2022-11-15, 16:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Gör dom bedömningen att T avled efter McDonalds besöket kan ju människorovet vara att MH håller kvar T mot sin vilja och dom senare mördar henne. Märkligt det här.
Ganska säker på att TT var död innan donken, JJ känns som en person som vill ha saker o ting säkert innan något annat görs om man säger så
Citera
2022-11-15, 16:20
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Låter bra och rimligt, så länge det inte skadar utredningen.
Hoppas de menar allvar med detta. Skulle verkligen behövas härinne
Citera
2022-11-15, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det var jag. Och det är snedtak åt bägge håll, så inte jätteliten lägenhet.
Kanon, minns att du inte kommer ihåg badrummet så mycket, men kommer du ihåg om det är snedtak där också? eller tänkte på att det var en väldigt liten toalett?(4kvm) Om du skulle känna att det är troligt att 3st får plats samtidigt och att det då hade kunnat vara i badrummet det hela hände?
Citera
2022-11-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ganska säker på att TT var död innan donken, JJ känns som en person som vill ha saker o ting säkert innan något annat görs om man säger så

Det tror jag med. Mitt meddelande skrevs under medias rapporteringen om dom olika brottsmisstankarna, som det verkar blivit en missförstånd kring.
Citera
2022-11-15, 16:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyLevito
Har tidigare skrivit att Rulle som en av få åklagare lyckats få till livstid för försök till mord för knivdådet förra året.

Känner du honom personligen?

Eller har du kopierat att jag kallade honom Rulle i tråden, Trådrulle.
Jag känner honom inte iallafall.
Citera
2022-11-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Det är du som missförstått hela diskussionen. Det är klarlagt att JJs badrum ligger till vänster om ytterdörren som jag sagt (är jag som varit i lägenheten) men det är inte det som diskuteras utan vart badrummet i lägenheten UNDER ligger.
Är det inte rimligt att anta att badrummen ligger på samma plats i alla lägenheter till vänster? När du bygger ett flerbostadshus gör du dem så billigt som möjligt och lägger inte vattenledningar och avloppsrör så mycket som möjligt på tvären.
Citera
2022-11-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Känner du honom personligen?

Eller har du kopierat att jag kallade honom Rulle i tråden, Trådrulle.
Jag känner honom inte iallafall.

Har påträffat honom i diverse sammanhang ja. Kopierade Rulle pga orkade helt enkelt inte skriva ut Rullman då jag höll på med annat, tidigare benämnt honom med sitt fulla namn. Anser det inte viktigt i sammanhanget.
Citera
2022-11-15, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Utökade rubriceringar.
Och Finndahl planerar för att släppa lite på sekretessen framöver.

Min slutsats är att de sitter på en riklig mängd bevisning. Detta kommer nog gå i mål relativt lätt. Vilket inte skulle förvåna - har sedan första veckan tyckt mig skönja ett riktigt bra och effektivt polisarbete.
Absolut. Det har jag trott hela tiden. Det är kört för dom här båda.
Citera
2022-11-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Kanon, minns att du inte kommer ihåg badrummet så mycket, men kommer du ihåg om det är snedtak där också? eller tänkte på att det var en väldigt liten toalett?(4kvm) Om du skulle känna att det är troligt att 3st får plats samtidigt och att det då hade kunnat vara i badrummet det hela hände?

Minns tyvärr inte om det var snedtak där eller inte, men jag har kollat upp nu iallafall att det INTE var badkar i badrummet, utan bara vanlig dusch.
Citera
2022-11-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Är det inte rimligt att anta att badrummen ligger på samma plats i alla lägenheter till vänster? När du bygger ett flerbostadshus gör du dem så billigt som möjligt och lägger inte vattenledningar och avloppsrör så mycket som möjligt på tvären.

Vet inte vad som är rimligt eller inte. Vet bara att i JJs lägenhet ligger badrummet direkt till vänster och enligt planritning så gör det inte det i grannens lägenhet.
Citera
2022-11-15, 16:36
Medlem
SweKingCalles avatar
Någon som har tidslinjen från Expressen ?
9 st viktiga tidpunkter
Citera
2022-11-15, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Jo och det var så huset såg ut mellan våningarna 1944-1987 då vinden inreddes och blev en till våning med lägenheter. det är bara vindsvåningen som skiljer sig mot övriga våningar. Men tittar man på rördragningen så går stammen centralt i huset så därför kunde dom lägga avloppen nästan vart som på vinden då avstånden var så litet för att koppla sig direkt på huvudstammen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in