2022-11-16, 16:45
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Har det framkommit exakt kring hur TT:s mobil rört sig eller är allt så kallade ”trådsanningar?”

Den här tråden innehåller 87,8 procent trådsanningar. Det är så trist.
Citera
2022-11-16, 16:45
Medlem
Här kan ni ladda ner häkningsbeskedet på MH.

https://delafil.se/9525c5ae365b1ef7/..._Aktbil_66.pdf

https://anonfiles.com/qcx2KfH1yc/Eks..._Aktbil_66_pdf
Citera
2022-11-16, 16:46
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight21
Eftersom J heter Jansson också. Nån som vet vem mamman är? Vad hon heter?.

Kan en av anledningarna vara så att hon har varit frånvarande i JJ liv så det har knäckt JJ, och blivit instabil psykiskt pga inte haft en närvarande mamma som brytt sig eller väglett henne med kärlek och bra uppfostran

Alltså ( en modersgestalt för ett barn ) brukar ju va extra än med en pappa.

Det ursäktar inte förstås de gärningar hon gjort mot T. Men motiv kan ju vara så att hon har inte haft en bra uppväxt och så nu. Som lett till den hon blivit idag.

Någon som vet?
Att JJ inte kunde motstå frestelsen att mörda, varför ?
Det är för mig en gåta också.
Citera
2022-11-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Förövarna är omhäktade även för människorov. Det tolkar jag som, att T måste ha levt fortfarande när de förde bort henne från lägenheten?

Nej
Hindrad från att lämna lägenheten(edit: )i syfte ett göra nåt olagligt= människorov
Ihjälslagen i samband med att hon försökte lämna = mord
bortforsling av kroppen från lägenheten och gömma den i Nye = brott mot gravfriden
Senast redigerad av painkiler 2022-11-16 kl. 17:32.
Citera
2022-11-16, 16:51
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Hon är tillsammans med advokat på länk, dock inte häktespersonal så som det var imorse med JJ. Ingen familj/vänner, endast oss journalister på plats precis som imorse.

Sade MGM (både JJ och MH) något under förhandlingarna? Eller tog de bara emot vad som sades?
Citera
2022-11-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Nej
Hindrad från att lämna lägenheten= människorov
bortforsling av kroppen från lägenheten och gömma den i Nye = brott mot gravfriden

Finns en bra beskrivning om vad som är vad ett 10 sidor bakåt. Att hindra ngn att lämna lägenheten är olaga frihetsberövande. Människorov är grov, planerad mm och i syfte att skada mm.
Citera
2022-11-16, 16:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Nej
Hindrad från att lämna lägenheten= människorov

Om man håller kvar någon i en lägenhet mot dess vilja, heter det väl "olaga frihetsberövande"? "Människorov" förutsätter väl att man åker iväg med personen någonstans mot dess vilja?
Citera
2022-11-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin6666
Mata inte trollet.

Ja det är helt otroligt hur lättbaitade folk är...

On topic: detta kanske redan är nämnt men har Tove en tvillingsyster? Snokade lite på Facebook i början av det här fallet och det verkade som det.
Citera
2022-11-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Min första tanke, men det tror jag inte efter att ha läst den andra tråden om NK. Får man överhuvudtaget jobba på det viset, kan man haft en förhoppning att JJ skulle lätta på tungan inför en annan häktad i samma situation?

Får man ens jobba på det sättet?

Vad jag har förstått (feel free att rätta mig om jag har fel) får polisen t ex inte ljuga om eller fabricera information för att rucka på den åtalade/misstänkta. Däremot så får de ha span på en person vid ev misstanke. Hittade utdrag från denna stadga som styrker det sistnämnda, men det är fortfarande lite diffust såklart.

”Polisen har till uppgift att tillförsäkra allmänheten säkert och skydd genom att vidta åtgärder för att upptäcka och förhindra brottslig verksamhet, enligt 1 § 1 st. och 2 § 1 p. polislagen (1984:387).”

Vore intressant att höra från någon som har bättre insikt i rättsystemet vad man får och inte får använda för taktiker mot en misstänkt/åtalad.
Citera
2022-11-16, 17:06
Medlem
Citat:
Om man håller kvar någon i en lägenhet mot dess vilja, heter det väl "olaga frihetsberövande"? "Människorov" förutsätter väl att man åker iväg med personen någonstans mot dess vilja?

Citat:
Vad klassas som människorov?
Ett brott som innebär att någon för bort eller spärrar in en annan person med avsikt att skada personen, utöva utpressning eller liknande.

Sen så vet vi från första häktesframställan att tidpunkten för människorov är 2:30, så det inträffar inte i samband med att Tove lämnar lägenheten.
Citera
2022-11-16, 17:10
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
.

Åklagaren uppger att de samarbetar i förhören. Det skulle vara Såå intressant att höra deras förklaringar. Spec JJ varför Toves mobil åkte T/R McD. ”Jo men jag såg att Tove glömde den så jag tänkte att jag skulle be grannen svänga förbi och lämna den, men jag råkade glömma bort det..”
Eller varför Toves cykel står kvar, och varför hon uppger till grannen att det är någon annans cykel än Toves. ”Jo men det var min kompis cykel som var här och förfestade, och sen när vi skulle till Nöjet så ville hon inte cykla när vi andra blev tvungen att gå, så hon lämnade den..”
Citera
2022-11-16, 17:12
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:

Man stoppade henne levande i bilen och sa de skulle ut på äventyr så åkte de till skogen där MH använde snapshat och berättade att det var kul på utflykt sedan tog de en Sten och drämde i huvudet på TT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in