2022-11-15, 17:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildbillyscircus
Vetlanda-posten (bakom betalvägg)
– Jag för en dialog med åklagaren om att kanske i närtid gå ut med lite information om vad vi känner till. Dels kanske för att anhöriga undrar vad som händer, men också för att så många olika uppgifter cirkulerar i media och även i andra forum, säger han och fortsätter:

– Det kommer fram namn och många hängs ut. Därför kommer vi kanske snart att gå ut med mer information om vad vi känner till, för att ta bort en del spekulationer.

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-15/polisen-kan-byta-taktik--for-att-stoppa-alla-rykten-efter-mordet
Då har kanske alla vildsinta fantasier och allt dravel här inne fyllt en funktion?
Citera
2022-11-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mycket talar för det. dom vet ju inte om det är polisen eller grannen lixom, men de måste avslutas till varje pris
Ja. Om de avbryter i det läget innebär det ju att Tove kan komma att avslöja dem.

Hoppas de får stränga straff!
Citera
2022-11-15, 17:04
Medlem
honung66s avatar
Här kommer nästa sak som enligt mig bekräftar att det här fallet är polisiärt klappat och klart.

Nr 1) de häktades restriktioner lättas.

Nr 2) polisen överväger att lätta på fu-sekretessen för att stilla folks nyfikenhet och sätta stopp för helt osannolika spekulationer och rykten.

Jag har aldrig hört talas om vare sig det ena eller andra i något fall jag följt, och nu check på båda?

Polis och åklagare har knutit ihop säcken och inväntar svar från NFC och har lite lösa trådar att knyta ihop, det är vad jag tror.

Sen lägger jag mina två cent på ktbockens teori oavsett om den är fabulerad eller ej. Det är den enda som känns rimlig med de fakta vi har i dagsläget.
Citera
2022-11-15, 17:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Plus ny lagstiftning sedan 1 juli i år.
Ja, det var väl i samband med den ändringen som en uppfräschning av blev aktuell.
Citera
2022-11-15, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtMeNa
Va? Är väl ingen som erkänt nåt?
Det vet väl bara utredningsmännen och åklagaren? Ingenting har ju släppt inifrån utredningen.
Citera
2022-11-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Här kommer nästa sak som enligt mig bekräftar att det här fallet är polisiärt klappat och klart.

Nr 2) polisen överväger att lätta på fu-sekretessen för att stilla folks nyfikenhet och sätta stopp för helt osannolika spekulationer och rykten.

Jag har aldrig hört talas om vare sig det ena eller andra i något fall jag följt, och nu check på båda?

Polis och åklagare har knutit ihop säcken och inväntar svar från NFC och har lite lösa trådar att knyta ihop, det är vad jag tror.

Sen lägger jag mina två cent på ktbockens teori oavsett om den är fabulerad eller ej. Det är den enda som känns rimlig med de fakta vi har i dagsläget.
Ja utredningen verkar ha gått ganska fort med ledning av det du skriver.
Citera
2022-11-15, 17:11
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Källa?

Källa på vad? Att de fick lättade restriktioner eller att polisen överväger att lämna ut mer info?
Citera
2022-11-15, 17:11
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:

Du har med ditt inlägg framfört exakt ingenting.

Vad ska förstås?

Att du se drar in en (6,6,6,:5:5:5) eller liknande är bara strunt
Citera
2022-11-15, 17:16
Medlem
sybels avatar
Citat:

De lättade restriktionerna tror jag helt och hållet har med deras mående att göra. Det går inte att hålla förhör med någon som är apatisk. OBS! Jag säger inte att tjejerna är apatiska/på väg att bli, men total isolering kan slå knut på psyket och ge allehanda utslag.
Citera
2022-11-15, 17:16
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:

Undrar vilka svar de väntar på som är så viktiga att de inte kan tala om dödsorsaken nu.
Kan ju inte vara uppenbar dödsorsak som kniv i hjärtat tex.
Citera
2022-11-15, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Utökade rubriceringar.
Och Finndahl planerar för att släppa lite på sekretessen framöver.

Min slutsats är att de sitter på en riklig mängd bevisning. Detta kommer nog gå i mål relativt lätt. Vilket inte skulle förvåna - har sedan första veckan tyckt mig skönja ett riktigt bra och effektivt polisarbete.
Yes polisen har haft bra med information redan från början, dessa tjejer är körda.
Citera
2022-11-15, 17:22
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Undrar vilka svar de väntar på som är så viktiga att de inte kan tala om dödsorsaken nu.
Kan ju inte vara uppenbar dödsorsak som kniv i hjärtat tex.

Jag tror bara att polis och åklagare följer gängse protokoll och att de inte tagit i beaktande vilket enormt intresse det här fallet skulle få.

Nu sitter de kanske och kliar sig i huvudet och funderar över vilken information de kan släppa till allmänheten. Information som i normalfallet ingen utom berörda varit intresserad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in