2022-11-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Krister
Minnen eller fantasier från Kumla Psykavdelning

Välkomnades av en gammal plit som såg ut som en perversare Leif Loket Olsson. Det första han sa va "håll hååårt i nycklen här" samtidigt som han log och smällde igen celldörren onödigt hårt. Förstod med en gång att det här, det är ingen bra plats. Stämningen på avdelningen va obehaglig, kall och stressad. Maten var ett snäpp bättre än tidigare och en dag serverades det t om entrecotte och hasselbackspotatis, haha. Men det vägde knappast upp omständigheterna i övrigt.

Nästan varje morgon va det Leif som väckte mig. Alltid med en passivt aggressiv kommentar och ett gädjelöst leende

En dag smög sig Leif Loket på bakifrån medan jag kokade kaffe och "drog av" handen på mina axlar, som om han hade nått äckligt på handen han behövde torka av. Jag har aldrig känt mig så liten, ensam och smutsig trots att ingenting hände.

Började sen "revolutionera", på mitt sätt, genom att dra ner plomberingen på brandsläckaren. Varje tillfälle resulterade i 1 varning(5 rapporter) för skadegörelse och utskällningar. Men det va så värt det. Plomberingarna blev ersatta 1-2 gånger per dag, och efter ca 40 varningar fick jag äntligen reaktionen jag väntat på. Cellhembesök av Leffe!

Leif-Får jag komma in?
Mr-Krister- Gör som du vill
L-Jag är brandsäkerhetsinspektör(?) och kommer med ett vaaarningsord
MRk-Säger du det?
L-Upphör genast med att sabotera brandlarmen, det är farligt...
MRK-Vad ska ni göra åt det?
L-Det... Det vet man aldrig...

Jag fortsatte såklart utan att något alls hände mig, förutom att det någon dag senare kom 2 vettigare vakter och förklarade att det var dags för mig att byta till en mycket bättre avdelning, en trappa upp. Kumla Omvårdnadsavdelning, den bästa avdelningen på Kumla

Hallå mr Krister. Du måste ha dragit på dig väldigt många varningar på din volta, hur många extra dagar fick du?
Citera
2022-11-14, 18:01
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Hallå mr Krister. Du måste ha dragit på dig väldigt många varningar på din volta, hur många extra dagar fick du?

Tjena Ghettojesus!
Runt 100 varningar fick jag. Trodde jag skulle få sitta flera månader extra. Blev lugnad av andra fångar dock.
Sen fick jag en advokat, han betonade att jag dels hade suttit en relativt lång tid på isol, och upplevt det som en form av bestraffning, och dels att nästan alla varningar jag dragit på mig berodde på psykiskt dåligt mående och inte illvilja. Slutade med att det blev 0 extra dagar
Citera
2022-11-16, 11:27
Medlem
Mr-Kristers avatar
T-Huset Kumla

Hungrig och trött men i OK skick så var det dags för en ny avdelning, T-huset, med toalett på rummet.
Efter ett kort möte med nya kontaktpersonen så gick jag in i min cell och la mig. Ett par grabbar hälsade på och småpratade med mig i sängen men jag fick va ifred. Åt fortfarande inget men drack det jag behövde.

En gång var jag ute, det var under en visitering av avdelningen, fick då träffa alla grabbarna, skaka hand och byta krigshistorier, som vanligt. Avdelningen var inget speciellt. Vaktkuren kändes lite mer hightech än vanligt och det fanns toa på rummen, meh. Stannade på rummet ungefär 4 dagar utan större kontakt med någon.

På den 5e dagen så kom 4-5 vakter inspringade i min cell, berättade att jag skulle följa med dom i nå rullstolsliknande och duscha och sen till sjukhuset. Duschen va en upplevelse, halvt apatisk, men det heta vattnet fick mig ändå att vifta på armarna över ansiktet. Vakten som duschade av mig kände jag sen tidigare, helt ok. "vill du tvätta framstjärten själv eller ska jag hjälpa dig med det?" fråga han och jag tittade bara trött tillbaka, så han tvättade min "framstjärt" och sen kördes jag in i olika väntrum, i väntan på ja, vem vet. Tog nån timme sen var jag på väg till sjukhuset i örebro.
Citera
2022-11-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Ta de lugnt bara 2 månader på en 3a är en semester typ bara du inte hamnar på typ Tillberga .

Skulle rekommendera sörbyn I Norrland på en bondgård med långa promenadslingor ner till havet så är de sommar är de som att hänga med polarna utan brudar och bärs .

Kriminalvården och frivården är helt inkompetenta när de gäller att höra av sig och normalförandet är att du får ett REK på posten om var du ska ställa in dig inom 60 dagar brukar aldrig ta längre än 3-4 månader men de med platsbrist gör så de blir problem .

Då du inte är superkriminell och de var en skitgrej är du inte prioriterad att få ställa in dig på anstalt men du kan trots allt knalla in på valfri anstalt då dom måste ta emot dig då domen vunnit laga kraft så ja vet att väntan är värre än straffet .

När du väl fått placering . Åk till närmaste öppna anstalt och hoppas på o få va kvar men ring den först o kolla om de har plats så de inte är överfullt bara då kan du få transport till häkte i väntan på placering alt anstalt med högre klassning tills de hittar en plats . Men med platsbrist lär de bli svårt oavsett

Fick brevet från placeringsenheten idag. Jävlar vad fort det gick.
Citera
2022-11-16, 13:02
Medlem
Mr-Kristers avatar
Vad händer om jag skickar ett brev till någon som sitter på anstalt utan frimärke eller avsändare, kommer det fram?
Citera
2022-11-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
Hur är frukosten på en öppen avdelning, vad bjuds det på och hur mycket lr lite får man äta? Är gröt populärt?

Är nog olika på olika ställen men vi fick beställa egen frukost en gång i veckan från Martin servera. Fick 70kr dvs 10kr per dag att köpa frukost för. Så typ mjölk yoghurt juice o lite sånt. Havregryn fick vi gratis
Citera
2022-11-16, 14:13
Medlem
Mr-Kristers avatar
Fängslad på Örebro sjukhus

Minns inte resan dit mer än att det var trevligt att titta på söta kvinnliga medtrafikanter. Har 2 vakter med mig och sjuksystrarna ler, livet leker, lite åtminstone. Det första som händer är att jag får lägga mig på sängen och vakterna sätter sig ute i korridoren, medan en man närmar sig med en slang. "Om du inte samarbetar och sväljer när jag säger till så kan den här slangen hamna i lungan på dig och det gör jäkligt ont" "Svälj, svälj, svälj" Lydde lydigt och även om det inte var en trevlig upplevelse så gick det snabbt.

Strax därefter kom världens vackraste sjuksyster in med ännu en slang, denna skulle in i kuken på mig. Skämdes lite över att jag på grund av medtagenhet inte kunde med att få stånd, ens inför en så vacker flicka med min kuk i sin hand, och tänkte småroat att det såklart är här och inte på kåken man blir våldtagen i alla hål.

Sen är det sista jag minns att det började pratas om elshocker, ect. Och följande 2 månader är helt blanka tills jag helt plötsligt befinner mig på Kumla omvårdnadsavdelning igen. Men det har jag rört samman med första vändan så det finns inget mer att berätta. Klart slut för den här gången // Mr Krister
Citera
2022-11-16, 16:02
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Fängslad på Örebro sjukhus

Minns inte resan dit mer än att det var trevligt att titta på söta kvinnliga medtrafikanter. Har 2 vakter med mig och sjuksystrarna ler, livet leker, lite åtminstone. Det första som händer är att jag får lägga mig på sängen och vakterna sätter sig ute i korridoren, medan en man närmar sig med en slang. "Om du inte samarbetar och sväljer när jag säger till så kan den här slangen hamna i lungan på dig och det gör jäkligt ont" "Svälj, svälj, svälj" Lydde lydigt och även om det inte var en trevlig upplevelse så gick det snabbt.

Strax därefter kom världens vackraste sjuksyster in med ännu en slang, denna skulle in i kuken på mig. Skämdes lite över att jag på grund av medtagenhet inte kunde med att få stånd, ens inför en så vacker flicka med min kuk i sin hand, och tänkte småroat att det såklart är här och inte på kåken man blir våldtagen i alla hål.

Sen är det sista jag minns att det började pratas om elshocker, ect. Och följande 2 månader är helt blanka tills jag helt plötsligt befinner mig på Kumla omvårdnadsavdelning igen. Men det har jag rört samman med första vändan så det finns inget mer att berätta. Klart slut för den här gången // Mr Krister

Elshocker i kuken, här snackar vi riktig hardcore. Känner att det är en lucka i berättelsen här, vad var det som föranledde besöket på sjukan i Örebro?
Citera
2022-11-16, 16:06
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Elshocker i kuken, här snackar vi riktig hardcore. Känner att det är en lucka i berättelsen här, vad var det som föranledde besöket på sjukan i Örebro?

Haha! Ojdå, måste ha uttryckt mig klumpigt. Slangen i munnen var för att tvångsmata mig, slangen i kuken var för att kissa genom.

Det som föranledde sjukhusvistelsen va att jag vid det laget inte hade ätit på ungefär en vecka. Elshockerna va för att antogs och möjligen också va, deprimerad.
Citera
2022-11-16, 16:15
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Haha! Ojdå, måste ha uttryckt mig klumpigt. Slangen i munnen var för att tvångsmata mig, slangen i kuken var för att kissa genom.

Det som föranledde sjukhusvistelsen va att jag vid det laget inte hade ätit på ungefär en vecka. Elshockerna va för att antogs och möjligen också va, deprimerad.

Ok fattar. Hoppas du mår bättre nu och kan släppa det som har hänt.

Jag skrev av mig på liknande sätt i tråden efter muck för några år sen och har haft tur på utsidan. Men helt släpper det nog aldrig för mig och det är kanske lika bra.
Citera
2022-11-16, 16:35
Medlem
Mr-Kristers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Ok fattar. Hoppas du mår bättre nu och kan släppa det som har hänt.

Jag skrev av mig på liknande sätt i tråden efter muck för några år sen och har haft tur på utsidan. Men helt släpper det nog aldrig för mig och det är kanske lika bra.

Mår bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig va möjligt. Som du säger kommer anstalten alltid va en del av den vi är. Det var ett helvete att gå igenom men nu när det är över så är jag bara så otroligt tacksam över all kärlek från intagna såväl som personal, och personlighetsförändringarna som följt. Tacksamhet, ödmjukhet och respekt lär man sig på kåken, even if it kills you...

Med det sagt, klart man kan relatera till Johnny Cash- San Quentin... Haha

Vill du länka till inläggen du pratar om? Ska se om jag klurar ut det med söksystemet annars
Citera
2022-11-16, 16:56
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Mår bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig va möjligt. Som du säger kommer anstalten alltid va en del av den vi är. Det var ett helvete att gå igenom men nu när det är över så är jag bara så otroligt tacksam över all kärlek från intagna såväl som personal, och personlighetsförändringarna som följt. Tacksamhet, ödmjukhet och respekt lär man sig på kåken, even if it kills you...

Med det sagt, klart man kan relatera till Johnny Cash- San Quentin... Haha

Vill du länka till inläggen du pratar om? Ska se om jag klurar ut det med söksystemet annars

Lättast om du klickar på mitt användarnamn och sen 'inlägg i detta ämne' eller liknande.

Jag tror det är nyttiga lektioner på sitt sätt att ha varit på insidan, men i mitt fall satte det spår i hur jag relaterar till andra människor än idag. På ngt sätt sitter kåkreglerna kvar i skallen och jag har t ex jävligt svårt för dissningar som andra bara rycker på axlarna åt. Kan vara vardagliga grejer som att ngn tränger sig i kön i butiken etc. Det får liksom fel proportioner i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in