Citat:
Ursprungligen postat av
London
Exempelvis att värva in denna avsaknad av talanger till U och A som är eller kan bli tillräckligt bra. Erfarenhet, rykte och kontaktnät kommer nog komma väl till hands.
Bosse har bevisligen lyckats över all förväntan med vad han har tagit sig an hittills. Men bara för att han lyckats trolla med knäna och bland annat haft framgång med afrikaspåret som gällde när vi inte hade råd med annat så är det ingen självklarhet att Bosse skulle vara bäst lämpad att plocka de mest lovande ungdomsspelarna.
Utöver det bygga en organisation som gör det attraktivare att välja DIF framför den klubb han lämnat och övriga stockholmsklubbar. BP är överlägset minst av de fyra som är relevanta för denna fråga… hur kan det komma sig att de ändå har haft den mest framgångsrika akademin?
Säkert sant. Men varför då inte satsa på den som objektivt (?) lyckats bäst på att producera talanger?
Här finns tillräckligt mycket påståenden för att svara med den längsta roman som någonsin skådats
Skulle även kunna romantisera om att vi har den mest framgångsrika akademin om något decennium. Det är inte viktigast dock, mer viktigt att vi har talangerna. Sveriges två mest omskrivna (?) ryktas i dagarna in till DIF.
Att allt detta är en slump har jag ödmjukt sett svårt att tro. Lika lite som jag förstår vem vi bättre hade kunnat satsa på för att flytta fram våra positioner som attraktiv klubb för en lovande talang.
Ja absolut så kan ni försöka värva in till er akademi, men den saknar fortfarande rykte och erfarenhet av att ta fram talanger. Just nu så väljer talangerna akademierna till AIK, Hammarby, MFF, Häcken, Elfsborg, Norrköping och IFK Göteborg före eran. Det är knappast så att Kisfualdy tillför någon som helst spets på den fronten att talanger skulle välja era U-lag framför dokumenterat bra akademimiljöer när de ska besluta sig för sitt nästa steg.
Och nej, sett till storlek och upptagningsområde så är BP den överlägset största akademin i hela Sverige, så det vore lite konstigt om de inte hade varit den mest framgångsrika akademin, även om de har gjort ett jävla bra jobb. Bergvall är förmodligen den spelaren som har störst chans att utmana Alexander Isaks potential de senaste åren, men Odenfalk är "bara" en stortalang i mängden i Allsvenskan.
Citat:
Ursprungligen postat av
lemmy124
Romantisera kan du göra. Dock kvarstår faktum att Bajen denna säsong vunnit SM-guld hos P16, P19. Nått finalen i P17-mästerskapet. Dessutom är vi snabbast växande föreningen i Stockholm. Realistiskt sett är vi större än BP inom 5 år.
Men ni kan mycket möjligt steppa upp; men det jag hör om eran ungdomsverksamhet har inte imponerat mig.
SM-guld på U-nivå är kanske inte riktigt något man ska slå sig för bröstet för när rivalerna spelar med betydligt yngre lag. Och nej, ingen Stockholmsklubb kommer att kunna utmana BP de kommande 10 åren sett till storlek.