Citat:
jag tror nog usa klarar av att offra 0.5% av sin federala budget på ukraina även nästa år....
Citat:
ryssland har ju inget att erbjuda pga av att de bröt minskavtalet och budapestfördraget, putin sa ju att han gjorde det i tv den 24feb i år i samband med att han attackerade ukraina (igen....)
Allt som hänt borde ju folk med något i huvudet ha insett skulle hända eftersom Ryssland berättat men krig är tydligen kul, förhandlingar som passar alla parter förbannat tråkigt och då menar jag framför allt förhandlingsebjudanden från Russland innan februari.
Citat:
Tänk vad lugnt det hade varit om väst gått halva vägen.
Väst (medfl) har ju gått halva vägen, redan i mars....
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_General_Assembly_Resolution_ES-11/1
Citat:
Nu handlar inte detta om Ukraina utan om USA:s geopolitik där Ryssland och Kina ska sättas på plats och BRICS upplösas därav inga förhandlingar med Ryssland förrän vi står inför ett kärnvapenkrig. Alla som känner till något om Ryssland och världen vet att ryssarna mycket sällan bryter avtal och det är därför tex sammarbetet med länder utanför väst fungerar bra och även BRICS (ingen ekonomisk krigföring som från EU och USA).
varför ska man upplösa något som har mindre faktisk relevans än bjuvs hembygdsförening. är inte brics redan avecklat till förmån för nästa brics, eller har de inte fikat klart kring den frågan ännu....
Citat:
ajdå... pratar vi om länder som är helt beronde av dollar och västs inovation, export och importmarknad.
Länderna i BRICS gör sig nu oberoende av väst så vi kan gapa i ilska hur mycket vi vill sen men frågan är var vi ska växa ekonomiskt.
Citat:
Ukraina säger själva ingenting utan repeterar vad USA tycker dom ska säga, Kiev har ingen som helst makt längre utan är helt beroende av väst. Det är därför cheferna för respektiva säkerhetstjänster från Ryssland och USA nu möts och pratar i Turiket över huvudet på Kiev.
lol. nu är jag inte fullt så imponerad av bidens "trollkraft och makt" som du är måhända, men visst är Volodymyr Zelenskiy en fenomal individ, vi är sannerligen priviligerade som får uppleva vår tids, Winston Churchil / kung Leonidas i en ochsamma person....
https://twitter.com/DefenceU/status/1592109317033185280