2022-11-16, 15:47
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Risk för att det är dålig moral bakom också. Soldaterna skiter i det och försöker bara överleva från dag till dag. Om Ukraina får mer ammunition att skjuta på dem senare bryr de sig inte om, bara de slipper därifrån där och då. "Inte deras problem".

Kan verkligen se det framför mig;
(R1 = ryss nr 1, R2 = Ivan, aka ryss 2 ).

R1: "Ivan, sprängde du granaterna?"
R2: "Nej, jag glömde det"
R1: "Det spelar nog ingen roll, hur kan det komma att påverka oss?"

*En vecka senare*

R1: "Jävlar vad granater dom har!"
R2: "Hoppas det inte var dom jag glömde att spränga."
R1: "Käften Ivan!"
R2: "Vad?" *Förvånat uttryck*

*BOOM*

Slut

Fin julklapp Ukraina får av Sverige. Är det hawk, som många tror?

Vad mer tror ni ingår om ni får spekulera fritt?
Citera
2022-11-16, 15:51
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
U-landet vill dra in alla i ett WW3

"Ukraina säger sig ha bevis

Senare på onsdagen skrev Oleksiy Danilov, sekreterare vid Ukrainas nationella säkerhetsråd, i ett inlägg på Twitter att Ukraina har bevis för något han kallar ”ryska spår” i anslutning till robotnedslaget. "

Släpp för i helvete inte in dom i utredningen.
Sen när ska Ukraina ha något att göra med en utredning på NATO mark?
Om raketen kom från Ukrainas territorium är det väl lämpligt att de är med i utredningen!
Citera
2022-11-16, 15:54
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jaså minsann. Dostojevskij avled 1881, långt innan både revolutioner och Sovjet. Som vanligt blir det fel för dig din stolle.
Ha ha snacka om att göra bort sig!

Men om man stödjer ryssens terrorbombningar så har man väl inte alla hästar hemma!
Citera
2022-11-16, 15:54
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag försökte googla fram hur stor procent krigsskadeståndet tyskland betalade årligen var av deras GDP. Men misslyckades, bara fullt av "å nej, det var jättestort"-humanistiska artiklar.

Kolla på Finland, de fick betala rejält till Sovjet för de hade varit fräcka nog att försvara sig. Ett av de få länder som faktiskt betalade hela summan.
Citera
2022-11-16, 15:57
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Skulle även kunna vara så att dom inte vågar förstöra utrustning och materiel inför risken att bli anklagade för sabotage?
Dagen skämt!

De har ju för fan saboterat och stulit allt de kunde innan de flydde?
Citera
2022-11-16, 15:58
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Kolla på Finland, de fick betala rejält till Sovjet för de hade varit fräcka nog att försvara sig. Ett av de få länder som faktiskt betalade hela summan.

Jamen hur mycket i GDP? Eller något annat som går att jämföra?
Citera
2022-11-16, 15:59
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Kan verkligen se det framför mig;
(R1 = ryss nr 1, R2 = Ivan, aka ryss 2 ).

R1: "Ivan, sprängde du granaterna?"
R2: "Nej, jag glömde det"
R1: "Det spelar nog ingen roll, hur kan det komma att påverka oss?"

*En vecka senare*

R1: "Jävlar vad granater dom har!"
R2: "Hoppas det inte var dom jag glömde att spränga."
R1: "Käften Ivan!"
R2: "Vad?" *Förvånat uttryck*

*BOOM*

Slut

Fin julklapp Ukraina får av Sverige. Är det hawk, som många tror?

Vad mer tror ni ingår om ni får spekulera fritt?
Ja lite knepigt med att inget sägs om Archer? Det spekuleras ju om att sossarna redan skickat såna?
Citera
2022-11-16, 16:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Uttryckte mig lite oklart. Jag menade betala tillbaka allt. Vi närmar väl oss skador på Ukraina för 1 triljon dollar nu kanske.
Skadorna i Ukraina och f.ö. de i Luhansk och Donbas orsakade av Ukraina är inte i närheten av den summan. Hela Ukraina var urfattigt och gammalt och mycket skulle behöva rivas och byggas upp på nytt redan före kriget.
Citera
2022-11-16, 16:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Här säger de på rysk TV att planen antagligen var att ta Kiev på 3 dagar. Och att planerna misslyckades. Som vanligt är putinisterna på FB efter den officiella retoriken i Ryssland.

7:30 min. https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1592587907952676864
Citera
2022-11-16, 16:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha snacka om att göra bort sig!

Men om man stödjer ryssens terrorbombningar så har man väl inte alla hästar hemma!

Kanske var det Aleksandr Solzjenitsyn han menade, men det blir så komiskt när man som Moretex alltid kommer in i tråden med så extrem hög svansföring.
Citera
2022-11-16, 16:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Skulle även kunna vara så att dom inte vågar förstöra utrustning och materiel inför risken att bli anklagade för sabotage?

Kanske, de kanske har dåliga regler och procedurer för dessa situationer. Systemet kanske bara är anpassat för att anfalla och vinna, aldrig för att retirera.
Citera
2022-11-16, 16:09
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Skadorna i Ukraina och f.ö. de i Luhansk och Donbas orsakade av Ukraina är inte i närheten av den summan. Hela Ukraina var urfattigt och gammalt och mycket skulle behöva rivas och byggas upp på nytt redan före kriget.

Jag gjorde klassikern, skrev fel på "triljon" från engelska trillion, jag menar biljon.

Jag vet inte det. Skadorna i Mariupol estimerades till 100 BUSD. Lägg till alla sprängda broar, infrastruktur över hela Ukraina, skador i mindre småstäder som Lyman, Adveeka, etc. Sen ska minering bort. Tror nog det kan komma upp i en biljon dollar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in