2022-11-16, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faceman
förstår du vad kärnvapen krig innebär? atombomber som vaporiserar hundra miljontals människor. massvält total global ekonomisk kollaps. helvetet på jorden, den värsta katastrofen i mänsklighetens historia. det låter mycket rimligare att lämna över några hålor i öst Europa till Ryssland samt låta Ukraina vara NATO neutrala.
Låt oss redan nu och senare som Natomedlem gå samman och kämpa för fred och frihet.
Med våra grannar för framtiden!
Citera
2022-11-16, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
När slog ryssarna ut strömförsörjningen för mer än 50% av Ukraina?

Om jag sopar till dig 10 gånger, även om du blockar 8 av slagen kommer fortfarande de 2 som går genom att göra ont, om du fattar det då...
så dom där 8 slagen som blev blockerade skulle inte träffat egentligen? och dom där 2 som träffade var dom enda som siktade rätt och oturligt nog var det just dom som du inte blockerade?

ge dig nu. jag förstår inte varför ukraina/väst håller på med det här schizofrena beteendet där man å ena sidan skall berätta hur odugliga ryska militärer och vapen är men samtidigt måste man betona hur jävla farliga ryssland är och hur mycket mera pengar och vapen som behövs för att försvara sig.

hade ryssland varit inkompetenta så hade vi inte behövt vara rädda för dom vilket förvånansvärt stor del av svenskarna verkar vara (om man kollar på denna tråden iallafall).

och hade ryssland varit så farliga och oberäkneliga som många tror hade vi nog haft en större konflikt och kärnvapen kriget hade varit ännu närmare.
Citera
2022-11-16, 01:14
Medlem
BonerBatmans avatar
Hur som helst verkar det varit en olycka. Rip.
Citera
2022-11-16, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Ge mig källor på 80%, jag har sett temporärt 30% som mest.

Det är 40% enligt rapporter från förra veckan. Med de senaste dagarnas attacker lär denna siffra ha stigit dock..

80% var överdrivet av mig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Ja vi får nog avakta, det verkar iaf vara bekräftat att det var ryska raketer men i inte vem som avfyrade dem enligt uppgifter från Polen. Uttalandet i sig tycker jag låter som att de redan vet att det var ukrainskt luftvärn som missade sitt mål. Självklart vill de inte gärna gå ut med den uppgiften utan kommer skylla på Ryssland om det går för att få mer opinion i stödet till Ukraina.
PRECIS! mycket underligt att de väljer att formulera det så istället för att säga "det var ryssland".
Citera
Medlem
Mina älsklingar, journalisterna på Redacted, ifrågasätter incidenten inom den polska gränsen.

37 min in. https://rumble.com/v1ups80-thought-epstein-was-bad-this-ftx-collusion-is-even-bigger-redacted-w-clayto.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
så dom där 8 slagen som blev blockerade skulle inte träffat egentligen? och dom där 2 som träffade var dom enda som siktade rätt och oturligt nog var det just dom som du inte blockerade?

ge dig nu. jag förstår inte varför ukraina/väst håller på med det här schizofrena beteendet där man å ena sidan skall berätta hur odugliga ryska militärer och vapen är men samtidigt måste man betona hur jävla farliga ryssland är och hur mycket mera pengar och vapen som behövs för att försvara sig.

hade ryssland varit inkompetenta så hade vi inte behövt vara rädda för dom vilket förvånansvärt stor del av svenskarna verkar vara (om man kollar på denna tråden iallafall).

och hade ryssland varit så farliga och oberäkneliga som många tror hade vi nog haft en större konflikt och kärnvapen kriget hade varit ännu närmare.

Du klarar inte hålla två tankar i huvudet samtidigt? Det kan inte vara så att vissa delar av rysslands militär är kompetent medans andra inte är det?
Citera
2022-11-16, 01:16
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Krigshetsarna och rasisterna på forumet skriker efter anfall och ww3 nu från flashback haha!

Ingen hindrar er från att åka ner och kriga för Ukraina?
Vad babblar du om? Det är Ryssland som skjutit missiler mot och dödat oskyldiga, ett NATO-svar är fullt rimligt. Vad har rasister med detta att göra?
Citera
2022-11-16, 01:16
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Och det är då NATO ska visa att Ryssland inte får göra några "fel" som riskerar döda folk innanför NATOs territorium. Tyvärr verkar det bara vara snack från NATO och det kommer bara stärka Ryssarnas självförtroende om de inte sätter ner foten ordentligt.
Klart det finns visst spelrum att "göra fel". Hade blivit en oproportionellt gensvar annars. Bedömer det som högst osannolikt att NATO nu helt plötsligt ska bege sig på Ryssland och orsaka kärnvapenkrig, men man kommer nog fortsätta pumpa in pengar och vapen i Ukraina. Sannolikt slutar detta med fördömanden och ytterligare vapenleveranser.
Citera
2022-11-16, 01:17
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Krigshetsarna och rasisterna på forumet skriker efter anfall och ww3 nu från flashback haha!

Ingen hindrar er från att åka ner och kriga för Ukraina?

Håller helt med dig. Folk fattar inte hur lurade de blivit av globalistvänstern inom FN, EU och NATO. Nu sitter de och hoppas på ett tredje världskrig över några skitterritorier i världens mest korrupta land. Zelensky och hans anhang har stoppat på sig miljoner av stödet från Väst.
Citera
2022-11-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Mina älsklingar, journalisterna på Redacted, ifrågasätter incidenten inom den polska gränsen.

37 min in. https://rumble.com/v1ups80-thought-epstein-was-bad-this-ftx-collusion-is-even-bigger-redacted-w-clayto.html
Har följt den kanalen ett tag, deras enda syfte verkar vara att sprida Rysspropaganda..
vad jag förstår så har de fått flytta USA till Portugal för att de fuckat upp..
Nu bygger de karriär på att hata sitt gamla land..

Litar inte en sekund på den kanalen.
Citera
2022-11-16, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Källa på att det var Ryssland, är du involverad i utredningen om explosionen? Så sitter du här på FB och läcker uppgifter om händelsen.
Vänta bara ryssrunkare, din hitler-kopia till idol i Kreml kommer få betala för detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in