2022-11-15, 22:43
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Är det verkligen bekräftat, tom AB skriver att det ser ut som en S-300!!
Även Ryssland använder S-300.
Citera
2022-11-15, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag vet inte hur den hamnade där. Det enda jag vet är att Ryssland har noll att vinna på att dra in andra i kriget, och Ukraina har allt att vinna på det. Zelensky har sedan flera månader bönat och bett andra länder att angripa Ryssland och involveras direkt i kriget.

Om du har svårt att dra slutsatser från detta så är det ditt problem.

Så medans Kiev blir attackerat med 90 robot-missiler och står inför någon form av potentiell armageddon så ska de ändrat fokus från det till att genomföra en false flag attack mot Polen?
Citera
2022-11-15, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av migge1985
HAHAHA ditt namn alltså, och konstigt nog så tror du INTE det är Ryssland😹haha
Inte jag, AB experter tror inte att det är ryssen!!
Citera
2022-11-15, 22:45
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Hahaha.

Nominerar det här svaret till årets Flashback-inlägg.

Hur ska nu Nato göra om det var avsiktlig träff för att slå ut elförsörjning til/från Eu/Ukraina?

Ja att konflikten kan mycket väl eskalera.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Även Ryssland använder S-300.

S-300 är luftvärn!! dvs är det S-300 är det Ukraina såklart.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Eftersom Ryssland nekar, så vet man att det är sant. Ryssarna pratar tvärtomspråket, det har man verkligen lärt sig genom åren.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Verkar ju vara en bild på en del av raketen på Aftonbladets förstasida.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
hur skulle ukraina göra sig ovän med nato menar du?

det är väl rätt uppenbart att väst/ukraina tjänar på att eskalera konflikten och dra med mera länder medans ryssland enbart vill att kriget skall vara mellan ukraina/ryssland?
Du säger ju att det är Ukraina som attackerat ett Nato land. Det skulle nog inte Nato gilla, eller tror du inte att västerländsk underrättelsetjänst klarar av att fastställa vem som attackerat?
Alla med en hjärna säger att det är Ryssland som utfört attacken. Dom förlorar inget på att Nato blir deras fiende då det redan är så från förr.
Citera
Medlem
Med tanke på den kinesiska tonen mot Ryssland har jag extremt svårt stt se hur Putin skulle planera att anfalla ytterligare ett land, som dessutom är NATO medlem.
Nej, detta är antingen missiler som hamnat fel under dagarnas anfall eller något annat.
Om Ryssland på riktigt avsiktligen bombar Polen är de ju helt korkade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Så medans Kiev blir attackerat med 90 robot-missiler och står inför någon form av potentiell armageddon så ska de ändrat fokus från det till att en false flag attack mot Polen?

Jag har inte hävdat false flag.

Dessutom har Kiev tid med att involveras i amerikanska regeringens pengatvätts-spel, samt spela in professionella propagandafilmer, så de verkar inte vara helt upptagna med kriget allihopa.
Citera
2022-11-15, 22:47
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAtz
Finns en snubbe vid namn Indigo Traveller på Youtube som har en hel serie där han besöker just Haiti och där vill dom inget annat än att USA ska komma.

Så en källa på att dom "invaderade" Haiti skulle jag uppskatta.

Precis som när människor i östra UA ville att ryssen skulle komma?
Haiti https://www.youtube.com/watch?v=HllXjNxgwN8&ab_channel=Redacted
Citera
2022-11-15, 22:47
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Eller Ryssland som försökt panga sönder elledningar som ansluter Europa till Ukraina.

Eller Ryssland försöker slå ut matproduktion (eventuellt träffat spannmål)

Vad som stämmer, ja, det är inte lätt att veta.

Visst det är väl en möjlighet men personligen ser jag det som som mindre sannolikt, Ryssland är ju trots allt medvetna vad som skulle ske ifall man med vilje sköt raket mot Polska städer/mål. Dock har man ju blivit översaskad förr så man ska väl inte räkna bort något i detta läge, vi får avvakta att se helt enkelt .

Citat:
Ursprungligen postat av area50
Fatta vilket white trash-IQ man måste ha för att tro att RU skulle ha gjort detta med avsikt gentemot ett nato-land.
Tror ni verkligen att dom skulle vilja förvärra situationen för sig själva genom en sådan korkad handling

Jag ser ju det som mindre sannolikt att Ryssland gjort det med vilje, för ovannämd anledning. Men ingen av oss här kan säga det med säkerhet. Det troliga ifall det inte handlar om nerskjtning av raket som gått fel så är det isåfall troligt att det är handhavande fel av soldater som ansvarat för avfyrningen av raket/robotar. Att det skulle vara sanktionerat ser jag som sagt som mindre sannolikt. Men man slutas dock aldrig att förvånas i denna värld.
Senast redigerad av Neroxx 2022-11-15 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in