2022-11-12, 20:17
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Slag mot huvudet, då tänker jag att teknikerna borde ha sett det? Vid analys av bostaden?

Har lämnat några teorier tidigare där jag även räknat in pojkvännen.
Lämnar honom utanför i detta fallet.
Av någon anledning påbörjas ett överfall av Tove, jag tror inte att det behövs vara speciellt mycket som triggar igång det och min personliga uppfattning är att detta redan vid bråket på nöjet har växt fram, att de båda GM ska lära henne en läxa.
De kanske inte planerade att mörda henne men under tumultet så för hon, genom att blodtillförseln till hjärnan stängs av, även lufttillförseln.
Med eller utan hjälpmedel men med hjälp av varandra.
Lite blod efter henne hittades vid första polisbesöket därav brottsrubriceringen som de häktades för.

Att de orkade få ner henne i bilen är ju rätt uppenbart eftersom hon hittades där hon gjorde och med största sannolikhet dog i lägenheten.

Med hjälp av information från mobilerna har de nu lyckats få fram så pass mycket att de är anklagade för mord.

Kontentan av detta är, att är man en dålig människa så är man dålig oavsett vart man kommer ifrån och vilka pronomen eller identitet man väljer att använda på sig själv.
Är man en bra människa så är man det oberoende av härkomst sexuell läggning osv osv.

Dessa tjejer är riktigt dåliga och alla som tror att MH är styrd av JJ och att det är lite synd om henne måste ändå förstå att varje individ har sitt egna ansvar över sitt liv och alla sina handlingar.
Hade mer fattat det istället för att ha ursäkter till att bete sig så hade nog världen sett annorlunda ut.
Citera
2022-11-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Att båda brudarna orkar neka detta så här länge får mig att tro att det är någon mer inblandad som de är rädd för.

Kvinnor som inte lever i en hårt utsatt miljö brukar bryta ihop väldigt fort under förhör, speciellt när de spelas mot varandra och lögnerna faller som ett korthus.

Kan inte komma på något fall, iaf inte i Sverige där kvinnor hållit ut så här länge i förhör.
Jag håller med, något stämmer inte!
Citera
2022-11-12, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Kan du ange källa på att pojkvännen försökt få kontakt med T under natten?
Finns ingen fakta kring detta överhuvudtaget

Nej, jag samlar inte på artiklar. men redan under en av de första dagarna efter Ts försvinnande och MP gick ut och letade efter henne, så tillfrågades As mamma varför A inte var ute och letade efter T. Då sa mamman att han mådde så dåligt och att han var med på MPs samlingar men inte i eftersöken…
Citera
2022-11-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Att båda brudarna orkar neka detta så här länge får mig att tro att det är någon mer inblandad som de är rädd för.

Kvinnor som inte lever i en hårt utsatt miljö brukar bryta ihop väldigt fort under förhör, speciellt när de spelas mot varandra och lögnerna faller som ett korthus.

Kan inte komma på något fall, iaf inte i Sverige där kvinnor hållit ut så här länge i förhör.
Johanna Möller. Hon fortsatte neka ihärdigt även under rättegången och har sen fortsatt. Gjordes till och med en dokumentär för 1-2 år sen om det.
Citera
2022-11-12, 20:23
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej, jag samlar inte på artiklar. men redan under en av de första dagarna efter Ts försvinnande och MP gick ut och letade efter henne, så tillfrågades As mamma varför A inte var ute och letade efter T. Då sa mamman att han mådde så dåligt och att han var med på MPs samlingar men inte i eftersöken…
Men jag frågade efter var du fått ifrån att AW försökt få tag i T under natten?
Det finns inget som tyder på det. Däremot har det skrivits om att han sov
Citera
2022-11-12, 20:24
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisens-viktigaste-spar-efter-mordet-pa-tove-i-vetlanda/

Polisens viktigaste spår efter mordet på Tove i Vetlanda

De två kvinnorna nekar till inblandning i 21-åriga Toves död.

Nu pressas de i förhör där de konfronteras med de hetaste spåren i polisens utredning.

Konflikten
Tove och de häktade kvinnorna var bekanta med varandra. Under förra året ska det ha uppstått en konflikt mellan Tove och en av kvinnorna, vilket ledde till att de inte längre umgicks.

Lägenheten
Den häktade 20-åringen har en lägenhet som ligger centralt i Vetlanda. Kvinnan själv ska ha berättat att Tove cyklat från adressen vid 3-tiden. Grannarna i huset ger en annan bild av vad som skett den aktuella natten.

Resan till McDonald's
När grannen mötte den 20-åriga kvinnan i trappuppgången någon gång efter klockan 03 på natten berättade hon att hon väntade på sin mamma för att få skjuts till McDonald's. Grannen erbjöd sig att köra henne i stället.

Övervakningsbilderna
Ett av polisens nyckelspår i utredningen är material från en övervakningskamera som fångat en bil på film natten då Tove försvann.

Bilen har koppling till en av de misstänkta kvinnorna.

Fyndplatsen
Drygt två veckor efter försvinnandet hittades Tove död. Fyndet gjordes i ett skogsområde en mil sydost om Vetlanda.
Citera
2022-11-12, 20:28
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Varför då?

För bara några sidor var det någon som ville behandla JJ så bra och helt glömde vad hon gjorde för att hon minsann är snygg tyckte han. Jag kan tänka mig att advokaten, om det är en man, sitter mittemot Johanna och tänker ungefär vad skulle du med det här hemska, du skulle bara komma till min säng och ha kul. Folk är inte så objektiva som de brukar ljuga om allas lika värde, man är snällare mot snygga människor.
Citera
2022-11-12, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Tror absolut att det är kvävning men har ändå fått för mig att det kan vara något annat typ slag mot huvud/kropp … dom gick ju ut ganska tidigt efter dom hittat henne att man ändrade rubricering till mord så antar att man på ett tydligt sett ser att någon har utsatt henne för våld i någon form

Jag har tänkt plastpåse på huvudet. Tänker också att plastpåsen kanske satt kvar när hon blev hittad. Inbillar mig att det skulle vara lättare att hantera en död kropp om man ”slapp se” ansiktet.

Tror iaf absolut att hon blev kvävd på något sätt.

(Fy det känns hemskt att spekulera såhär, men jag kan inte släppa Toves fruktansvärda öde).
Citera
2022-11-12, 20:31
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Johanna Möller. Hon fortsatte neka ihärdigt även under rättegången och har sen fortsatt. Gjordes till och med en dokumentär för 1-2 år sen om det.

Hennes dotter bröt ihop direkt så det stämmer inte.
Citera
2022-11-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
För bara några sidor var det någon som ville behandla JJ så bra och helt glömde vad hon gjorde för att hon minsann är snygg tyckte han. Jag kan tänka mig att advokaten, om det är en man, sitter mittemot Johanna och tänker ungefär vad skulle du med det här hemska, du skulle bara komma till min säng och ha kul. Folk är inte så objektiva som de brukar ljuga om allas lika värde, man är snällare mot snygga människor.

Hör dig, men då är dessa människor farliga i sitt yrke och bör genast avsättas.
Citera
2022-11-12, 20:35
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag håller med, något stämmer inte!

Det får mig att fundera på om ingen av dom två har utfört själva mordet. Den skulden är svår att hålla inom sig.
Citera
2022-11-12, 20:36
Medlem
exoticspices avatar
Om motivet är olycklig kärlek och svartsjuka från JJ: sida, kan det vara så att AW gör slut med JJ när han träffar TT och JJ kan aldrig förlåta henne för att hon snodde hennes kille. För att slippa se TT och AW tillsammans i Vetlanda är det enda sättet för henne att få bort TT från jordens yta är genom mord och samtidigt straffa AW för att han valde TT före JJ.

AW låter mamman uttala sig i pressen och ger inte själv några intervjuer om vad han tror ligger bakom mordet eller hur vänskapsrelationen såg ut mellan honom JJ och MH. Det är ändå hans flickvän sedan 1,5 år.
Senast redigerad av exoticspice 2022-11-12 kl. 20:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in