2022-11-16, 15:36
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Haha jaaa och du tror inte dom sitter över jul??😂
Jo, du har en poäng där, som det ser ut idag så får JJ sitta häktad t o m den 15/12 kl. 11:00 om det inte dyker upp något som gör att hon blir frisläppt. Hon kanske trivs bra där. Det verkar så. Nu slipper hon i vart fall sälja sina leksaker och kläder för att få ihop pengar. Usch vilket öde. Hur kunde det gå så snett för denna tjej JJ?
Citera
2022-11-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Är hon på länk eller plats? Finns det vänner/familj på plats?

Nej, enbart journalister, åklagare advokat etc.
Citera
2022-11-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Vad du vet ja, precis, det är du som inte hänger med, du tar den ena uppgiften och blandar med den andra sedan spelar du Stockholm med alltihop! Jag har järnkoll på uppgifterna, det har inte du! Den nya uppgiften är att mobilen tagit raka vägen från McD till dammen¡

Om du påstår att telefonen hittats i JJs lägenhet så är det nog du som inte hänger med, och uppgiften att den tagit raka vägen från McDonalds till dammen är över huvud taget inte bekräftat. Eftersom vi inte ens vet var telefonen är så är sådan uppgift högst oklar redan från början.
Citera
2022-11-16, 15:39
Medlem
Båda samverkar i förhören iaf, båda lika misstänkta...

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-om-de-misstankta-kvinnorna-har-svarat-pa-fragor
Citera
2022-11-16, 15:39
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Vad du vet ja, precis, det är du som inte hänger med, du tar den ena uppgiften och blandar med den andra sedan spelar du Stockholm med alltihop! Jag har järnkoll på uppgifterna, det har inte du! Den nya uppgiften är att mobilen tagit raka vägen från McD till dammen¡

Är det du som tror det eller vem har sagt/skrivit det?
Citera
2022-11-16, 15:40
Medlem
Vet att det är oartigt av mig, men kan någon snälla skriva en sammanfattning av vad som hänt idag för oss som varit på jobbet. Har inte möjlighet att läsa alla inlägg som kommit sedan igår kväll.

1) Jag fick en nyhetsflash att EN av de misstänkta häktas för mord?

2) Vad är det som ska hända kl. 15:45?

3) Har det framkommit något mer idag?
Citera
2022-11-16, 15:41
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Randiga-Zebran
Hut kan du överhuvudtaget få det till planerat för att man går i skogen och tar kort där man bor ?

Något måste man ju gå på när man analyserar bilder, vad grundar du dina antaganden på? Det andra säger? Finns inte mycket att gå på för att bilda sig en uppfattning om vem MH är utöver bilder på sociala medier. De fick säkert uppslag när de gick en skogspromenad i snö i gympadojjor förra året.
Citera
2022-11-16, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Uppgiften härstammar från den aktbilaga som någon postade igår från Eksjö tingsrätt.

Men det verkar bara vara en begäran om sk samsittning (två häktade får träffa varandra under kortare period), men det framgår ingenstans att begäran har beviljats.

Och för att vara tydlig, "de" som vi pratar om avseende samsittningen är alltså inte de båda MGM i Tove-fallet utan en av dessa MGM (JJ) och en misstänkt i ett helt annat mord-fall.

Fel igen! det står ETT FETT JÄVLA KRYSS I RUTAN BEVILJAS!

Vad är det för fel på folk i den här tråden...
Senast redigerad av Haldane 2022-11-16 kl. 16:22. Anledning: Låg i badet, blev dubbelt
Citera
2022-11-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Jo, du har en poäng där, som det ser ut idag så får JJ sitta häktad t o m den 15/12 kl. 11:00 om det inte dyker upp något som gör att hon blir frisläppt. Hon kanske trivs bra där. Det verkar så. Nu slipper hon i vart fall sälja sina leksaker och kläder för att få ihop pengar. Usch vilket öde. Hur kunde det gå så snett för denna tjej JJ?

Ja man undrar ju verkligen.. men en del människor tycks inte ha någon som helst empati för andra, hur blir det så? Stackars stackars Tove och hennes familj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det blir troligtvis julfirande inom lås och bom i många år framöver
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Vet att det är oartigt av mig, men kan någon snälla skriva en sammanfattning av vad som hänt idag för oss som varit på jobbet. Har inte möjlighet att läsa alla inlägg som kommit sedan igår kväll.

1) Jag fick en nyhetsflash att EN av de misstänkta häktas för mord?

2) Vad är det som ska hända kl. 15:45?

3) Har det framkommit något mer idag?

JJ har omhäktats.

15.45 får vi veta om även MH har omhäktats.

Inget mer har framkommit idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Avel:
Tror jag nämnt nåt i tråden om att jag sprungit på en mejladress aktuell för fallet. Kikat vidare på det temat.
Det är inte mig du hittat även om jag har spetskompetens (specialare), och om du skulle ha min mejl adress.
Samt att jag tror bestämt du inte ska ge dig på någon och.. definitivt inte hota
Tror du spelar fel spel för att känna dig trygg bakom polisen(?) - just saying.
Aktuella mailen.. PM gärna den.
Din "profession" säger hur mycket du litar på polisen.. another saying. ( "There is no going back" )

Låt oss tro du är en intelligent kille och förstår att även om du är en specialare.. kan hantera detta bättre
Hota? Menar du att Avel är i startgroparna för att ge sig på någon? Kan inte få fram det av något han skrivit. Tvärtom skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in