2022-11-15, 23:38
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Jag skrev "till och med" av en anledning. Aftonbladet är knappast ryssvänliga av sig.

Så du misstror dem alltså lika mycket som vanligt?
Citera
2022-11-15, 23:39
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Ja, till och med Aftonbladet rapporterar nu om att det kan handla om delar från en sönderskjuten rysk raket som ukrainska armén skjutit ner.

Det verkar ju lite mer logiskt än att Ryssland skulle få för sig att attackera ännu ett land när de redan har stora problem med Ukraina

Sönderskjutna raketer var nära att träffa Polen i somras minns jag.

Hörde nyss att det var Ukrainska s-300 som missat en inkommande raket och missar de målet så kommer de onekligen ner någonstans.
Summan av detta blir att NATO nu får attackera Ukraina då de skickat S-300 in till en bonde i Polen (ett NATO land).
Citera
Medlem
Soperents avatar
Åh nej, de hemska ryzzarna har lurat en ukrainsk luftvärnsrobot att krascha på en polsk potatisåker. Låt oss starta totalt kärnvapenkrig!
Har tuffe Uffe uttalat sig? Vi måste genast bomba Moskva, helst innan man hunnit utreda det hela och fastställa vad som faktiskt har hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Sveriges regering håller presskonferens i morgon bitti kl 08:00 angående nytt vapenpaket till Ukraina!
Bara att skicka behöver inte kalla till presskonferens varje gång det ska skickas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Det är nog mer snart ryssen som kan behöva få ta chansen så de kan slippa den här skiten, för det ryska folket! För helvete!
Jag vill inte se NATO bomba civila Ryssar.
Vill se NATO bomba ut varenda rysk militär från Ukraina och därefter bomba sönder varenda Rysk militärbas!
Citera
2022-11-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Hörde nyss att det var Ukrainska s-300 som missat en inkommande raket och missar de målet så kommer de onekligen ner någonstans.
Summan av detta blir att NATO nu får attackera Ukraina då de skickat S-300 in till en bonde i Polen (ett NATO land).

Hörde jag tvärtom språket?
Citera
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Enligt artikeln på Aftonbladet gör obekräftade uppgifter gällande att det skulle röra sig om delar från en av Ukraina nedskjuten rysk raket som har orsakat explosionen på polsk mark.

Jag skulle tro att varken Polen eller NATO är beredda att eskalera konflikten så som det är nu.

Det kommer komma kraftiga fördömanden etc men inte mycket mer än så.

Mnja. Det kan ju anses vara förmildrande men om Ryssland fortsätter skjuta missiler måste Ukraina försvara sig och sönderskjutna raketer fortsätta ramla ner i Polen. Så för Polen spelar det väl ingen större roll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
Åh nej, de hemska ryzzarna har lurat en ukrainsk luftvärnsrobot att krascha på en polsk potatisåker. Låt oss starta totalt kärnvapenkrig!
Har tuffe Uffe uttalat sig? Vi måste genast bomba Moskva, helst innan man hunnit utreda det hela och fastställa vad som faktiskt har hänt.
Viktigast av allt är att Sosse Maggan är redo att ge regeringen och världen sitt S-stöd.
Citera
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
varför ska han göra det nu när det är klart att det var ryska kryssningsmisiler?
S-300 är Ukrainska luftvärnsmissiler. Ukraina har vana att skjuta på vänliga mål, minns malaysian flight 370.
Citera
2022-11-15, 23:41
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen

Det vore väl nått att berätta för barnbarnen. NATO allierar sig med Ryssland och attackerar Ukraina. 🤣🤣
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Vad dog dom ryska soldaterna av om det inte var några strider?

Inte var det några större strider som pågick.
Det syns på staden som är väldigt intakt och dom broar som har sprängts dom sprängde ryssen när dem backade ur.
Jag uppskattar inte gore men att jag har sökt och inte hittat några bildbevis på ryska soldater som ligger i drivor utan det är hörsägen, någon svensk frivillig som kunde berätta att det låg skadade och döda ryssar överallt osv, den gamla vanliga propagandan.

Jag vill ha mer bevis än så.
Citera
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så du misstror dem alltså lika mycket som vanligt?

Jag tror att uppgifterna om de nedskjutna raketerna mycket väl kan stämma. Ukraina sköt ned ryska raketer precis vid den polska gränsen i somras och i våras.

Det var bara en tidsfråga innan delar av raketer skulle ramla ner på fel sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in