2022-11-16, 16:59
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Misären, eländet och avundsjukan på de som har det bättre (vilket är de flesta) är det som de här värdelösa förlorarna har gemensamt med de "äkta" ryska rysstrollen. Det här vitglödande avundsjuka hatet har gjort dem sjuka i huvudet. Det här är människor som inte kan resa sig. De är för korkade. De är för djupt nere i sin egen skit.

Det är därför inte konstigt att de vräker ur sig saker vi normala ryggar för. Som att det är bra att kvinnor och barn dör och att civila ska frysa ihjäl pga sönderbombat infrastruktur. Som väl är så är de bara en liten spillra, en liten eländig minoritet, av den totala befolkningen. Och de hänger här på Flashback, och gärna i den här tråden.

Jag tycker man ger dem för mycket cred om man kallar dem onda. Ondska kräver någon slags intelligens, någon slags tankeverksamhet. Det har inte de här små varelserna.

Jag kallar dem helt enkelt för vad de är: värdelösa.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
För mig definieras ondska av de handlingar man utför, de tankar och åsikter man har. Intelligens och tankeverksamhet är inte en förutsättning. Tanklösa och korkade människor kan också vara onda. Det är de som är hantlangarna till onda men intelligenta ledare. De ryska soldater som våldtar och mördar åt Putin i Ukraina är onda men kanske ofta tanklösa och ointelligenta. Orsaken till ondskan kan variera men det är fortfarande ondska. Jag håller inte med om uttalanden som: "Han var inte ond utan psykiskt sjuk", "han är inte ond för han blev sexuellt utnyttjad som barn". Det är bara förklaringar till ondskan, det ändrar den inte i sig.
Just det.
Ondska är omedvetenhet och dess motsats kärlek är medvetenhet.
Dumskallar är ovetande onda vilket tråden vittnar om.
En insiktsfull och medveten människa agerar inte massmördare som Vladimir Vladimirovitj Putin. Hans handlingar leder aldrig till insikt om det obeskrivliga lidande han orsakar -då skulle han förgås. Intelligens, förstånd är inte synonymt med medvetenhet -vetskap. Sen har vi förståss undantaget djävulen själv.
Senast redigerad av Taggad 2022-11-16 kl. 17:08.
Citera
2022-11-16, 16:59
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Vilket jävla idiotresonemang!

Man får väl för fan se till vilka skador man orsak och inte vad någon annan fått betala?

Vad hade exempelvis Finland orsakat för skador i Ryssland?

Jag bjuder på en uträkning. Då kan du åtminstone vara artig, vilken idiot du är.

Vi diskuterade vad för betalningsförmåga ett land har, utan att något händer. (social oro, hyperinflation, följdkrig, etc). Bidra eller var tyst.
Citera
2022-11-16, 17:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
En av de ryska mobiks bataljonerna har fått retirera vid Kherson nu. Lyssna och njut bara.

https://twitter.com/wartranslated/status/1592904697580781568
Citera
2022-11-16, 17:01
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
God afton alla Ukraina vänner och död åt alla pissryssar.
Lite mer från Tyskland.

Germany gives another package of military aid to Ukraine

It includes:
- Missiles for MARS II MLRS
- 3 tractors for heavy equipment M1070 Oshkosh
- 17 patrol armored vehicles
- Machine guns and spare parts for machine guns
- Mobile heaters
- Means of combating drones

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1592906469166690304
Hoppas de får ATCAMS till MARS 2 pjäserna!
Citera
2022-11-16, 17:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Överallt i de forna sovjetområdena utplånas nu i alltmer ökande takt det forna Sovjets och det gamla rysslands fotspår. Orter byter namn, monument välts omkull eller rivs, ingen vill längre påminnas om att ryssen haft sina smutsiga labbar i området. Spåren av det forna "stor-ryssland" och Sovjet som pruttan jobbar så hårt för att återupprätta försvinner nu alltmer från Europa. Bra jobbat Pruttan!

Ja Putin har snabbat på den oundvikliga avvecklingen av den sista kolonialmakten. Det enda som saknas nu är att Vitryssland lämnar det ryska oket så är den fullständig.
Citera
2022-11-16, 17:10
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En av de ryska mobiks bataljonerna har fått retirera vid Kherson nu. Lyssna och njut bara.

Vad fint. Hoppas idioterna börjar förstå att dom är där för att gödsla den Ukrainska myllan.

En "spontant" torn kast nedan.

Rusnya among residental buildings
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1592910137064591360
Citera
2022-11-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Känns det inte lite sopigt att skriva desinformation som redan är inaktuell?
Både Biden och Polen har konstaterat att det högst sannolikt var en ukrainsk SAM som landade i Polen.
https://edition.cnn.com/2022/11/16/europe/poland-missile-russia-ukraine-investigation-wednesday-intl-hnk/index.html

Jag inser att du närmast reflexmässigt skriver det du tror är lämplig rysk propagande, men du kan väl undvika en sådan enorm clown-näsa. Den riskerar att skymma sikten i tråden.

ok, fel av mig…

Jag trodde inte de skulle gå ut så snabbt med alla bevis. Stoltenberg blixtinkallade till möte osv.

Jag antog att man skulle försöka dölja allting som med Nord Stream?!

Man verkar hantera Tyskland och Polen helt olika.
Det är konstigt.
Citera
2022-11-16, 17:11
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det enda som saknas nu är att Vitryssland lämnar det ryska oket så är den fullständig.

Bara en tidsfråga
Citera
2022-11-16, 17:13
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Alltså, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Stackars jävlar, helt utlämnande åt Putins och Lavrovs fascistiska stormaktsdrömmar ligger de där, utan information, kommunikation eller möjlighet att försvara sig. Nagant-gevär? Modellår 1891, och omoderna redan i VK2, dålig precision och utförande. När kommer flintlåsmusköterna fram?
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja lite knepigt med att inget sägs om Archer? Det spekuleras ju om att sossarna redan skickat såna?

Jag tror inte dom har Archer i Ukraina än. Men att dom säkert får det i framtiden.

Jag tror att det som skickas kan innehålla, LKV90/CV90 , robotsystem 97 och robotsystem 70/90.

Men det är ju hemligt och kommer säkert va det tills bilder/klipp börjar spridas.

Dom skrev ju att svenskt försvar blev lite sämre så bara gammalt material som ej används känns konstigt.

Men att vi skulle skicka Patriot som jag sett spekulationer om finner jag högst osannolikt. (Usa behöver säga ok till det med).
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Bara en tidsfråga

Ukraina är redo om dom vita pissryssarna skulle få för sig något.

This is how the border of Ukraine with Belarus looks like from Rivne region
The Armed Forces of Ukraine are ready to repel any provocations.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1592911378473717762
Citera
2022-11-16, 17:20
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag pratar om Första världskriget, inte andra.
Ok, över 100 år sedan. Jag har svårt att se relevansen och liknelsen mellan 1914 års Tyskland och dagens Ryssland.

Tror du att världen kommer tillåta Ryssland att bygga upp en slagkraftig krigsmakt någonsin igen? Det misstaget har gjorts en gång och du ser var det ledde.

De som ska betala för kriget är den rika eliten i Ryssland. Det är de man ska gå efter. Även om Ryssland skulle betala miljarder varje år i krigsskadestånd så skulle det aldrig drabba gemene ryss. De har det redan jävligt som det är. Lyft lite av deras sanktioner så de kan börja äta på MacDonalds igen och köpa sig en Iphone så blir det bra med det. Det är ingen som bryr sig så länge de får lite av västs hamburgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in