2022-11-15, 23:02
Medlem
Hitler invaderade Polen och med det startade WW2. Ryssland bombar Polen och...? Nej, jag tror inte ryssarna gjort det med vilje eller så var det ukrainare som sköt ner ryska missiler. Tror inte detta leder till WW3...
Citera
2022-11-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Självklart är det rysslands enskilda ansvar. Det är de som allena skapat denna situationen genom att våldta Ukraina. Men jag anar var dina sympatier ligger med tanke på att du inte vill kritisera ditt älskade Ryssland.

Är du korkad eller är du ett troll? Du påstår alltså att ryssland bär mer ansvar för värna om sveriges intressen än vad våra egna ledare gör?
Citera
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
dom förlorar oerhört på att ev dra in ett annat land direkt i detta krig. hittills har väst stått för bistånd militärt och ekonomiskt så att ukraina har kunnat fortsätta fungera och överhuvudtaget existera. det är en helt annan sak jämfört med att ett nato land skulle börja ett krig mot ryssland.

jag säger inte om att det är en rysk raket som har träffat polen eller inte. men jag har mycket svårt för att hitta några goda skäl för ryssland att döda 2 bönder i polen och riskera att nato dras in i detta krig direkt. eller dom där 2 bönderna i polen kanske var så viktiga att döda så det var värt det? skärpning....
Det kan ju vara medvetet för och testa och se vad Nato gör, har svårt och se en stridspilot avfyra så fel, eller ja det är ryssar vi pratar om, piloten kanske hoppade frukosten och tog en flaska vodka istället.
Citera
Medlem
Asb3rger1337s avatar
I min dröm blir de som en film.

Polens president ställer sig up och säger, -Ukraine calls for help,
- And Poland shall answer.

Sen åker de in me fullt artilleri och anti air och krossar Wagner så de ger upp och sen dödar dom Kadyrov med en fet himars tilsammans med 30 av hans allah acbar soldater.

anyway... inget kommer hända, möjligtvis mer vapen kommer skickas. De bor redan 100k polacker o halvpolacker i Ukraina. Så de lär ha dött fler än 2 redan.
Senast redigerad av Asb3rger1337 2022-11-15 kl. 23:05.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Jag tar för givet att du anser detsamma ifall Sverige någon gång blir attackerat.
Självklart, vi stöttar UA med vapen så vi får acceptera sådant.
Citera
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Och du tror att Ukraina är villiga att riskera all assistans från väst genom att göra en fejk attack mot Polen och skylla på ryssarna? Speciellt när det går bra för dem?

Med rysslands track record av idioti efter idioti tyder allt på att det är ryssen som avfyrat, missbedömt och nu fuckat upp det. Det är inte första gången de avfyrar raketer nära polsk gräns heller.

Jag tror som du säger att ryssarna gjort något misstag. Sen vet jag inte om deras gamla skräp når så långt.

Ukraina skulle inte göra det utan att alla var med på det i smyg.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Nedslagsplatsen i Polen ligger 70 mil ifrån närmaste ryska territorium. 20 mil ifrån Vitryssland
130km till vitryska gränsen så du ljuger som vanligt. Då var det bevisat. Ryssen måste åtgärdas militärt.
Citera
2022-11-15, 23:04
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Någon som vet från vart Ryssland avfyrar sina missiler/raketer?
Inifrån Ukraina eller från Rysk mark?

Ifrån rysk mark så att det är rejäla avstånd. En luftvärnsrobot av typen S-300 skulle inte nå Ukraina på dom avstånden.
Citera
2022-11-15, 23:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Hitler invaderade Polen och med det startade WW2. Ryssland bombar Polen och...? Nej, jag tror inte ryssarna gjort det med vilje eller så var det ukrainare som sköt ner ryska missiler. Tror inte detta leder till WW3...
Det är en jävla skillnad att invadera som Hitler och att dumklanta sig som Rysshjonen. Det här räcker inte för en konflikt med NATO, tror jag.
Citera
2022-11-15, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Och du tror att Ukraina är villiga att riskera all assistans från väst genom att göra en fejk attack mot Polen och skylla på ryssarna? Speciellt när det går bra för dem?

Med rysslands track record av idioti efter idioti tyder allt på att det är ryssen som avfyrat, missbedömt och nu fuckat upp det. Det är inte första gången de avfyrar raketer nära polsk gräns heller.
ja jag tror ukraina är beredda på att fejka en missil in till polen för att dra med nato. det är ju inte så att nato skulle lämna ukraina i sticket om det var så att det upptäcktes att detta var en false flag. ett samtal med zelensky och lite smäll på fingrarna sen skulle det vara historia.

naturligtvis är det troligaste att raketen har hamnat där av misstag. men zelenskys reaktion är rätt talande, han börjar genast gapa om att andra länder också måste dras in i detta och det bara är en tidsfråga om när ryssland tar över hela världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Inte omöjlig, även om jag tror det är en rysk missil som har hamnat fel, sånt kan ske trots allt. Så går det inte att utesluta att det är ukraina som ligger bakom det. De har trots allt något att vinna på det precis som du säger. Men OM det är ukraina så lär vi inte få reda på det på många år om ens någonsin, precis som med nord stream. Det skulle få alla allierade att tappa ansiktet om ukraina attackerade polen avsiktligt, så det skulle mörkläggas.

Nej, det skulle få alla att droppa Ukraina som en sten, så därför är det inte Ukraina, speciellt nu när de vinner mot ryssen.

Till skillnad från ryssen tror jag inte ukraina skulle bita den hand som matar den.

Risken är allt för stor för dem, lite att vinna och alla tvivel om att det är Ukraina har enbart ryssen att vinna på.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Avgörande blir nog inatt varifrån robotarna avlossade ifrån.
Nato och USA har full koll på det.
Mig skulle det inte förvåna om Belaru/,Vitryssland får stora problem innan gryningen.

Hade Rysssland några S 300 i Belarus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in