2022-11-15, 13:46
  #260137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ja inslaget med Olga var kul och se.
Och hennes analys var ju dessutom korrekt att ryzzarna armé inte är tillräckligt stor. Nu tar det väl några dar innan flera ryzzar kan ta in detta heller aldrig. Mary på forumet här tror fortfarande att kriget är mellan Ryzzland och USA och att USA håller på att tröttna...😁

Så är det . Ukraina är bara en dörrmatta/slagpåse som råkade komma i kläm.

Typ Jemen som blev det samma mellan Iran och saudi.
Citera
2022-11-15, 13:50
  #260138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Donetsk lär ju nog dröja, däremot Mauripol och Krim kan mycket väl bli blågult innan årsslutet.

Orcehernas tur att krypa i tunnlarna under stålverket.

Donetsk får SEn klämmas både från norr och söder i en kniptångsmanöver alla Joakim passikivi modell
Citera
2022-11-15, 13:50
  #260139
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Äsch jänkarna har börjat tröttna på att försörja kravmaskinen Zelensky och Co.
Bidenadm har ändå klarat sig bättre än väntat i mellanårsvalet.
Det börjar bli dags att dra sig ur så snyggt som möjligt och om de kan få det att se ut som om Putin är i underläge desto bättre. Vill Kiev ändå fortsätta strida finns det inget som hindrar dem. Men de får pynta själva.
Redan i ditt första inlägg visade du dig leva i en alternativ verklighet, där du på allvar hävdade att ryssarna invaderade Ukriana för att tillförsäkra sig livsmedelsproduktion inför en förestående global avkylning (?). Ja, ni läste rätt: avkylning.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Så här 9 månader senare är det uppenbart att din agenda i tråden är att få diskussioner att spåra ur, eller sprida desinformation om fredsförhandlingar (vilket Ryssland helt uppenbart inte menar allvar med) och att USA skulle sluta stödja Ukraina.
Citera
2022-11-15, 13:52
  #260140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Ryss-terroristerna har ju bevisligt använt enorma mängder med vita fosforgranater över civila bostadsområden vilket säkert är att klassa som krigsbrott.

Men varför grips dom då inte och förs till Haag? Chansen fanns ju i us för inte så länge sedan.
Citera
2022-11-15, 13:54
  #260141
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Det är glädjande. Men hur tänker dom ur ett militärstrategisk perspektiv kring deras egna försvar när dom inte kan producera tillräckligt?

Dom har verkligen varit så korkade att dom gått "all in"?

Man kanske kan gissa att de har slängt iväg dyra smällare på saker som inte tycks ha stoppat Ukraina.

Jämför med Nordvietnam där USA ofta kunde slå ut stora delar av elnätet, men det hade ingen direkt effekt på Nordvietnams förmåga att slåss, då det ändå inte fanns så mycket el, och deras vapen kom från andra länder. Visst är det djäkligt jobbigt för befolkningen, och visst dör civila, men det påverkar kanske inte deras stridsförmåga särskilt mycket.

Ibland kan Ryssland ha gjort det för att stärka moral i hemlandet.

Sedan har många gissat att det toppstyrda ryska samhället har lett till att det ofta bara finns jasägare under Putin, och det skulle förklara varför det ens blev krig. De och han trodde verkligen att de skulle klara av att kuppa hela Ukraina.

När det inte blev så hade de väl inte så mycket val, för att erkänna att man har klantat sig går ju inte. Nej, då är det bättre att satsa ännu mer, trots att man sitter med en dålig hand.
Citera
2022-11-15, 13:55
  #260142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Vi?

Ja vi som står på Ukrainas sida. Inte du som ryssvän .
Citera
2022-11-15, 14:04
  #260143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man kanske kan gissa att de har slängt iväg dyra smällare på saker som inte tycks ha stoppat Ukraina.

Jämför med Nordvietnam där USA ofta kunde slå ut stora delar av elnätet, men det hade ingen direkt effekt på Nordvietnams förmåga att slåss, då det ändå inte fanns så mycket el, och deras vapen kom från andra länder. Visst är det djäkligt jobbigt för befolkningen, och visst dör civila, men det påverkar kanske inte deras stridsförmåga särskilt mycket.

Ibland kan Ryssland ha gjort det för att stärka moral i hemlandet.

Sedan har många gissat att det toppstyrda ryska samhället har lett till att det ofta bara finns jasägare under Putin, och det skulle förklara varför det ens blev krig. De och han trodde verkligen att de skulle klara av att kuppa hela Ukraina.

När det inte blev så hade de väl inte så mycket val, för att erkänna att man har klantat sig går ju inte. Nej, då är det bättre att satsa ännu mer, trots att man sitter med en dålig hand.

Ja detta är naturligtvis en viktig ingrediens i denna soppa. Putin är den typiske diktatorn. Narcissist med hybris. Han omger sig med en grupp ja-sägare. Han överskattar sin egen och landets förmåga.
Han utvecklar en paranoid världsåskådning. Tror att alla är ute efter att slita Ryssland i stycken.
När man drabbas av sådan paranoia så blir det ofta självuppfyllande.
Citera
2022-11-15, 14:06
  #260144
Medlem
HejaFinlands avatar
Så här gick det till när orcerna stal tvättbjörnarna från Kherson!
https://twitter.com/Me_of_EE/status/1592274770833575936

Han som stjäl djuren har en djurpark på Krim. Han har stött ockupationen av Krim men också klagat öppet på den. Han dömdes till fängelse för att en turist blev biten av hans lejon men blev fri för att stjäla djur på ockuperat område.
https://twitter.com/VolodyaTretyak/status/1591961087997784065
Citera
2022-11-15, 14:08
  #260145
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man kanske kan gissa att de har slängt iväg dyra smällare på saker som inte tycks ha stoppat Ukraina.

Jämför med Nordvietnam där USA ofta kunde slå ut stora delar av elnätet, men det hade ingen direkt effekt på Nordvietnams förmåga att slåss, då det ändå inte fanns så mycket el, och deras vapen kom från andra länder. Visst är det djäkligt jobbigt för befolkningen, och visst dör civila, men det påverkar kanske inte deras stridsförmåga särskilt mycket.

Ibland kan Ryssland ha gjort det för att stärka moral i hemlandet.

Sedan har många gissat att det toppstyrda ryska samhället har lett till att det ofta bara finns jasägare under Putin, och det skulle förklara varför det ens blev krig. De och han trodde verkligen att de skulle klara av att kuppa hela Ukraina.

När det inte blev så hade de väl inte så mycket val, för att erkänna att man har klantat sig går ju inte. Nej, då är det bättre att satsa ännu mer, trots att man sitter med en dålig hand.

Så min tolkning till sista delen är att han skulle bluffa istället för att höja insatsen till hans dåliga hand? Eller helt enkelt lägga sig.

Men det är svårt och veta vad han tänker. Han säger en sak, gör en annan.

Och vi minns hur det gick för USA... Försöker Putin uppnå något liknande fast med större förluster och isolering från världen?
Citera
2022-11-15, 14:21
  #260146
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Äsch jänkarna har börjat tröttna på att försörja kravmaskinen Zelensky och Co.
Bidenadm har ändå klarat sig bättre än väntat i mellanårsvalet.
Det börjar bli dags att dra sig ur så snyggt som möjligt och om de kan få det att se ut som om Putin är i underläge desto bättre. Vill Kiev ändå fortsätta strida finns det inget som hindrar dem. Men de får pynta själva.
Jag har inte läst någonstans att USA har tröttnat på att hjälpa Ukraina, men du kanske vet bättre än alla andra!

Jag måste passa på på att fråga dig som vet allt om RyZZland:
Har den där Lavrov en egen bajsportfölj i Bali eller har han fått låna Putins bajsväska?
Citera
2022-11-15, 14:28
  #260147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
För övrigt så har vi dom redan som grannar. Tyvärr

Via Finland? Jo visst, tekniskt sett blir ju ryssarna som bor där våra grannar. Men slipper i alla fall ha deras landmassa skrapandes mot oss i alla fall. Eller är jag sämst på geografi möjligen och har missat någon liten rysk udde någonstans.
Citera
2022-11-15, 14:37
  #260148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Visst blev mer än man väntat för väst har svårt att ta en förlust. Man har slagit ut den ursprungliga armén och bekämpar nu snart den andra levererad av NATO. Nu är det slut på sovjetvapen i Europa och man kastar in HIMARS och en massa annat gammalt NATO-skräp. Blir det en tredje armé som Ryssland måste bekämpa så blir det mot riktiga NATO-styrkor, världskrig och troligast kärnvapenkrig. Det gäller för väst att avsluta i tid. Tror du verkligen HIMARS gör någon större skillnad då ryssarna har mer än 100 gånger fler liknade system?Man har dessutom ett fungerande flygvapen, massor med missiler och drönare. Snart också en halv miljon välutbildade soldater på marken. Tänk logiskt och räkna på det, släpp alla känsloargument så går det lättare.

Militärexperterna i rysk stats-TV berättar sanningen medan du fortsätter att sprida lögner och propaganda.

Russians finally waking up to the fact they no longer have a military.

BARBARIAN 1: " Ukrainians got 20 more Howitzers this week"
BARBARIAN 2:" But it's their 20 against our 2000"
BARBARIAN 1: " But our 2000 don't work".

https://twitter.com/jayinkyiv/status/1592467474184024064?s=61&t=_ytVilsKhccsR-DzDI2JaA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in