2022-11-16, 17:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElleBelleBzz
Kan de spåra hennes mobil, utan att ha hittat mobilen?

Ja, det kan polisen!

Citat:
Ursprungligen postat av starstuck55
Det går emot vad Expressen skrev. Men det vore väl inte första eller sista gången de skriver något som inte stämmer.

Det har varit mycket slarvig rapportering i media i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Politrix
Hur länge tror ni dom får sitta med tanke på deras ålder samt att dom ej gjort något tidigare?

minst 18 år är väl minimum nu, om de döms för mord. ungdomsrabatten togs bort för några månader sedan. Är mordet extra brutalt, ex BO haft stor dödsångest, så ska det bli livstid.

Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Har det framkommit exakt kring hur TT:s mobil rört sig eller är allt så kallade ”trådsanningar?”

nej, media (Expressen/Aftonbladet) har rapporterat om att polisen sagt att TTs mobiltelefon gör exakt samma resa till Donken som JJs mobil gör, fram och tillbaka. Polisen har via media även gått ut med att TTs mobil slocknar kl 03.50 i Nydalarondellen, men en kontohavare i tråden med ca 1 inlägg har sagt att TTs snapchatkarta var igång, och att TTs anhöriga och vänner har sett att mobilen då var i Nydalarondellen, alltså i princip exakt i rondellen.
Citera
2022-11-16, 17:14
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight21
Eftersom J heter Jansson också. Nån som vet vem mamman är? Vad hon heter?.

Kan en av anledningarna vara så att hon har varit frånvarande i JJ liv så det har knäckt JJ, och blivit instabil psykiskt pga inte haft en närvarande mamma som brytt sig eller väglett henne med kärlek och bra uppfostran

Alltså ( en modersgestalt för ett barn ) brukar ju va extra än med en pappa.

Det ursäktar inte förstås de gärningar hon gjort mot T. Men motiv kan ju vara så att hon har inte haft en bra uppväxt och så nu. Som lett till den hon blivit idag.

Någon som vet?

Malin bor i staden
Citera
2022-11-16, 17:16
Medlem
Jofs avatar
Så här ambitiöst kan ett mord utredas.
Till skillnad från de flesta sk saneringsområdet.
Ps
Har eg inget att invända mot det.
Citera
2022-11-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Okej, i ett annat ärende då är det väl?

Ja, precis.
Citera
2022-11-16, 17:18
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Inte MD5 signatur på en .bat då är vi i fel ände av cyberspejs.

Du får skriva feedbacken i klartext annars blir det för ”kryptiskt” att orka svara på.
Känns jävligt bekant det där :x
Citera
2022-11-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElleBelleBzz
De kanske sätter dom tillsammans av någon psykosocial orsak, att de kanske börjar snacka med varandra och avslöjar sig själva.

Ja, min lekmannatolkning gick i de banorna. Vad skulle det annars finnas för skäl för häktet att agera så?
Citera
2022-11-16, 17:24
Medlem
Xedomes avatar
Säkert delats, inte haft tid att uppdatera mig i tråden. Men i alla fall. Ingen betalvägg :

Kammaråklagare Adam Rullman har begärt att kvinnorna ska omhäktas, misstänkta för både mord, gravfridsbrott och människorov.

Han anser att bevisen räcker för att de ska kunna häktas på sannolika skäl för de nya, allvarligare brottsmisstankarna, som alltså omfattar mord och gravfridsbrott utöver människorov.

Bevisen består av tekniska fynd, uppgifter i förhör och it-forensiska bevis, enligt åklagaren.
https://www.expressen.se/nyheter/de-misstanks-ha-mordat-tove-begars-haktade/
Citera
2022-11-16, 17:24
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoul000
Men man vill ju kunna se och läsa allt? Haha finns inget att se på alla 115 sidor liksom

Klart man vill, men poängen med dokumenten var i första hand att tråden skulle ha svart på vitt att P7 ("liten sinnesundersökning") var begärd på båda MGM. Jag övervägde att klippa ut de omaskade sidorna, men valde att lägga upp filerna så som jag fick dem från tingsrätten. Detta för att undvika oklarheter och snack om manipulerade handlingar. Okej, det var lite lathet också.
Citera
2022-11-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.jones
Ja, min lekmannatolkning gick i de banorna. Vad skulle det annars finnas för skäl för häktet att agera så?

Kriminalvården VILL ju inte plåga folk, därav om möjlighet finns.
Citera
2022-11-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Hota? Menar du att Avel är i startgroparna för att ge sig på någon? Kan inte få fram det av något han skrivit. Tvärtom skulle jag säga.

Att identifiera en svaghet är inte att hota eller ge sig på någon. Sloopy uttrycker sig lite yvigt ibland bara. Tuppfäktning light.

Däremot så har det nog uttryckts en del otrevligheter mot MGM (här) på sociala medier som är både förtjänade och oförtjänade.
Citera
2022-11-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Klart man vill, men poängen med dokumenten var i första hand att tråden skulle ha svart på vitt att P7 ("liten sinnesundersökning") var begärd på båda MGM. Jag övervägde att klippa ut de omaskade sidorna, men valde att lägga upp filerna så som jag fick dem från tingsrätten. Detta för att undvika oklarheter och snack om manipulerade handlingar. Okej, det var lite lathet också.

Man hoppas ju på en RPU med särskild utskrivningsprövning, må dom ruttna på psyk.
Citera
2022-11-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Men om de håller kvar henne på platsen (lägenheten) mot hennes vilja då? Då är det väl rov.
Ja och om de tvingat in henne i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in