Citat:
Ursprungligen postat av
honung66
Det här:
Jag har följt massa mordfall här i ABoK och jag kan inte komma på ett enda fall där restriktioner hävt så fort.
Skulle vara mycket intressantare att diskutera det, än att dra cykel, grep, kan nån annan gjort, kan två tjejer förflytta en död kropp osv varv efter varv utan att något nytt kommer fram. Noll, intet, nada, zip.
Kan någon tipsa mig om hur man får fram statistik på hur det ser ut med restriktioner i mordfall? Har svårt att se att det finns någon sammanställning, kanske bara att bita i det sura äpplet och läsa förundersökningar och göra en egen framställning?
Långtråkigt, ungefär som att läsa den här tråden

Finns nog ingen statistik över det. Men håller med om att det är väldigt ovanligt. Speciellt när misstankarna inte försvagats.
Det enda jag kan komma på som rimlig förklaring är att dom ville sätta press på dom. När dom fick ta del av nyheterna insåg dom allvaret i det dom gjort. Att det är en riksnyhet som engagerat många. Alternativt var deras psykiska skick så dåligt att dom behövde släppa på denna restriktion för att dom inte skulle bryta ihop helt.