2022-11-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Farsan flyr och brodern tiger om vetskapen.

Men visst borde individer ändå haft empati om detta tragiska mordet, trots att familjemedlemmar är
inblandade?
Vart har farsan flytt?

Du anser att en far, i detta fall en jude, inte ska känna större lojalitet mot sin dotter (sitt egna kött och blod) än mot en främling?!
Citera
2022-11-16, 23:37
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Förövarna är omhäktade även för människorov. Det tolkar jag som, att T måste ha levt fortfarande när de förde bort henne från lägenheten?

Det tolkar jag det också som. Men vi är få som tolkar det så.
Vi tänker, alltså finns vi.

Man verkar ha låst sig vid en box d.v.s. lägenheten.
Det är ju också människorov om man för bort någon och den mördas utanför boxen.

Merwinna skriver:
Citat:
Om man håller kvar någon i en lägenhet mot dess vilja, heter det väl "olaga frihetsberövande"? "Människorov" förutsätter väl att man åker iväg med personen någonstans mot dess vilja?

Där satt den.
Senast redigerad av PeterNoster 2022-11-17 kl. 00:05.
Citera
2022-11-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switch2Gun
Den 20-åriga kvinnan var med på länk från häktet i Jönköping tillsammans med sin advokat Maria Birkhammar.

Hon har hela tiden nekat till brott, och bestred häktningen på alla punkter.

På skärmen från häktet satt hon med benen i kors och händerna i knät, iförd Kriminalvårdens gröna, bylsiga häkteskläder och utsläppt hår. När de bestred åklagarens yrkanden såg hon trött ut, och tittade mot sin advokat, och åt sidan, vid det vita konferensbordet.

När rätten meddelade sitt beslut om omhäktning satt hon helt stilla

Enligt expressen.

Vet någon varför hon var med på länk, och inte fysiskt närvarande? Eller är det en ny normal?
Citera
2022-11-16, 23:39
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
JJ skyller kanske på att hon levde när hon åkte.
Svårare att förklara mobilen troligen den hon sprang upp och hämta
Instämmer
Men samtidigt så kan man ju inte häkta någon på sannolika skäl för människorov, mord och gravfridsbrott enbart på att man har BO mobil på sig. Gissar de har överväldigande bevisning redan
Citera
2022-11-16, 23:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det tolkar jag det också som. Men vi är få som tolkar det så.
Vi tänker, alltså finns vi.

Men kan det inte bli det om Tove vill gå därifrån men de fysiskt hindrar henne (i lägenheten)?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-11-16 kl. 23:47.
Citera
2022-11-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Instämmer
Men samtidigt så kan man ju inte häkta någon på sannolika skäl för människorov, mord och gravfridsbrott enbart på att man har BO mobil på sig. Gissar de har överväldigande bevisning redan

Självklart. Detta blir nog mer än ett indiciemål med teknisk bevisning i bil, hall och platsen hon hittades på
Citera
2022-11-16, 23:48
Medlem
Citat:
Självklart. Detta blir nog mer än ett indiciemål med teknisk bevisning i bil, hall och platsen hon hittades på

Men är väldigt nyfiken på vittnet som sett dem båda i den röda bilen på söndagen. Vilken tid det var?
Citera
2022-11-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Håller med, jag och två vänner har försökt få en dyngpackad, lealös man på benen…helt omöjligt. OCH håller med om att allt måste gått väldigt fort, och att de tar en enorm risk i och med att grannen var vaken. Tänk om han hade kikat ut i trappen vid en annan tidpunkt…kan knappt bärga mig tills FUP släpps!!

Hahaha, ja verkligen omöjligt .
MH kanske är hulken själv men det tror jag inte.
Precis, vad hade hänt då?!
Jösses ja, vad man längtar till FUP!
Jag är ändå imponerad av JJ och MH, dom har ändå varit jäkligt effektiva! Jag undrar om JJ:s jobbarkompisar märkte att något var annorlunda med henne på måndagen eller om hon var precis som vanligt?
Citera
2022-11-16, 23:50
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Förövarna är omhäktade även för människorov. Det tolkar jag som, att T måste ha levt fortfarande när de förde bort henne från lägenheten?
Nej, så tänker inte en förundersökningsledning. Det räcker med att det inte är omöjligt att T var vid liv när hon fördes bort från lägenheten för att man ska inkludera den typen av gärningsbeskrivning i en häktningsframställan. Väsentligen handlar det om att både använda hängslen och livrem: Ingen åklagare vill ha en häktningsframställan ogillad av rätten bara för att man inte tog med alla eventualiteter i denna.
Citera
2022-11-16, 23:58
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Men är väldigt nyfiken på vittnet som sett dem båda i den röda bilen på söndagen. Vilken tid det var?
Det har stått väldigt lite om det. Eller så har jag missat diskussionerna om detta och vem vittnet är.
I sammanfattningen står citat:
” - Mycket tidigt under morgonen: JJ + MH ses i en bil vid Illharjen. Även uppgifter om att en person ska ha sett JJ's pappa (eller någon mycket, mycket lik honom) i Illharjen. (Obekräftat)”

Intressant då bilen syns påväg tillbaka 0545
Citera
2022-11-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Hahaha, ja verkligen omöjligt .
MH kanske är hulken själv men det tror jag inte.
Precis, vad hade hänt då?!
Jösses ja, vad man längtar till FUP!
Jag är ändå imponerad av JJ och MH, dom har ändå varit jäkligt effektiva! Jag undrar om JJ:s jobbarkompisar märkte att något var annorlunda med henne på måndagen eller om hon var precis som vanligt?

Vältränad eller ej, ja, man måste nog vara hulken för att klara det
Ang JJ och jobbet. Undrar vad föräldrar känner…till barnen som gick i den skolan/klassen där hon arbetade. Måste kännas väldigt läskigt. Jag är Vetlandabo men har faktiskt inte hört några rykten från hennes kollegor/föräldrar från skolan
Citera
2022-11-17, 00:02
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Håller med, jag och två vänner har försökt få en dyngpackad, lealös man på benen…helt omöjligt. OCH håller med om att allt måste gått väldigt fort, och att de tar en enorm risk i och med att grannen var vaken. Tänk om han hade kikat ut i trappen vid en annan tidpunkt…kan knappt bärga mig tills FUP släpps!!

Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Hmm jaa.. Hon kan ju bara ha gått in till sig efter McDonald's resan för att han inte skulle tycka att något var konstigt och sedan har hon försiktigt smugit ner om MH väntade i källaren. Men iof så skulle hon ju ha kommit in där också :/.
Nej, MH väntade nog kvar i lägenheten och så bar dom ner henne tillsammans. Jag hade aldrig fixat att bära en död kropp själv, jag försökte bära min kompis en gång som hade däckat på golvet på fyllan och det gick inte alls, jag fick typ släpa henne tills hon kvicknade till och kunde krypa. Men då tränar inte jag och vet inte tekniken med att lyfta och bära en kropp.
Jag har väldigt svårt för att tro att TT har kastats ut men man vet ju inte, tycker ändå det verkar troligast att dom har hjälpts åt med att bära ner henne men som det redan har skrivits så måste allt ha gått snabbt efter JJ kom hem, det är det jag tycker är så konstigt! TT:s mobil hade kopplat upp sig sista gången kl 03.50 så det måste ju ha gått i raketfart efter JJ kom hem! Jag hade varit livrädd över att grannen fortfarande var vaken och skulle höra något i svalen..

Exakt det jag tänker på… hur i h-vete kan de ha varit så snabba att ta sig iväg med kroppen efter JJ kom hem från McD?! Och om hon mot förmodan istället levde när de fick ut henne, vad kom alla dunsar och ljud ifrån?! Och varför skulle TT följt med dem isf, vad kunde de ha hotat med?
Jag får inte ihop det….!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in