2022-11-01, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ja., typ.

Rödjan, Mariestad.

Hamnar du i barackerna så får du eget rum. TV, toalett och dusch finns på rummet. Standarden är som ett riktigt sunkigt vandrarhem ungefär. Maten är vedervärdig dock. Dom köper in maten från någon fåntratt som kör ut den, sen får man en plastlåda mat i.

Finns "allrum" i barackerna, med bokhyllor fyllda av böcker, en JÄVLA massa DVD filmer också. Så se till att ta med en DVD spelare eller ett PS2.
Citera
2022-11-01, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Tillberga utanför Västerås.

Tillberga är en sexualbrottsanstalt, kisspedofiler och våldtäktssnusk hamnar där.
Citera
2022-11-01, 19:10
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Tillberga är en sexualbrottsanstalt, kisspedofiler och våldtäktssnusk hamnar där.
Nej, helt fel.
Nu för tiden är det blandat.
Citera
2022-11-01, 19:12
Bannlyst
Citat:
Nej, helt fel.
Nu för tiden är det blandat.

Mm, säger du det så...
Citera
2022-11-01, 19:21
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Mm, säger du det så...
Det är blandat, men många sexualbrottslingar sitter där.
Citera
2022-11-01, 19:22
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Mm, säger du det så...
Ja, jag satt där i två månader och inte fan för något sexualbrott.
Citera
2022-11-01, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det är blandat, men många sexualbrottslingar sitter där.

Ja det är ju vad man har hört. Satt själv på Rödjan och trodde INTE det var sexbrottslingar där, men fick reda på i efterhand att det fanns sådana där också, eftersom det är en utslussningsanstalt. Satt mördare där med!
Citera
2022-11-01, 19:38
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ja det är ju vad man har hört. Satt själv på Rödjan och trodde INTE det var sexbrottslingar där, men fick reda på i efterhand att det fanns sådana där också, eftersom det är en utslussningsanstalt. Satt mördare där med!
Malexander-mördaren Tony Olsson satt sin sista tid på Tillberga.
Citera
2022-11-01, 20:08
Bannlyst
Citat:
Malexander-mördaren Tony Olsson satt sin sista tid på Tillberga.

Det gjorde han säkert.
Citera
2022-11-09, 20:46
Medlem
Mr-Kristers avatar
Minnen eller fantasier från Kumla Psykavdelning

Välkomnades av en gammal plit som såg ut som en perversare Leif Loket Olsson. Det första han sa va "håll hååårt i nycklen här" samtidigt som han log och smällde igen celldörren onödigt hårt. Förstod med en gång att det här, det är ingen bra plats. Stämningen på avdelningen va obehaglig, kall och stressad. Maten var ett snäpp bättre än tidigare och en dag serverades det t om entrecotte och hasselbackspotatis, haha. Men det vägde knappast upp omständigheterna i övrigt.

Nästan varje morgon va det Leif som väckte mig. Alltid med en passivt aggressiv kommentar och ett gädjelöst leende

En dag smög sig Leif Loket på bakifrån medan jag kokade kaffe och "drog av" handen på mina axlar, som om han hade nått äckligt på handen han behövde torka av. Jag har aldrig känt mig så liten, ensam och smutsig trots att ingenting hände.

Började sen "revolutionera", på mitt sätt, genom att dra ner plomberingen på brandsläckaren. Varje tillfälle resulterade i 1 varning(5 rapporter) för skadegörelse och utskällningar. Men det va så värt det. Plomberingarna blev ersatta 1-2 gånger per dag, och efter ca 40 varningar fick jag äntligen reaktionen jag väntat på. Cellhembesök av Leffe!

Leif-Får jag komma in?
Mr-Krister- Gör som du vill
L-Jag är brandsäkerhetsinspektör(?) och kommer med ett vaaarningsord
MRk-Säger du det?
L-Upphör genast med att sabotera brandlarmen, det är farligt...
MRK-Vad ska ni göra åt det?
L-Det... Det vet man aldrig...

Jag fortsatte såklart utan att något alls hände mig, förutom att det någon dag senare kom 2 vettigare vakter och förklarade att det var dags för mig att byta till en mycket bättre avdelning, en trappa upp. Kumla Omvårdnadsavdelning, den bästa avdelningen på Kumla
Citera
2022-11-09, 21:32
Medlem
skeggmuffs avatar
Hej mina kära medmänniskor, jag ska snart börja avtjäna ett straff på 6 månader på en klass 2 anstalt. Har någon av er nåt bra tips på hur man gör för att lyckas få med sig en iphone dit in? Antar att det är ganska kört men tänkte kolla ändå.

Hur fungerar visiteringen? Är det att klä av sig helt naken och bli pillad i röven eller finns det någon möjlighet där att lyckas smuggla in den?

Förra gången jag satt inne så lyckades jag smuggla in en 5a svart afghan genom att trycka upp den under läppen som en snus samtidigt som jag hade med mig en dosa lös. Dosan fick jag ej ta in men dom var schyssta och lät mig behålla "prillan" jag redan stoppat i munnen.
Citera
2022-11-09, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Hej mina kära medmänniskor, jag ska snart börja avtjäna ett straff på 6 månader på en klass 2 anstalt. Har någon av er nåt bra tips på hur man gör för att lyckas få med sig en iphone dit in? Antar att det är ganska kört men tänkte kolla ändå.

Hur fungerar visiteringen? Är det att klä av sig helt naken och bli pillad i röven eller finns det någon möjlighet där att lyckas smuggla in den?

Förra gången jag satt inne så lyckades jag smuggla in en 5a svart afghan genom att trycka upp den under läppen som en snus samtidigt som jag hade med mig en dosa lös. Dosan fick jag ej ta in men dom var schyssta och lät mig behålla "prillan" jag redan stoppat i munnen.

O du tror inte de har koll här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in