-17, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
En normalbyggd person har inga som helst problem att bära sin egen vikt med rätt teknik som kidsen här inne inbillar sig,

Ja tekniskt så kanske det funkar men att inte bli upptäckt måste vara det svåra
Citera
2022-11-17, 02:19
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ja det spricker där med det grannen hörde
Men kanske inte?
Kanske det finns en helt annan förklaring till odjudet?
Jag har så jättesvårt att tro på att Tove följer med upp till en lägenhet mitt i natten med en ovön?
Och vem va den här personen TT sökte på puben?
Att ge sig iväg till puben en sen kväll sjölv låter också märkligt och varför följde inte pojkvönnen med?
Troligtvis så talade TT om för pojkvän sitt ärende till pub.. Varför hon begav sig dit så sent och vad som var så viktigt

Vad kan det finnas för förklaring att det som beskrivs som 50-100 kg så taket rör på sig mitt i natten och det är inte festljud?

Ja, jag har tidigare undrat hur Tove som beskrivs som en jätteskötsam tjej ens varit bekant med de här instabila tjejerna. Tjejer jag känt till som pluggat till läkare och tagit träning på allvar umgås med liknande personer. Hur kan ens samma kille varit två så olika tjejers pojkvän.
Vem hon sökte och sånt har jag ingen aning om då jag inte är från trakten och kan höra rykten, jag kör bara på logik och försöker förstå hur dessa saker kan ihop med tiderna vi känner till och jag lyckas inte få ihop det hur jag än försöker.
Citera
2022-11-17, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight21
Tänkte som dig. Det måste ha skett ute, cykeln va också slarvigt parkerad. Menar om TT skulle in i lgh, varför tog hon inte med påsen då?

Att JJ inte tog sin bil och åkte till donken?. Men kunde ta bilen sen till Nye och dumpa TT kropp!

Ev för hon kanske tänkte att donken är typ i staden och att poliserna brukar va ute i trafiken på en lördag / midnatt då folk är fulla och dricker osv. Så hon kanske inte vill bli stoppad i centrala Vetlanda och bli avslöjad. Så TT kropp kan ha legat där sen dunsarna kan va att JJ och MH fick panik sammanbrott.

JJ tog bilen till Nye för hon tänkte det är säkrast att inte möta polis på landsväg.

Kan va nåt sånt.

Jag tänker att så kan det också ha gått till
Besök till Donken var nog inget hon egentligen hade tänkt sig,
Kanske va hon på väg ut för att flytta på cykeln för att få bort bevis innan de tänkt flytta och köra bort kroppen?
Men så kom grannen och störde då hon snabbt hittade på att hon va på väg till Donken

Det måste ju vara tjejerna som senare flyttat på cykeln
Osis för dom bara att grannen hann att se den.
Citera
2022-11-17, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken

Intressant och kanske du har rätt vem vet? Hur vet du allt det här och var har du fått fakta ifrån ?
Adressbok?
Vad är det för adressbok du nämner och vems?
TT och JJ hade ju varit ovänner sen ca 2 år tillbaks
Varför blir en adressbok så viktig i fallet?
Och vad är det som får dig att tro /veta att TT avled i hallen?

Får man vögra förhör som broder?

Jag tror också att båda tjejerna är skyldiga
Och kanske de haft någon som hjälpt dem att gömma kropoen????
Senast redigerad av Anedin 2022-11-17 kl. 02:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in