2022-11-15, 22:41
Medlem
area50s avatar
Fatta vilket white trash-IQ man måste ha för att tro att RU skulle ha gjort detta med avsikt gentemot ett nato-land.
Tror ni verkligen att dom skulle vilja förvärra situationen för sig själva genom en sådan korkad handling
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Är det verkligen bekräftat, tom AB skriver att det ser ut som en S-300!!
HAHAHA ditt namn alltså, och konstigt nog så tror du INTE det är Ryssland😹haha
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Är det en del av en raket nu i Aftonbladets huvudartikel? Bilden under traktorn

Länk:
https://www.aftonbladet.se/a/zEO8k5
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ukraina är väl dom som har mest att förlora på att göra sig ovän med Nato? Hur var det med att inte låta "känslorna" styra
hur skulle ukraina göra sig ovän med nato menar du?

det är väl rätt uppenbart att väst/ukraina tjänar på att eskalera konflikten och dra med mera länder medans ryssland enbart vill att kriget skall vara mellan ukraina/ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
i jämförelse med när det demokratiska USA invaderade Haiti nu i veckan för att skydda sina "goda" intressen.. Patetiskt är det.
Tycker du ska ta dig en titt på denna dokumentärserien från haiti.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLN0FlxE6vY5BZh0F-drw_4SASB7kwezUf

Folket VILL att USA ska komma dit och städa upp kaoset.
Det är ett land i totalt FALL!.

De kan inte fixa saker själva, vet inte vad det beror på..
Citera
Medlem
Eastwings avatar
Det var en Ukrainsk antimisil raket som föll ner över Polen.
Men om inte ryssjävlarna hade starat kriget skulle dessa 2 oskyldiga Polacker fortfarande levt.

Nato ska gå till attack direkt och sänka kommunistfacisterna i Kreml
Citera
Medlem
Putin kan inte vara klar i huvudet om han testar Nato
Citera
2022-11-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Jag säger igen att jag anser att det är samma som Nordstreamsprängningarna. Ukraina vill dra in Polen. USA har inget emot det. Kanske engelska frivilliga råkat rikta vapnet mot Polen, och kraftledningen från Ukraina. Tack USA kanske polackerna säger?

Polen har flest frivilliga som slåss i Ukraina av alla. Jag tycker att många av er som vill "slakta ryssar" ska åka till Ukraina som frivilliga.

Vissa kan slåss bättre andra betalar bekvämt hemifrån. Vi gör vår del och står för stålarna.

Men skänk lite babyblå sovsäckar till den ryska elitstyrkan, så gör du något från din kammare med.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag vet inte hur den hamnade där. Det enda jag vet är att Ryssland har noll att vinna på att dra in andra i kriget, och Ukraina har allt att vinna på det. Zelensky har sedan flera månader bönat och bett andra länder att angripa Ryssland och involvera direkt i kriget.

Om du har svårt att dra slutsatser från detta så är det ditt problem.

Slutsatsen är med andra ord att ryssmongolerna är idioter?

Det stämmer med empiriska studier under året och tidigare.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Men för att träffa något på polska sidan måste den flyga över ukrainskt luftrum. S
Inte för att jag är nån expert på ballistiska missiler. Men flyger dom inte väldigt högt uppe och det är först när dom börjar närma sig och gå ner mot nedslagsplatsen som luftvärnet börjar fungera? Så även om man skickar dom över ukrainskt luftrum så kommer luftvärnet inte att fungera innan missiler kommer ner på en lägre altitud?
Citera
2022-11-15, 22:43
Medlem
Callebiltes avatar
Äh det är Ukraina som skjutit in lite luftvärnsrobotar för att dra med Polen.. Pentagon förnekar att de bekräftat att det är ryska robotar.. Ingen fara på taket och i morgon blir det glädjerally på börsen.
Citera
2022-11-15, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Särskilt inte med tanke på hur inkompetenta de är.

inkompetenta!! Dom har väl på det stora hela sänkt stora delar av det Ukrainska elnätet med precisionsrobotar. Senast igår dog en civil som bodde men det var pga av att Ukraina skjutit ned roboten över civila!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in