2022-11-16, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det här var tydligen för mycket för somliga.

Detta är en teori som försöker förklara varför TT går till Nöjet ensam och senare följer med till JJ.

TT lurades först till Nöjet för att någon tipsat henne om att personen X var där. Flera i tråden hävdar att en tjej inte går dit ensam. Tipset var alltså påhittat, lögn. X kom inte till Nöjet.

Däremot fanns MGM1 och MGM2 på Nöjet och de säger nu att X finns hemma hos JJ. Det är också påhittat, lögn. X finns inte där heller men TT tror på det och följer med.

Hoppas det klarnade.

Varför var TT isåfall så otroligt angelägen att träffa denna X?

Vem är X?
Citera
2022-11-16, 23:20
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Jag tycker det låter märkligt att de pratar men inte erkänner? Det borde innebära att båda två har en historia vad som hänt. Sannolikt stämmer de historierna inte överens vilket gör det lättare för åklagaren att bevisa deras skuld
Mer troligt att de skyller på varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Samtalet mellan Tove och killen på natten. Det var inte så allvarligt att han behövde ringa polis direkt tydligen. Han bör väl ändå varit vaken en stund efter samtalet, gissar att han tror hon är påväg hem. Eller har han däckat? Men om han nu väntat sig henne hem, är det märkligt han väntar med att ringa polisen till dagen efter. Jag menar, man somnar väl liksom inte så lätt efter att ha haft ett "skumt" samtal med tjejen mitt i natten ??

Finns det något som tyder på att hon menade hem till honom? Bodde ihop? Han kanske bara ville kolla att allt var lugnt och somna sedan.
Då är det inte jättekonstigt att samtal till polis tar ett tag dagen efter utgång..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Vad grundar du det på ?

JJs beteende...tyder på en dissociativ personlighet.
Citera
2022-11-16, 23:24
Medlem
Citat:
Jag tycker det låter märkligt att de pratar men inte erkänner? Det borde innebära att båda två har en historia vad som hänt. Sannolikt stämmer de historierna inte överens vilket gör det lättare för åklagaren att bevisa deras skuld

Jo visst men det är ju så åklagaren beskriver det. Tror exakt så, båda två har en story men dessa går inte ihop ö.h.t.
Citera
2022-11-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Finns det något som tyder på att hon menade hem till honom? Bodde ihop? Han kanske bara ville kolla att allt var lugnt och somna sedan.
Då är det inte jättekonstigt att samtal till polis tar ett tag dagen efter utgång..
Men allt va ju inte lungt i samtalet.
Sägs det här i tråden iaf..
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Mer troligt att de skyller på varandra.
Ja kan ju faktiskt vara så. Men oavsett så måste historierna överrensstämma och jag tror det är milslångt emellan. Man blir väldigt nyfiken vilka historier de lägger fram
Citera
Avslutad
Den 20-åriga kvinnan var med på länk från häktet i Jönköping tillsammans med sin advokat Maria Birkhammar.

Hon har hela tiden nekat till brott, och bestred häktningen på alla punkter.

På skärmen från häktet satt hon med benen i kors och händerna i knät, iförd Kriminalvårdens gröna, bylsiga häkteskläder och utsläppt hår. När de bestred åklagarens yrkanden såg hon trött ut, och tittade mot sin advokat, och åt sidan, vid det vita konferensbordet.

När rätten meddelade sitt beslut om omhäktning satt hon helt stilla

Enligt expressen.
Citera
2022-11-16, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Hmm jaa.. Hon kan ju bara ha gått in till sig efter McDonald's resan för att han inte skulle tycka att något var konstigt och sedan har hon försiktigt smugit ner om MH väntade i källaren. Men iof så skulle hon ju ha kommit in där också :/.
Nej, MH väntade nog kvar i lägenheten och så bar dom ner henne tillsammans. Jag hade aldrig fixat att bära en död kropp själv, jag försökte bära min kompis en gång som hade däckat på golvet på fyllan och det gick inte alls, jag fick typ släpa henne tills hon kvicknade till och kunde krypa. Men då tränar inte jag och vet inte tekniken med att lyfta och bära en kropp.
Jag har väldigt svårt för att tro att TT har kastats ut men man vet ju inte, tycker ändå det verkar troligast att dom har hjälpts åt med att bära ner henne men som det redan har skrivits så måste allt ha gått snabbt efter JJ kom hem, det är det jag tycker är så konstigt! TT:s mobil hade kopplat upp sig sista gången kl 03.50 så det måste ju ha gått i raketfart efter JJ kom hem! Jag hade varit livrädd över att grannen fortfarande var vaken och skulle höra något i svalen..

Håller med, jag och två vänner har försökt få en dyngpackad, lealös man på benen…helt omöjligt. OCH håller med om att allt måste gått väldigt fort, och att de tar en enorm risk i och med att grannen var vaken. Tänk om han hade kikat ut i trappen vid en annan tidpunkt…kan knappt bärga mig tills FUP släpps!!
Citera
2022-11-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Men allt va ju inte lungt i samtalet.
Sägs det här i tråden iaf..

Första samtalet var väl lugnt om jag läste rätt i sammanfattningen
Det var det på ev mobilsvaret som var skumt....
Citera
2022-11-16, 23:27
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Jo visst men det är ju så åklagaren beskriver det. Tror exakt så, båda två har en story men dessa går inte ihop ö.h.t.
Då kör du och jag samma linje 😊
Intressant och höra innehållet
Citera
2022-11-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ja kan ju faktiskt vara så. Men oavsett så måste historierna överrensstämma och jag tror det är milslångt emellan. Man blir väldigt nyfiken vilka historier de lägger fram

JJ skyller kanske på att hon levde när hon åkte.
Svårare att förklara mobilen troligen den hon sprang upp och hämta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in