2022-11-16, 14:02
Medlem
D3adknights avatar
När tror ni att Ukrainska militären hämnas alla missiler?
Trodde att det skulle ske igår efter alla missiler och hade fel i min beräkning. Då lär dom istället göra det lite mer planerat för att likvidera maximalt med ryssar och material.

Men det verkar ha blivit en rejäl höjning av döda ryssar nu under ett bra tag från förra snittet. Beror det till stor del att ryssarna fortfarande är helt hjärndöda i Bakhmut? Eller är förklaringen att dom nu inte släppa på gasen och bara kör på?
Citera
2022-11-16, 14:03
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Misären, eländet och avundsjukan på de som har det bättre (vilket är de flesta) är det som de här värdelösa förlorarna har gemensamt med de "äkta" ryska rysstrollen. Det här vitglödande avundsjuka hatet har gjort dem sjuka i huvudet. Det här är människor som inte kan resa sig. De är för korkade. De är för djupt nere i sin egen skit. Det är därför inte konstigt att de vräker ur sig saker vi normala ryggar för. Som att det är bra att kvinnor och barn dör och att civila ska frysa ihjäl pga sönderbombat infrastruktur. Som väl är så är de bara en liten spillra, en liten eländig minoritet, av den totala befolkningen. Och de hänger här på Flashback, och gärna i den här tråden. Jag tycker man ger dem för mycket cred om man kallar dem onda. Ondska kräver någon slags intelligens, någon slags tankeverksamhet. Det har inte de här små varelserna.
Jag kallar dem helt enkelt för vad de är: värdelösa.

För mig definieras ondska av de handlingar man utför, de tankar och åsikter man har. Intelligens och tankeverksamhet är inte en förutsättning. Tanklösa och korkade människor kan också vara onda. Det är de som är hantlangarna till onda men intelligenta ledare. De ryska soldater som våldtar och mördar åt Putin i Ukraina är onda men kanske ofta tanklösa och ointelligenta. Orsaken till ondskan kan variera men det är fortfarande ondska. Jag håller inte med om uttalanden som: "Han var inte ond utan psykiskt sjuk", "han är inte ond för han blev sexuellt utnyttjad som barn". Det är bara förklaringar till ondskan, det ändrar den inte i sig.
Citera
2022-11-16, 14:04
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Allt som förstör för ryzzsvinen och dödar ryzzsvin är vänlig eld.

"Oaktsam rökning" brukar Z-orcher rapportera om. För att slippa erkänna att de åkt på däng igen!
Citera
2022-11-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hade dom sagt det så hade ju nato sluppit att utreda det i ett dygn.

Man utreder väl en sån sak oavsett vem som säger eller inte säger nåt? Den utreds i alla händelser mao.
Citera
2022-11-16, 14:12
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hade dom sagt det så hade ju nato sluppit att utreda det i ett dygn.
Hur många missiler tror du avlossas av Ukraina mot 90st inkommande ryska kryssningsmissiler? Skulle gissa att radarekona är ganska så kaotiska.

De kan lika gärna trott att deras missil träffade målet fast den inte gjorde det.
Citera
2022-11-16, 14:14
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ok, ja vi kankse tolkar rubrikerna/rapporterna olika. Du vill ju att det ryska övergreppet ska fortgå och jag önskar att ryssarna sparkas ut ur Ukraina och får betala för återuppbyggnaden av landet, så kan ju hända att våra önskningar präglar hur vi tolkar saker.
Dock tycker jag att det faktum att ryssarna använder kh-22 och s-300 mot markmål samt behöver köpa robotar och drönare från Iran ändå ändå pekar på att uttryck som "running low" och "running short" stämmer ganska bra.

Jag tror både du och jag vill att det ska sluta bombas, isolerat sett.

Men du vill att det ska bombas tills ryssarna pressats tillbaka över gränsen.

Jag vill däremot uppmuntra bägge sidor till att komma förhandlingsbordet och ingå kompromisser. Det är korrekt att kompromiss-tesen så klart är starkare ifall ryssarna har stora mängder missiler. Men bara för att det skulle stödja mitt case, betyder det inte att min tolkning är fel. Vi ser, helt enkelt. De avfyrade 100 missiler igår. Om där fortfarande avfyras stora mängder missiler om 3 månader, så var rapporteringarna helt felaktiga/överdrivna.

Någon skrev att de har mindre efter att ha avfyrat missiler. Men självklarheter har ju inget nyhetsvärde.
Citera
2022-11-16, 14:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor

Frågan är snarare varför du tycker att Ryssland ska gå vinnande ur deras angrepp på Ukraina?

Tror du att liv kommer att sparas om Ukrainare, som vi sett hittills tvingas leva under ryskt styre?

Vi ser ju gång på gång i de ockuperade områdena som ryssarna lämnat spår av övergrepp mot Ukrainsk befolkning. Är det bättre?
Citera
2022-11-16, 14:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Ryzzsvinen terrorbombade återigen det civila Ukraina med hundra missiler och klagar nu över att Polen eskalerar med sin retorik.
Ryzzsvinens äckliga patologiska natur har inga gränser. Döda dem allihop. Allihop.

"Exterminate all the brutes!" Kurtz sista nedklottrade mening. -Heart of darkness av Joseph Conrad.

Vi är på väg ned i Mörkrets Hjärta.
Citera
2022-11-16, 14:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
När tror ni att Ukrainska militären hämnas alla missiler?
Trodde att det skulle ske igår efter alla missiler och hade fel i min beräkning. Då lär dom istället göra det lite mer planerat för att likvidera maximalt med ryssar och material.

Men det verkar ha blivit en rejäl höjning av döda ryssar nu under ett bra tag från förra snittet. Beror det till stor del att ryssarna fortfarande är helt hjärndöda i Bakhmut? Eller är förklaringen att dom nu inte släppa på gasen och bara kör på?

Jag tror det beror på att ryssarnas nya mobiliserade trupper har sämre och äldre utrustning. De har inte heller fått någon repetitionsövning utan det var länge sedan de var aktiva. Kanske är de också äldre och i sämre fysisk kondition. Även att de inte har lika stort övertag i artilleri längre. Ukraina har fått västartilleri medans ryssarna fått brist på granater.
Citera
2022-11-16, 14:38
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Frågan är snarare varför du tycker att Ryssland ska gå vinnande ur deras angrepp på Ukraina?

Tror du att liv kommer att sparas om Ukrainare, som vi sett hittills tvingas leva under ryskt styre?

Vi ser ju gång på gång i de ockuperade områdena som ryssarna lämnat spår av övergrepp mot Ukrainsk befolkning. Är det bättre?

Jag tror inte där kommer vara några ytterligare massiva övergrepp i östra Ukraina som inte redan ägt rum. Tvärtemot tror jag det kommer fler övergrepp från ukrainska sidan (samt massiv etnisk rensning, delvis i form av flykt från de som tror att de "har något att frukta") om Ukraina återtar områdena. I alla fall är risken enorm.

Notera att övergreppsrisken också är stor ifall ryssarna mot förmodan skulle röra sig mot Odessa eller återta Kherson, eller för den delen om de lyckas ta Kramatorsk-agglomereringen eller Kharkov. En sådan rysk vinst är också sämre än min position, "kompromissfreds-alternativet".

För min del får Ryssland gärna "förlora" i den meningen att där blir ett "novo-russia" som inte ger skatteintäkter till Ryssland eller där ryssarna har formell makt. Jag ser heller inte vinsten i att Ryssland vinner per se. Men om status quo från idag skulle inträffa, får det ett antal positiva effekter:

- Mindre etnisk rensning och övergrepp än alternativet
- USA får sig en knäpp på näsan, deras Euromaidan-konspirationer bar inte maximal frukt
- nazistiska statskupper lönar sig inte
- mindre förstörelse som vi ska betala
- Kortare krig? (denna är osäker)
- mer multipolär världsordning
Citera
2022-11-16, 14:45
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror det beror på att ryssarnas nya mobiliserade trupper har sämre och äldre utrustning. De har inte heller fått någon repetitionsövning utan det var länge sedan de var aktiva. Kanske är de också äldre och i sämre fysisk kondition. Även att de inte har lika stort övertag i artilleri längre. Ukraina har fått västartilleri medans ryssarna fått brist på granater.

När dom har brist, undra hur många huvuden som rullar när dom hela tiden lämnar stora förråd med ammunition och granater.
Citera
2022-11-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor

Jag vill däremot uppmuntra bägge sidor till att komma förhandlingsbordet och ingå kompromisser. Det är korrekt att kompromiss-tesen så klart är starkare ifall ryssarna har stora mängder missiler. Men bara för att det skulle stödja mitt case, betyder det inte att min tolkning är fel. Vi ser, helt enkelt. De avfyrade 100 missiler igår. Om där fortfarande avfyras stora mängder missiler om 3 månader, så var rapporteringarna helt felaktiga/överdrivna.

Någon skrev att de har mindre efter att ha avfyrat missiler. Men självklarheter har ju inget nyhetsvärde.

Problemet för de flesta ryssanhängare som talar om kompromisser är att det inte finns någonting egentligen att kompromissa om . Villkorslöst tillbakadragande för ryssarna och skadestånd som ska betalas något liknande som det blev för Nazityskland. En terrorstat som startar krig likt dagens Ryssland och dåtidens Nazityskland ska man inte kompromissa med.

Ja om ryska terrorbombningen på civil infrastruktur med missilangrepp forsätter i samma skala så har experternas bedömningar varit fel angående ryska lager av vapen och/eller så har de lyckats köpa mer som t.ex. av Iran. Nu rapporterar ju oftast inte nyhetskanaler saker de bara kommer på själva utan lyssnar på sakkunniga och experter, även dessa kan då klart ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in