2022-11-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Hur många döda blir det då Ukraina granatbeskjuter städer och byar i Donbass, framför allt Doneskt? Kiev-regimen siktar inte ens utan det handlar om terror. Att Rysslands missiler träffar vet vi, städerna släcks. Vilken enkel kontroll av verkligheten eller hur?

Nu ljuger du grovt
Citera
2022-11-15, 18:05
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Det säger lika mycket som ni och EU:s elit som beväpnar och föder nazister, fascister, ultananationalister och övriga jag kallar råskinn. Men precis som på 30-talet då många åkte och skakade hand med Hhitler dras vi med i fascismens hat. USA tittar på och föder branden som återigen tänds i Europa för Ryssland ska krossas och Ukraina var offret, tändstickan och nu brinner det snart överallt.

Förut spydde ni skit på Ryssland då dom höll på med sin speciella militära operation och tog det lungt för att få slut på inbördeskriget i Donbass och tvinga Kiev till förhandlingsbordet. Nu verkar ni vara överaskad över att det mer liknar ett riktig krig i Ukraina då ryssarna växlat om efter att ni gnällt att dom inte kan kriga och inte kommer någonstans.

Det här är krig och det var det här jag ville undvika genom att folk ska släppa sitt sjuka rysshat, tänka och förhandla istället. Men det går inte och mest för att det förutom hat och känslor är för mycket dumhet omkring. Det får det Ukrainska folket tyvärr lida för, detta folk som blivit helt berövade makten av dessa råskinn.

Att jag kan förstå konflikten säger mer om mig än dina känsloyttringar gör för dig.

Ryssland kommer inte fixa detta… de är riktigt på deken nu så du slaknar snart din lille ryssrunkare.

Hade varit intressant med ett militärt svar som motsvarade Rysslands attacker. För varje kryssningsmissil som träffar Kiev skulle man satt en Pershing missil i Moskva. En rättvis vedergällning som ingen kan kritisera.
Citera
2022-11-15, 18:07
Medlem
Citat:
Det säger lika mycket som ni och EU:s elit som beväpnar och föder nazister, fascister, ultananationalister och övriga jag kallar råskinn. Men precis som på 30-talet då många åkte och skakade hand med Hhitler dras vi med i fascismens hat. USA tittar på och föder branden som återigen tänds i Europa för Ryssland ska krossas och Ukraina var offret, tändstickan och nu brinner det snart överallt.

Förut spydde ni skit på Ryssland då dom höll på med sin speciella militära operation och tog det lungt för att få slut på inbördeskriget i Donbass och tvinga Kiev till förhandlingsbordet. Nu verkar ni vara överaskad över att det mer liknar ett riktig krig i Ukraina då ryssarna växlat om efter att ni gnällt att dom inte kan kriga och inte kommer någonstans.

Det här är krig och det var det här jag ville undvika genom att folk ska släppa sitt sjuka rysshat, tänka och förhandla istället. Men det går inte och mest för att det förutom hat och känslor är för mycket dumhet omkring. Det får det Ukrainska folket tyvärr lida för, detta folk som blivit helt berövade makten av dessa råskinn.

Att jag kan förstå konflikten säger mer om mig än dina känsloyttringar gör för dig.

Så när Ukraina sparkar ut Ryssland ur olagligt annakterade områden och sedan på g20 mötet säger att det är dags att förhandla och sluta fred.
Då attackerar Ryssland Kiev och siktar på infrastruktur,miltals från frontlinjen?

Hur och när var har Ryssland haft ordentliga framgångar? När de bombat sönder städer??

Ryssland är och har alltid varit en skräpnation.
Nordkorea bästa kompis loool
Citera
2022-11-15, 18:07
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:

Vad är "Rusich" för enhet?
Berätta.
Vem sprider stolt bilder på när de torterar och mördar med släggor?
Vilka är det som framstår som nazister, fascister och terrorister eftersom de faktiskt ÄR det?
Senast redigerad av Kiddieoxo 2022-11-15 kl. 18:11.
Citera
2022-11-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Anser du att Sveriges vapenskramlande till Ukraina bidrar till fred?

Du tycker att man ska bedriva fredsförhandlingar genom att ta till vapen?

Då har vi olika åsikter där.
Storsint av dig kamrat Ghandi.

Det är en ädel inställning du har, att om någon kommer fram till dig på stan och börjar slå dig med knytnäven i ansiktet så skulle du i det läget lyfta hakan och hålla armarna bakom ryggen. Sedan skulle du låta personen fortsätta mata slag tills du helt enkelt kollapsade.

Nobelt kamrat Vatnik Ghandi. Nobelt.

Det verkar som att Ukraina har en annan bild av rätten att försvara sig än du har Kamrat. De flesta, eller kanske alla fria länder i världen verkar tycka Ukrainas metod är förståelig och därför stöttar man dem.
Citera
2022-11-15, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Såna foliehattar har givetvis inget jobb! Möjligtvis ett gruppboende!
Tack för rättning. Skrev fel, menade sysselsättning. Redigerat nu.
Citera
Medlem
Tänk ändå att ryssen ju skulla avnazifiera Ukraina och så kommer det fram vittnesmål om hur fångar som torterades i Cherson måste skrika Hail Putin eller hail Ryssland annars fortsatte tortyren.
Så nu är det väl egentligen bara nya massgravar runt Cherson som fattas för att ryssen befläckade och skamfilade rykte skall bestå och att totalítära fattiga Ryssland är landet som civilisationen inte bet på än en gång kan bekräftas.

Helvetet på jorden under det ryska förtrycket som en Chersonbo sa. Men sådan är ryssen och sådan lär han förbli, åtminstone så länge Putin är förebilden för hur man snabbare än snabbt blir avskydd i omvärlden genom mord, våldtäckter, avrättningar och tortyr på civila ukrainare.

Hail Putin.

Slava Ukraini!
Citera
Bannlyst
Inget att förvånas över kanske men NATO-råttorna och George W. Bush har samma ambitioner: fortsatta vapen-leveranser till Ukraina. Till NATO-råttornas vänner hör den amerikanska politiska överklassen, precis som här.

Ungern signalerar att man vill minska stödet till Ukraina.
Citera
2022-11-15, 18:14
Medlem
aztlans avatar
Citat:

Förhandla med nazistryZzar är det man absolut inte ska göra eftersom det inte finns något att förhandla om.
Citera
2022-11-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Antar att du inte räknar Rysslands ”strategiska reträtt” som ett misslyckande. Dina försupna rysskamrater har ju inte lyckats med ett skit sedan februari. De lämnar bara förödelse bakom sig men uppnår inga egentliga mål. Även rysk media börjar fråga sig vad fan målet är med kriget. Högst oklart. De var dessutom hyfsat pissed på Zelenskyjs besök i Chersov :-). Cool ledare jämfört med dvärgen som inte vågar lämna sin Kreml-bunker.

Personligen hoppas jag på landsförvisning av samtliga ryssvänner - jävla landsförrädare. Dessutom hoppas jag på att man snart stärker upp Ukrainas Himars med ATACMS med 30 mils räckvidd så de kan bomba skiten ur baserna på Krim - du behöver inte svara, vänta bara och se själv.
Nej, det var ett politiskt misslyckande, inte militärt. Ryssland fortsätter med att demilitarisera Ukraina med så få egna förluster som möjligt och det var ett av målen. Målen med kriget vet alla ryssar vid det här laget.

Det enda västs vapenleveranser lyckas med är att förlänga kriget lite till och de kommer inte att förändra målen Ryssland har. Men det är väl kul träning för NATO och det är väl tur då dom nu kanske inser att dom inte kommer långt med det dyrbara skräpet. Men bara kanske, dom hoppar säkert med för en ordentlig åktur (i liksäckar).

Alla som säljer ut sin suveränitet borde landsförvisas och det gäller Ukraina och EU:s medlemsländer. Det är dags att koppla bort USA från vår politik och militär och blir självständiga nationer eller åtminstone självständig union. Hade Ukraina varit självständiga utan att USA viskat sjuka tankar om NATO, överlägsenhet och storhet så hade denna situation inte uppstått utan Ryssland, Ukraina och övriga Europa hade handlat med varandra i lugn och ro. Det enda problemet med oss som Ryssland hade var NATO:s utbredning och vi hade kunnat löst det men USA villa ha detta istället, Ryssland ska krossa och plundras.
Citera
2022-11-15, 18:18
Medlem
Citat:

Problemet är ju att Ryssland inte fattar att Ukraina är ett självständigt land. De ser sig själva som förmer än andra länder, så Ukraina har liksom ingen rätt att existera utan skall vara en del av Ryssland oavsett vad de som bor där tycker.
Men det är bara början. Ryssarna har mycket mer långtgående planer än så.
Dugin har till exempel varit en läromästare för Putin. De anser att Rysslands öde är att vara en supermakt. Det man förlorade när Sovjetunionen föll, skall man ta tillbaka. Den blodspillan som blir följden är bara vitaliserande anser de som följer denna speciella ryska ideologi.

Men detta synsätt accepteras inte i väst. Vi anser att varje land har rätt till självständighet. Skall gränser flyttas så skall båda länderna vara med på det. Det är inte den starkes rätt som gäller. Det är internationell rätt och ingångna avtal.
Citera
2022-11-15, 18:21
Medlem
Citat:

Spy skit? Nåväl.....

Vi har hela tiden kallat detta för vad det är, ett invasionskrig startat av ryssland. Och ryssen har det senaste inte överraskat med sin terror, vi vet vad de går för, och har vetat länge. Du tycks mest gnällig och förvånad. Förutom att denna katastrof är alla andras fel, har du ändrat ditt narrativ lika ofta som ryssen gått bet på slagfältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in