2022-11-16, 01:37
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Vilka Nato-länder har ryssland bombat? Du är full av skit.
Ett land än så länge, vilket är vad tråden handlar om.
Citera
2022-11-16, 01:38
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Vad ett ryssroll som du ber om eller inte är fullständigt oväsentligt, vidrigt pack som försvarar en mördarregim..så gråt vidare!

Skillnaden är att man väntar på att utredningen/sanningen kommer fram innan man dömer, en del öppnar kakhålet först innan de vet.
Citera
2022-11-16, 01:39
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Källan är USA, du vet, det land som med.hjälp av världens största spionnätverk kunde förutse och rädda den Ukrainska regeringen från Rysslands angrepp.
Fram med länk eller annan källhänvisning då.
Citera
2022-11-16, 01:39
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ett land än så länge, vilket är vad tråden handlar om.
Nej det är inte fastställt, så sluta upp med din dyngspridning.
Citera
2022-11-16, 01:40
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Inte ens ryssen är ju så korkad att de gör detta medvetet men frågan är vilka konsekvenser det kommer få. För jag har svårt att se att Polen bara kommer låta detta passera helt obemärkt i vilket fall.

Jag gissar på att det kommer landa i att Ukraina får ännu mer vapen, även kvalificerat sådant t.ex. stridsflyg.

Drängfulla ryzzar som skjuter missiler vilt omkring sig har vi ju sett tidigare i detta krig - till exempel här https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17 - och att precisionen blir usel när man använder S-300 luftvärns missiler mot markmål är sen gammalt.
Byn i sig kan jag inte se ha något militärstrategiskt mål så det är nog en vodkarelaterad avfyrning inne från vasallstaten Belarus.

Tror Nato kommer stärka upp missilförsvaret i Polen och Litauen, kan de peka att missilerna kom från Belarus har Luka en del att förklara. Kan. man hoppas på att Nato inför en flygförbudszon över hela Ukraina och Belarus?
Citera
2022-11-16, 01:41
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Vem skulle det annars vara? Börjar det inte bli lite pinsamt att försvara Rysslands terrorbrott i varenda tråd?

Du kanske skulle tillbringa lite av tiden på nätet istället för att hänga här på FB 24/7 men din chef kanske inte ger dig lön då.
Citera
2022-11-16, 01:42
Medlem
Citat:
Efter den senaste missilattacken är Ukraina riktigt illa ute. Vare sig det är en false flag eller ett ukrainskt misstag kommer landet snart att kollapsa. Jag tror inte Polen får med sig Nato på någon invasion. Det man kanske vill ha är en bättre förhandlingsposition när Ukraina ska styckas. Den västra delen med Lviv är ju historiskt polskt. Nyligen skar Ukraina av oljeledningen från Ryssland till Ungern så man försöker med alla medel att dra in fler i kriget. Och även Ungern har forna landområden i Ukraina. När det här är klart kommer Ukraina vara en ministat runt Kiev som en neutral buffertzon mellan Nato och Ryssland. Om Nato ens kommer att existera efter det här fiaskot.

Så sant, det som kan förlänga det är en mild vinter som inte drabbar väst så hårt och en eventuell bräcklig vapenvila under vintern som gör att den Ukrainska befolkningen klarar sig skapligt om inte blir det tufft åt dem.
Citera
2022-11-16, 01:44
Medlem
Citat:
USA/Nato har ju förlorat proxykriget mot Ryssland. Även fast de pumpat in pengar, vapen, och personal har de inte ruckat på Ryssland. Alla miljarder är helt bortkastade och Nato är en papperstiger med slavnationer till USA. De har inget att sätta emot ryssarna eller kineserna.

Inte ruckat på ryssland? ryssland har tagit enorma förluster och är inte ens i närheten av att nå sina målsättningar med kriget.

De miljarderna Nato pumpat in i Ukraina har ju fullständigt mosat ryssen, utan att ryssen skadat Nato alls. Dessutom har både Finland och Sverige ansökt om medlemskap. Inget att sätta emot ryssen? ryssen klarar ju inte ens av att vinna mot Ukraina. Polen på egen hand hade kört över ryssland på 1 månad.

Nato kunde inte vara nöjdare. Hur du kan hamna i slutsatsen att Nato förlorat och ryssland tjänat på detta krig är verkligen helt obegriplig.
Citera
2022-11-16, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Drängfulla ryzzar som skjuter missiler vilt omkring sig har vi ju sett tidigare i detta krig - till exempel här https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17 - och att precisionen blir usel när man använder S-300 luftvärns missiler mot markmål är sen gammalt.
Byn i sig kan jag inte se ha något militärstrategiskt mål så det är nog en vodkarelaterad avfyrning inne från vasallstaten Belarus.

Tror Nato kommer stärka upp missilförsvaret i Polen och Litauen, kan de peka att missilerna kom från Belarus har Luka en del att förklara. Kan. man hoppas på att Nato inför en flygförbudszon över hela Ukraina och Belarus?

Njea, kanske över västra delarna isf. Men det gör ju ingen skillnad då ryssen inte flyger där iaf. Jag tror faktiskt att Polen vill skicka ett mer konkret budskap åt ryssen.
Citera
2022-11-16, 01:50
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Var har du sett de bilderna redan?
Länk?

Ja jag tror mer på luftvärn som missat målet allt "skadskjuten" rysk S-400 (40N6) som har räckvid på ca 25 mil. S-400 är efterträdaren/uppgradering av S-300 PMU-3.

Slagfälten i Ukraina är längre bort än så och västra Ukraina är ingen krigszon.
Citera
2022-11-16, 01:58
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Njea, kanske över västra delarna isf. Men det gör ju ingen skillnad då ryssen inte flyger där iaf. Jag tror faktiskt att Polen vill skicka ett mer konkret budskap åt ryssen.

Kan tänka mig att Nato bjuds in av Ukraina att sätta upp missilförsvar inne i Ukraina för att Skydda Natolandet Polen. De systemen Nato förfogar över kan med lätthet skjuta ner missiler/flygplan över hela Ukraina från positioner runt Lviv.

Visar det sig att missilen kom från Belarus så får Luka problem
Citera
2022-11-16, 02:04
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Kan tänka mig att Nato bjuds in av Ukraina att sätta upp missilförsvar inne i Ukraina för att Skydda Natolandet Polen. De systemen Nato förfogar över kan med lätthet skjuta ner missiler/flygplan över hela Ukraina från positioner runt Lviv.

Visar det sig att missilen kom från Belarus så får Luka problem

Vänligen förklara varför Belarus skulle vilja döda 2 Polska bönder, har dom varit och stulit betor/potatis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in