2022-11-16, 15:11
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Tack! Det som förbryllar mig är att det står samma sak här med restriktionerna, JJ får alltså inte ha samsittning? ändå har NK ansökt om samsittning med JJ och fått det godkänt? något som vet varför detta har inträffat?
funderade på detta med, och vem är egentligen denna NK? ca 40 åring från Eksjö o hittar knappt nån info alls om henne mer än att hon är sambo med en 37åring typ.

Varför ville denna NK ha samsittning med just JJ?
Får polisen icensätta sånt här i hopp om att JJ tex ska "mjukna upp" lite och lätta på hjärtat inför NK?
Citera
2022-11-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Tack, åtal ska väckas senast den 15/12-2022 kl. 11:00. Fyra veckor till i häkte, då finns tid att göra nya omtag och sök efter T:s tillhörigheter.

Det lär bli en härlig julafton för dom på häktet
Citera
2022-11-16, 15:12
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Vem avses med "NK"?
N*ealy K*arlsson
Kvinnan som det handlar om i denna tråd:
(FB) Två skadade (varav en död) hittade i hus utanför Eksjö i Småland (2022-10-31)
Citera
2022-11-16, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
På plats vid häktesförhandlingen. MH ser även hon väldigt trött ut. Nekar till brott och yrkandet är detsamma som för JJ.
Tack för uppdateringen. Undrar om MH kan ha berättat en hel del men ändå fortfarande nekar för hon anser allting är JJs fel?
Citera
2022-11-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tack för uppdateringen. Undrar om MH kan ha berättat en hel del men ändå fortfarande nekar för hon anser allting är JJs fel?

Allting tyder på omhäktning.
Citera
2022-11-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filthyrich
Sedan när tror ni att man får välja vem man ska ha samsittning med,man får inte veta vilka andra som sitter på häktet p.g.a sekretess. Däremot kan personalen komma och fråga om man vill ha samsittning med någon, men det brukar vara efter man varit i tingsrätten.

Och efter tingsrätten släpper restriktionerna och du får möjlighet att ”jobba” några timmar om dagen med andra, vistas i rastgården med andra och lära känna dom. Då kan man komma överens om Samsittning med den personen och om häktespersonalen finner det lämpligt så blir det så. Kan vara med olika personer från dag till dag.
Citera
2022-11-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Inga problem. Risken finns ju att det kommer skjutas upp igen, tror inte det blir något åtal i år. bara 1 månad kvar till jul och ledigheter osv. Vi får se.

Kommer bli 4 veckor till i december sedan 4 veckor till i januari och februari sedan kan de bli bara 2 veckor i mars då de kan finnas nått svarar från nfc på gång in, går de snabbt och smidigt väcks åtal efter 4/5 månader annars nån månad till.
Brukar kännas som en evighet innan fup släpps då de gäller mord.
Citera
2022-11-16, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
funderade på detta med, och vem är egentligen denna NK? ca 40 åring från Eksjö o hittar knappt nån info alls om henne mer än att hon är sambo med en 37åring typ.

Varför ville denna NK ha samsittning med just JJ?
Får polisen icensätta sånt här i hopp om att JJ tex ska "mjukna upp" lite och lätta på hjärtat inför NK?

Kvinnor och män får inte Samsitta och eftersom det är så få häktade kvinnor i jämförelse mot mannen så ”får de ta vad som finns.”
Citera
2022-11-16, 15:20
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
N*ealy K*arlsson
Kvinnan som det handlar om i denna tråd:
(FB) Två skadade (varav en död) hittade i hus utanför Eksjö i Småland (2022-10-31)
citat:
"Adressen ligger förhållandevis nära tätorten Vetlanda, men polisen uppger att man inte misstänker att det här ärendet har någonting att göra med försvunna Tove, 21."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGz60r/stor-polisinsats-utanfor-eksjo

Och nu ville denna NK samsitta med JJ, undra om det trots allt kan finnas ett samband :O
Citera
2022-11-16, 15:21
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Julafton är väl den 24/12 har jag för mig
?

Men två ej dömda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är Avels myst 2.0 för de som minns.

Jag har klurat ut nåt ja och jag vill se om någon kan/har gjort detsamma.

Jodå. En bit. Tror jag gissade gmail-adressen. Hashen är sha512crypt men jag fick lite annat att göra så jag tänkte ta det som ett melodikryss, lite pö om pö
Citera
Medlem
Citat:
Julafton är väl den 24/12 har jag för mig
?

Haha jaaa och du tror inte dom sitter över jul??😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto