2022-11-15, 11:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Media har koll även på fb vettu..
Jasså, då tycker jag att dom kan ha fulla restriktioner från torsdag, sen avslöja dödsorsak, vill veta nu och många fler...
Citera
2022-11-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Det här:

Jag har följt massa mordfall här i ABoK och jag kan inte komma på ett enda fall där restriktioner hävt så fort.

Skulle vara mycket intressantare att diskutera det, än att dra cykel, grep, kan nån annan gjort, kan två tjejer förflytta en död kropp osv varv efter varv utan att något nytt kommer fram. Noll, intet, nada, zip.

Kan någon tipsa mig om hur man får fram statistik på hur det ser ut med restriktioner i mordfall? Har svårt att se att det finns någon sammanställning, kanske bara att bita i det sura äpplet och läsa förundersökningar och göra en egen framställning?

Långtråkigt, ungefär som att läsa den här tråden

Finns nog ingen statistik över det. Men håller med om att det är väldigt ovanligt. Speciellt när misstankarna inte försvagats.

Det enda jag kan komma på som rimlig förklaring är att dom ville sätta press på dom. När dom fick ta del av nyheterna insåg dom allvaret i det dom gjort. Att det är en riksnyhet som engagerat många. Alternativt var deras psykiska skick så dåligt att dom behövde släppa på denna restriktion för att dom inte skulle bryta ihop helt.
Citera
2022-11-15, 11:58
Medlem
lindblomsgröns avatar
Om de gått eller åkt bil till Kvarndammen kan man följa det på deras mobiler?

Detta stora intresse för kvarndammen och tidigare dammar måste betyda något.

Det finns ju en kyrkogård rätt över gatan från JJ måste vara enkelt att gömma något där.
Fast människan har väl alltid trott att kasta saker i vatten så är det borta för alltid, dum som de är
Citera
2022-11-15, 11:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av slut-kant
I denna långa tråd finns mycket information som verkar ha minimerats. Jag har inte kollat allt men jag ska försöka analysera tre situationer från det jag har läst. Mycket i tråden är desinformation, men om man läser på och mellan raderna får jag fram följande:
.
Analys av Lägenhetsbråket
.
Det var 3 personer i lägenheten.(sannolikt)
.
TT(ca60Kg) var gäst och ovän med JJ.(sannolikt)
JJ(80+Kg) var värd och ovän med TT.(sannolikt)
MH(ca60Kg) var gäst och vän med både TT och JJ.(sannolikt)
.
Varför följde TT med JJ upp i lägenheten?
TT var vän med MH och kände sig säker tillsammans med henne.(skäligen troligt)
.
Bråket varade länge.(skäligen troligt)
MH var medlare i bråket.(sannolikt)
Om MH varit med hela tiden hade bråket inte urartat.(skäligen troligt)
MH var antingen mevetslös eller sov när bråket urartade.(skäligen troligt)
.
Var befann sig de andra när JJ åkte till McD?
TT var inlåst på toaletten.(skäligen troligt)
MH var antingen mevetslös eller sov.(skäligen troligt)
.
.
Analys av vem som hjälpte JJ att flytta TT.
.
MH såg aldrig TT avliden.(osäkert)
MH skulle aldrig röra TT om hon avlidit.(sannolikt)
JJ tog hjälp av IL.(sannolikt)
.
.
Analys av diskussionen i bilen vid Illharjen
.
Närvarande JJ och MH.(skäligen troligt).
Diskussionen varade länge.(skäligen troligt)
JJ behövde övertyga MH att hålla tyst.(sannolikt)
.
Hur övertalade JJ MH att vara tyst.
JJ hade hållhakar på MH.(skäligen troligt)
JJ skrämde MH.(skäligen troligt)
JJ vädjade till MH att vara en lojal vän.(skäligen troligt)
.
.
Observera att mina slutsatser kommer från de inlägg som är skrivna i denna tråden, men en del inlägg har större tyngd då de verkar ha kommit från person(er) med kunskap om TT, JJ och MH.
.
Vi sörjer att Toves liv blev så kort, och hoppas att Rickard Finndahl & Co skrämmer alla framtida gökar som tror att de kan komma undan.

.
Det där med när jj åkte till donken, kan vi stryka att TT skulle vara inlåst i toan, samt att mh var medvetslös/sov, dumheter. dödar/dödas någon så blir man nog klarvaken
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Om hon har strypts så vore okbenet av.

Varför dröjer obduktionen?

Hon blev ( enligt mig ) kvävd.

Kroppen har legat ute länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jasså, då tycker jag att dom kan ha fulla restriktioner från torsdag, sen avslöja dödsorsak, vill veta nu och många fler...

Är det inte imorgon omförhandlingen sker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Det får mig att fundera på om ingen av dom två har utfört själva mordet. Den skulden är svår att hålla inom sig.
Instämmer. Att blåneka såhär länge är vittnar om något annat
Citera
2022-11-15, 12:00
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är onekligen ett kallt agerande att bara säga hej till en kompis när en annan ligger mördad/halvdöd i ens lägenhet.
KANSKE skulle hon dra ut på tiden för att M skulle hinna "ordna" något utan en hjälpsam granne i vägen.

Att inte grannen frågade henne ”men din mamma som ska komma och hämta dig hur ska det bli……”
Citera
2022-11-15, 12:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Är det inte imorgon omförhandlingen sker?
Torsdag den 17:e vad jag vet iaf
Citera
2022-11-15, 12:04
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jag håller med dig. Den största trådsanningen här inne, är att de naturligtvis är skyldiga, om inte till mord, så i alla fall till dråp. Och när man tittar på andra sociala medier hittar man exempel på folk som skriver "mördare" och ännu värre saker.

OM, och jag säger OM, det finns en mobb i Vetlanda som redan bestämt sig för att de är skyldiga, då är det illa, riktigt illa. Om tjejerna inte döms för detta, så har ju mobben ändå givit sin dom och tjejerna kan nog inte bo kvar i sta´n. Och om de ändå gör det; hur lång tid tar det innan någon stoppar in en brinnande handduk genom brevlådan, bränner JJ:s bil eller medvetet skadar en av hennes hästar?

Alltså, jag säger inte att detta kommer att hända; jag spekulerar bara i vad som väntar tjejerna även om de blir frikända.

Och kom nu inte med kommentaren "det förstår du väl att de inte blir frikända, det finns tillräckligt mycket på dem för att de ska kunna dömas". Vi vet inget om vad polis och åklagare har på dem, eller vad de inte har.

Vi behöver alla besinna oss och inte utpeka dem skyldiga, inte vara en del av mobben.

Jätte bra inlägg , en av de bättre i hela tråden !!
Citera
2022-11-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Tycker att han är tydlig med både när, var och hur dunsar resp. slag hörs i intervjuerna. Badrummet är bekräftat att dessutom vara beläget direkt ovanför grannens badrum på den plats han angivit.
Fast bara ljud är inga bindande bevis, det blir svårt att bara gå på indicier, ljuden kan inte binda de misstänkta till brottet. Mer teknisk bevis behövs
Citera
2022-11-15, 12:07
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om de gått eller åkt bil till Kvarndammen kan man följa det på deras mobiler?

Detta stora intresse för kvarndammen och tidigare dammar måste betyda något.

Det finns ju en kyrkogård rätt över gatan från JJ måste vara enkelt att gömma något där.
Fast människan har väl alltid trott att kasta saker i vatten så är det borta för alltid, dum som de är

De gick inte över en mil. De vill väl kanske hitta Toves mobil för att stärka åtalet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in