2022-11-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Gripen har meteor. De där 90-talssystemen är irrelevanta. Frågan kvarstår. Vilket ryZzkt flygplanssystem övertrumfar Gripen?
Enkelt svar - INGET om det gäller B eller C
Citera
2022-11-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Samma brott som alltid.
Landsförräderi.

Vilket land? Är Tyskland i krig med Ryssland? Kan du länka krigsförklaringen?
Citera
2022-11-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vilket brott begår man när man på internet säger att man stödjer Ryssland ?

Brottet som består i att tynga världen med ett eftermäle världen inte har någon nytta utav. Mögel på frukt är det samma....frukten är fortfarande frukt, men den sorteras bort eftersom att den kan förstöra resten av all frukt i samlingen. DEMOKRATI och logik för framtidens skull
Citera
2022-11-16, 22:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
När man inte har ett val längre så kan man inte ljuga. Hade bilderna på nedslaget inte florerat runt så hade ingen behövt berätta detta.

False flag misslyckades. Zelensky fortsätter att hävda att det var Ryssland. Zelensky försöker starta ett storskaligt krig med flera länder involverade.

Blir inget stort krig, verkligheten kommer fram och bara några få stollar tror på en false flag.

Men Ryssland lär vara försiktiga med sina mål framöver.
Citera
2022-11-16, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Brottet som består i att tynga världen med ett eftermäle världen inte har någon nytta utav. Mögel på frukt är det samma....frukten är fortfarande frukt, men den sorteras bort eftersom att den kan förstöra resten av all frukt i samlingen. DEMOKRATI och logik för framtidens skull

Så inget brott begås.

Tack för svaret.
Citera
2022-11-16, 22:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag är själv optimistisk och lägger mig på 610 ryssar som anträder den sista färden👍🥳
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Känns ganska lumpet att sitta och gissa på antalet döda människor men jag måste tillstå att jag roas av ordval etc. Tyvärr så är det väl så att Ryzzland är ett så sjukt land att det enda som ”biter” är att göra dem totalt invalidiserade militärt…och då måste folk helt enkelt dö i stora antal.
Att det sedan framkommit att de ryska soldaterna har en försmak för samkönat umgänge tycker jag på något sätt nästan förklarar varför bögnojan är så utbredd i Ryssland. Ryssland håller på att böga sig mot åt helvete. Det föds alldeles för lite barn i Ryssland och det är ju inte så konstigt om det hela tiden knullas i fel hål så att säga.
Med detta sagt så gissar jag på att 640 bajspackare som får möta sin skapare imorgon.

Ni måste svara till ShariaInstructor tror jag för han håller reda på allas gissningar. Jag citerar honom här så att han ser det.

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bra!! Jag noterar detta. 600 är jämnt och bra, samt ändå ganska realistiskt.
Jag tror på en sakta nedåtgående trend för jag "tror" att Ryssland kör slut på trupperna som måste omgrupperas och roteras. Att bara köra fram kanonmat hela tiden tror jag inte är vettig krigföring.
Många ryska bögsoldater kommer nog att desertera eftersom förhållandena blir svåra och ledningen av styrkorna är ganska usel, bortsett från Wagner-gruppen. Wagner är brutal och dom förefaller bättre ledda än dom andra bögryska styrkorna. Kadyrov allra sämst.
Det kan falla ned till 400 per dygn som sämst men förlusterna kan öka till våren. Jag tror på Ukraina.
Citera
2022-11-16, 22:35
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Som MÖP tyckte jag det initialt va ganska coolt. Mullrande motorer, kulspruteeld och en hel del 125mm slungas iväg så lurar säkert flera. Sen notera jag att man var rätt statisk i sitt rörelsemönster och elevationen på eldröret tydde på att man lobbade in vissa skott. Patton och Rommel vände sig synkroniserat i graven.
Dyker man upp på ett ställe börjar fienden ana något, dyker man upp igen på samma ställe är man rökt.

Tyckte att det var förvånansvärt lite rök från deras egna tanks "försvar".

Jämfört med vad jag sett i typ dom flesta videos från tex Ukrainska stridsvagns styrkor. När dom skjuter, åker iväg, laddar om, byter position osv osv, när dom byter eller laddar om lägger dom ut rök.

Ryssarna stannar på samma plats och verkar hoppas på det bästa.
Citera
2022-11-16, 22:37
Medlem
Citat:
Så inget brott begås.

Tack för svaret.
Brottet är att vara korkad och det är ett av de allvarligaste brotten människan kan lida utav. Detta behövs såklart ja och är dessutom charmigt och i de flesta fall oskyldigt nödvändigt. Men att stödja Ryssland är ett VAL och därmed en aktiv dumhet som självklart är ett brott emot mänskligheten och framtiden. Därav ett brott som skall ses som direkt aversion gentemot en fungerande stat och land. livstid eller små elektroder med kolsyrat vatten är ett regelrätt straff för sådant
Citera
2022-11-16, 22:41
Medlem
https://thesaker.is/imhoclub-launches-an-international-campaign-to-save-monuments-in-latvia-lithuania-estonia-and-poland /

Stofilen The Saker försöker rädda monument i Lettland, Litauen och Polen med kedjebrev 😀. Som tur är är de länderna väl medvetna om sin historia och försöker tvätta bort det obehaget. Det blir i alla fall tydligt vilken typ av stofil han är. Han har mage att jämföra med Buddhastatyn talibanerna sprängde också🤣. Har han flyttat hem än eller är det fortfarande bekvämt att bo i USA och hata väst på Internet? Vilken stolle. Borde finnas swishnummer för att finansiera sanering efter Sovjet. Jävla massa fula betongrejjer som står kvar och skräpar. Spara någon enstaka på museum. Resten till återvinningen.
Senast redigerad av YBB641 2022-11-16 kl. 22:53.
Citera
2022-11-16, 22:41
Medlem
Citat:
Vilket brott begår man när man på internet säger att man stödjer Ryssland ?

Hets mot folkgruppen Ukrainare.
2 års fängelse vore rimligt om man i Sverige uttalar stöd för Ryssland och deras krig.
Citera
2022-11-16, 22:47
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ni måste svara till ShariaInstructor tror jag för han håller reda på allas gissningar. Jag citerar honom här så att han ser det.

Försent att betta? Jag säger 500, och 2 i verkligheten. Lugn natt efter allt ståhej, många som super till nu på båda sidor.
Citera
2022-11-16, 22:51
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Brottet är att vara korkad och det är ett av de allvarligaste brotten människan kan lida utav. Detta behövs såklart ja och är dessutom charmigt och i de flesta fall oskyldigt nödvändigt. Men att stödja Ryssland är ett VAL och därmed en aktiv dumhet som självklart är ett brott emot mänskligheten och framtiden. Därav ett brott som skall ses som direkt aversion gentemot en fungerande stat och land. livstid eller små elektroder med kolsyrat vatten är ett regelrätt straff för sådant

Visst hade du bott i Ryssland? De är ju förvisso ett degenrerat folkslag. Men ditt förakt för dessa lågpannade sadister kan väl enbart grundas i att de behandlat dig illa

Och förstå mig rätt, jag har också haft en del med ryssar att göra. Vad som slog mig var deras känslokyla och deras förakt för människoliv.
Hade du några negativt upplevelser där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in