2022-11-16, 12:31
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det finns också ett övergripande ansvar. Denna handling hade aldrig skett om inte Ryssland invaderat Ukraina.

Exakt, roten till problemet är självfallet Ryssland, oavsett vad som händer så är det Ryssland som valde att gå in i Ukraina
Citera
2022-11-16, 12:31
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Jaha...? Din poäng är?

Det får du räkna ut själv. Zelensky satt ju i TV och gjorde ett tvärsäkert uttalande att Ryssland beskjutit Polen med flit och att det var en tydlig eskalering av konflikten och att NATO nu måste agera.
Citera
2022-11-16, 12:32
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vad som är värre är att Zelensky utnyttjat Polen för att dra in Nato i konflikten. Vore jag polack skulle jag vara urförbannad på ukrainas lille jude.

Varför skriver du "ukrainas lilla jude"? Din Idol Putin den barbröstade krigar ju mot "Nazisterna i Kiev".

Hur ska du ha det egentligen. Är Ukraina ett nazistiskt land styrt av en jude?

Och nej: Ingen i Polen är urförbannad på Ukraina. Försök inte.
Citera
2022-11-16, 12:32
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Läste att om den missar målet ska den förstöra sig själv.
Men det var bara något jag läste så egentligen vet jag inte, men det låter ju troligt i alla fall.

Det stämmer men om det nu handlar om luftvärns roboten S-300 att ukrainarna modifierar den till att användas som artilleri.
Citera
2022-11-16, 12:33
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Det fetade, det är en sådan där grej som man bara kan skriva om man är Putin-kramare och Rysstroll och lever i en egen pararallell verklighet. Att ens tro att Ukraina (!) avsiktligt skulle beskjuta Polen. Hur kan man ens vara så förvirrad så man tror det?
För att de precis gjort det.

Om man inte har koll på var det som luftvärnet skjuter på hamnar, kanske man inte ska skjuta alls. Det här var en avsiktlig false flag för att dra in Nato i konflikten.
Citera
2022-11-16, 12:34
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Varför skriver du "ukrainas lilla jude"? Din Idol Putin den barbröstade krigar ju mot "Nazisterna i Kiev".

Hur ska du ha det egentligen. Är Ukraina ett nazistiskt land styrt av en jude?

Och nej: Ingen i Polen är urförbannad på Ukraina. Försök inte.

Ja, Ukraina är genomsyrat av nynazism. Ja, Zelensky har judisk påbrå. Ja, det finns ett hat mot ukrainare bland polacker för övergreppen under andra världskriget då ukrainska nazister mördade polacker i massor.
Citera
2022-11-16, 12:35
Medlem
Citat:
Det fetade, det är en sådan där grej som man bara kan skriva om man är Putin-kramare och Rysstroll och lever i en egen pararallell verklighet. Att ens tro att Ukraina (!) avsiktligt skulle beskjuta Polen. Hur kan man ens vara så förvirrad så man tror det?
Det är ju inte utrett ännu så det är ingen som vet hur det ligger till.
Frågan är ju hur Ukraina kunde vara så förvirrad att man beskjuter Polen av misstag.
Citera
2022-11-16, 12:36
Medlem
ErrorNotFound404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Två personer döda i polen efter raketbeskjutning, hur svarar polen? Hur svarar Nato ?

Polen är var redan innan denna raketattack duktigt sugna på ryss-slakt!

https://www.expressen.se/nyheter/tva-doda-efter-explosion-i-polen/

Är "polen" sugna på ukro-slakt nu när det bevisats vara en ukrainsk raket?
Citera
2022-11-16, 12:37
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vad som är värre är att Zelensky utnyttjat Polen för att dra in Nato i konflikten. Vore jag polack skulle jag vara urförbannad på ukrainas lille jude.

Polen är helt med på noterna och vem som i slutändan utnyttjar vem det går det att ha olika meningar om.
Citera
2022-11-16, 12:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Exakt, roten till problemet är självfallet Ryssland, oavsett vad som händer så är det Ryssland som valde att gå in i Ukraina
Det var även Ryssland som valde av avfyra en kryssningsmissil mot Lviv som ligger farligt nära polska gränsen och där tycker jag det mesta av ansvaret i detta skeende ligger.
Citera
2022-11-16, 12:38
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Alla länder är påhittade, lite en del av definition, precis som luddiga gränser. Faktum kvarstår att vi på 2000-talet inte invaderar grannländer för att annexera och ta delar.

Ukrainas gränser är dock internationellt erkända, så mer än det behövs ju inte. Skall Sverige kunna ta tillbaka Finland som på 1600-talet?

Att det skulle vara judar som mördat några polacker känns osannolikt, med Ukrainas förhållandevis låga judiska befolkning.
Ryssland gjorde allt man kunde för att undvika konflikten. Det var Ukraina som ensidigt sa upp avtalet man ingått och började angripa rysktalande områden. Allt under illegal judisk regim, backat av judar i USA.

Jag syftade på Zelensky, som bombat Polen och mördat två polacker.
Citera
2022-11-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Läste att om den missar målet ska den förstöra sig själv.
Men det var bara något jag läste så egentligen vet jag inte, men det låter ju troligt i alla fall.

Den kanske fick ett tekniskt fel så självdestruktionen inte fungerade. Eller så sprängde den sig själv i luften och det som ramlade ner i Polen var vrakdelar, vilket räckte för att döda två personer. En S-300-missil är över sju meter lång och väger nära två ton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in