2022-11-15, 23:46
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Imorgon så hamstrar väl alla vi svenskar butikshyllorna kommer nog tömmas pga ev eskalering.

Dasspappershysteri v2.0. 😀👍

Jag tror ärligt talat att det inte blir mer än ett kraftfullt fördömande från NATO på detta, och kanske en uppmaning till parterna att inleda fredssamtal.
Citera
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Slumpen att just DU - det största rysstrollet på Flashback börjar dilla om att det är Ukraina som ligger bakom.
Det är Ukraina som ligger bakom och om det inte är det så är det Ukraina som ligger bakom. Kom in i matchen.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Är ryssen så jävla desperat att de hoppas Polen ska rädda dem? Det har verkligen gått utför för de stackarna.. Absolut ingen självkänsla och så desperata att det liknar en fädigknullad tysk hamnhora som förlorat oskulden för lite mat på bordet under 70-talet klockan 09 på söndagsmorgonen.

Frågan är om den fysiska eller psykiska smärtan och traumat är värst för dem.

Vi njuter av deras misär oavsett.
Hur menar du att Polen skulle rädda ryssarna? Vet du ens hur Ukraina är ihopsatt av olika länder?
Citera
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oinbjuden
De ryska nazisterna är desperata och de förklarar nog varför det gjort ett så otroligt misstag.

Misstag?

Fylla på dåligt brännvin och usel mat. Vem fan vill offra livet för Adolf Putler och hans facist nazistkompisar.
De skjöt iväg raketen med hopp om att Nato ska rycka in så de kan lägga ner sina vapen och störta Facisten Putin från makten.
Citera
2022-11-15, 23:47
Medlem
enhetlighets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Undrar hur det ryms i budgeten eller blir prishöjningarna på alkohol och tobak än större? Fem öres sänkning vid pumpen? Svek-uffe går från klarhet till klarhet som gobalistlakej.

Lär ju knappast bli några skattesänkningar framöver när vi fortsätter ösa på bidrag i form av miljardpaket.
Citera
2022-11-15, 23:48
Medlem
Miys avatar
Hur lyckas man missa ett LAND när man avfyrar sin raket? Jag kan förstå om man siktar på en bro och missar, men ett land?

- Jag siktade noga på Ukraina men tyvärr råkade jag träffa Polen, den där piloten verkar vara bra jäkla värdelös hoppas han tas ur tjänst.
Citera
Medlem
Jag blir som alltid mäkta imponerad av den toppmoderna väloljade ryska krigsmaskinen som gång efter gång slår ut mål med kirurgisk precision.
Jag har från säkra källor ikväll fått veta att bland de träffade fanns ett par polska projudeo-nazist-fascist-ukrainska mördarkaniner som faktiskt var på väg över gränsen på jakt efter stackars ryska offer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Det är bara att googla "S300 ground targets" så får du tusentals träffar från en spridd skara källor, det är bara att välja och vraka, rapporterna går tillbaka till sommaren.

Mycket tveksamt om man läser, Ukraina påstår England påstår, båda dessa är ljuger så dom blir blåa.

En snip
"Independent military experts for several foreign media tried to explain how accurate the Ukrainian governor's statement is and whether it may be a layman's interpretation and accusation in order to show that Russia, in desperate need of weapons and ammunition, is beginning to use inadequate weapons in the war in Ukraine."

Så det är nog samma rykten som att Putin är sjuk och att ammunitionen är slut sedan mars!
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Varför tror du det är ukrainska soldater som gjort något på "fyllan"?

Oavsett så kudos till soldaterna, för nu rapporteras deras tilltag över hela världen, det blev världspolitik av två alkoholiserade soldaters WT-handling.
För att S-300 är UKRAINSKA luftvärnets missiler. Inte fan sitter ryssarna och skjuter luftvärnsmissiler 70 mil bort.
Citera
2022-11-15, 23:49
Medlem
Draken55s avatar
Ryska hökar som försöker provocera fram ett krig med Nato?
Det är min lite konspiratoriska tanke just nu.
Citera
Medlem
Foliekavajs avatar
Högst tveksam till att det var Ryssland som gjorde detta, till vilken nytta, var det ett strategiskt viktigt mål?

Mer troligt att det var nån ukrainare som inte fattade bättre som försöker tvinga in NATO i kriget utan att greppa eller ens bry sig om vad det kan betyda för världen i stort.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Ny polsk presskonferens om 8 minuter. Polens utrikesminister.

Bilder verkar visa att missilerna som slog ner var ryska Kh-101.

Hur kommer det sig att en forskare i krigsvetenskap vid försvarshögskolan påstår att det är vrakdelar av en ukrainsk robot från ett S-300 luftvärns system. Menar du att han har fel eller att du gjort en bättre bedömning?

Vet inte varför Ryssland skulle vilja provocera fram ett världskrig då de knappt klarar av Ukraina som det ser ut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in