2022-11-15, 19:19
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Inget att förvånas över kanske men NATO-råttorna och George W. Bush har samma ambitioner: fortsatta vapen-leveranser till Ukraina. Till NATO-råttornas vänner hör den amerikanska politiska överklassen, precis som här.

Ungern signalerar att man vill minska stödet till Ukraina.
Ja Ungern har ju ändå knappt bidragit, så det är ingen förlust.

Det är viktigare att alla andra länder ökar sina vapenleveranser och annat stöd, vilket blir resultatet av dagens terrorbeskjutning
Citera
2022-11-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Berätta mer om hur vår ekonomi skadas. Min uppfattning är att den inte skadas alls. Höga elpriser går till elbolagens kassor. höga drivmedelspriser går till bolag i väst. endast högre pris på gödsel och vissa metaller vad jag fattat. andra världskriget var ju något Sverige tjänade massor på med jätteexport efter krigets slut. Kan bli samma sak igen.

Helt klart intressant att veta hur mycket vapenindustrin, olja, livsmedel som kriget äter.

Efter kriget kommer bolag från väst hjälpa till att bygga upp och sälja sina tjänster till Ukraina.

Förhoppningsvis bekostat av ett enormt skadestånd från Soviet.

Förlåt. Ryssland
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Jo, fast vad fan har rysspacket i sina grannländer att göra?
Dom är som ett blattebarn som inte förstår att skilja på rätt och fel...

Så kan man se på det.
Jag skiter dock fullständigt i ukraina.
Därför vill jag inte betal en krona.
Låt det jävla ulandet falla sönder.
Fungerade bra när de tillhörde sovjet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Bbc säger att halva kiev är helt strömlöst nu.
Och vadå? Kiev som ryssarna skulle ta på ett par veckor och fick sin elitfallskärmsstyrka raderat omgående. Tänker på Ebba Grön - "stora män som leker med liv, ska snart ta sitt sista kliv". Det var ju det som hände.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Vem som driver vad är en filosofisk fråga.
Du kan knappast förneka att kriget varit över om inte väst matat ukr med allt smaskens
Urbota dumt påstående. Du kan väl inte förneka att 100 000-tals liv hade sparats om inte Vladimir Putin hade invaderat Ukraina?
Citera
2022-11-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Genom att använda kärnvapen mot NATO? Självmord Inte ens ryssarna är så efterblivna.

Jag bedömer tyvärr att risken för att Putin ska sätta allt på ett kort och slå med full kraft mot västvärlden inte är försumbar. Det hetsas om sånt på rysk TV. Nuka politiska möten, nuka huvudstäder, nuka hela Europa och USA...
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ok, nu kanske Polen är attackerat. Nu får Nato steppa upp om det stämmer.

“Two stray rockets fell in the town of Przewodów in Poland on the border with Ukraine. They hit the grain dryers. Two people died.”
😳😳😳😳😳😳😳
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1592581319758053376

This photo is circulating in local media , Unconfirmed
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1592581740530663424

“Polish PM Morawiecki convened the emergency meeting of the Committee of the Council of Ministers for National Security & Defense Affairs.”
https://twitter.com/WarMonitor3/status/1592581900434288640
Ja det ligger vid gränsen till Ukraina så det låter som en trovärdig historia såhär långt faktiskt. Kriget verkar nu ha kommit till EU/Nato.

https://twitter.com/praisethesteph/status/1592582404971311104
Citera
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Helt ok om du prioriterar ukrainare för dina egna vänner och familj. Du kan betala direkt till Zelenski eller åka dit och hjälpa till.
Det är en helt annan sak när min ekonomi försämras pga satsningar mot Ryssland som jag är emot.

Var för bestämmer du att jag skiter i mina vänner och familj? Du har ingen aning om den saken.
Klart det är total katastrof för din ekonomi svajar. Väx upp och vakna.
Glömde nästan. Har donerat pengar till Ukraina. Fick en fin granat med text på som dom förhoppningsvis dödade en hel hoper ryssar med. Väl spenderade pengar.

Varje gång jag ser något svenskt som användas i Ukraina känner jag mig nöjd för första gången i livet över att betala skatt .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Att din ekonomi försämras är för att du bor i ett sanktionerat Ryssland...

Det kvittar var jag bor. Min och alla andras ekonomi försämras. ... och det vill jag inte
Citera
2022-11-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Bbc säger att halva kiev är helt strömlöst nu.

Undra fn på det.
Nya terrorbombningar från ryzzland mot civil infrastruktur.
Citera
Medlem
TonyBlundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Tja- jobbar dom någon av Wagner gruppens trollfabriker är det troligt att de 'omplaceras' om de inte sköter sitt jobb bra. Det saknas även exempelvis Niburu2011 & LaVerdadTodo... De var ju riktigt usla!

Haha ja minns när laretardtodo skrev strax innan han försvann något i stil med att Kiev faller inom någon vecka en klassiker här i tråden
Citera
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Håller inte alls med dig.
Utan att väst pumpat våra pengar i detta vansinniga krig och sanktioner hade det varit över sedan länge och lugnt igen.

Är du helt ifrån vettet? Skall hbqt-armén ha frikort att helt fritt promenera in på suveräna nationers territorium? Och så är kriget över?
Lägga sig ner och sträcka gevär så är kriget slut. Enkelt.

Bara för att du längtar efter att få rysskuk i röven så innebär det inte att resten av befolkningen i fria nationer hyser en pervers längtan av att se sina barn, fruar, systrar och bröder bli våldtagna av vidriga orcher.

Men jag förstår att du känner dig utstött, alla hatar slemmiga råttor som dig. Du skulle säkert passa som nyttig idiot på nån uppsatt position tillsatt av främmande makt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in