2022-11-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarten22
Kanske kan det vara så att dunsarna beror på att de under kamp band fast TT till händer och mun, därav inga skrik. Sedan fick hon under hot själv gå ut till bilen, därav inga ljud i trappuppgången. Sedan har de helt enkelt lämnat henne bunden i skogen där hon har frusit/törstat ihjäl. MGM erkänner inte mord därför att det inte riktigt känns så för dem om de "bara" har lämnat henne där. Sedan har de misstänkta synts morgonen efter när de gjort sig av med tillhörigheter.

Om hon hade dött i skogen där hon hittades, hade dom inte varit häktade för gravfridsbrott.
Citera
2022-11-15, 11:46
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Bara jag som tycker att det tar lite väl lång tid? ut med språket för i helvete, vi väntar på dödsorsak. kanske på torsdag?
Det är ju fullständigt orimligt. I synnerhet närsom MGM kan ta del av nyhetsrapporteringen under förundersökning.

Fastställande av dödsorsaken är viktigt för utredning, anhöriga och brottmål i första hand.

Media och allmänheten får väl vänta på sin tur i vanlig ordning.
Senast redigerad av Xedome 2022-11-15 kl. 11:51.
Citera
2022-11-15, 11:48
Medlem
hassanmebyssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
När det gäller jj och hennes fysiska kropp och styrka är den perfekt inom handboll. Det viktigaste till att bli bra i handboll, gäller följande: Lång, muskulös, kraftiga benmuskler och bra fotarbete.
För att bygga upp och förstärka de två sistnämnda, så kör de bl.a. den kallade " säcken " med explosiva träningsintervaller.
Vilket betyder att bära en lagkamrat som hänger på ryggen och springa sicksack mellan utplacerade koner. Ganska tuff träning som ger både bra benstomme som fotarbete.

Hur transporterar man enklast ett död från en lägenhet ner för några våningar med minimalt uppseendeväckande ljud?
Den avlidna ligger på magen, medan jj greppar dennes händer och lyfter upp personen. Medan den andres uppgift är att greppa fötterna.
Ganska smidigt att forsla bort kroppen och ned några våningar utan några störande ljud som kan väcka grannars nyfikenhet. Ganska enkel uppgift för en vältränad handbollsspelare som jj.
Personal inom polisen ( hundratal ) har ganska klar insikt i hur Tove blev mördad. Plus insikten över hur Toves kropp avlägsnades ifrån lägenheten.

Varför restriktionerna kring de misstänkta har avlägsnat är ganska enkelt att förstå. Fallet är avklarat.
Genom att tillåta bägge få del av medias uppgifter, så tror utredarna att de misstänkta ska drabbas av samvetskval och berätta vad som hände den där natten. Liksom anledningen till varför Tove följde med frivilligt till lägenheten. Liksom få tillbaka det som jj hade snott.
Varför de nekar ihärdigt med vissa ändrade versioner ( och avslutar varje pressat med inga kommentarer ) är ganska självklart. De vet ju att ett fängelsestraff på flera år väntar vid ett erkännande.

Hade bägge varit smarta och " skolade " som brottslingar, så hade de inte lämnat så mycket spår efter sig. Samt erkänt och berättat från början sina trovärdiga versioner med snyftande ursäkter. Då hade bägge blivit fällda för dråp med lindrigare straff än vid mord.
Nu blir bägge fällda för mord. Sedan går det ej skylla på varandra, eftersom det finns deras dna på Tuvas kropp.
Sedan är jag övertygad, ( efter alla bevis som talar emot dem ) att deras försvarsadvokater vägleder dem till ett erkännande. Ett erkännande med snyftande ursäkter till handlingen.
De blir fällda för mord som ( i bästa fall för anhöriga. ) ger livstid.
Nu är det MH som är handbollsspelare och inte JJ.
Citera
2022-11-15, 11:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det är ju fullständigt orimligt. I synnerhet närsom MGM kan ta del av nyhetsrapporteringen under förundersökning. Fastställande av dödsorsaken är viktigt för utredning, anhöriga och brottmål i första hand. Media och allmänheten får väl vänta på sin tur i vanlig ordning.
De kan väl skriva här på flashback så inte GMs kan ta del av de (:
Citera
2022-11-15, 11:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
När det gäller jj och hennes fysiska kropp och styrka är den perfekt inom handboll. Det viktigaste till att bli bra i handboll, gäller följande: Lång, muskulös, kraftiga benmuskler och bra fotarbete.
För att bygga upp och förstärka de två sistnämnda, så kör de bl.a. den kallade " säcken " med explosiva träningsintervaller.
Vilket betyder att bära en lagkamrat som hänger på ryggen och springa sicksack mellan utplacerade koner. Ganska tuff träning som ger både bra benstomme som fotarbete.

Hur transporterar man enklast ett död från en lägenhet ner för några våningar med minimalt uppseendeväckande ljud?
Den avlidna ligger på magen, medan jj greppar dennes händer och lyfter upp personen. Medan den andres uppgift är att greppa fötterna.
Ganska smidigt att forsla bort kroppen och ned några våningar utan några störande ljud som kan väcka grannars nyfikenhet. Ganska enkel uppgift för en vältränad handbollsspelare som jj.
Personal inom polisen ( hundratal ) har ganska klar insikt i hur Tove blev mördad. Plus insikten över hur Toves kropp avlägsnades ifrån lägenheten.

Varför restriktionerna kring de misstänkta har avlägsnat är ganska enkelt att förstå. Fallet är avklarat.
Genom att tillåta bägge få del av medias uppgifter, så tror utredarna att de misstänkta ska drabbas av samvetskval och berätta vad som hände den där natten. Liksom anledningen till varför Tove följde med frivilligt till lägenheten. Liksom få tillbaka det som jj hade snott.
Varför de nekar ihärdigt med vissa ändrade versioner ( och avslutar varje pressat med inga kommentarer ) är ganska självklart. De vet ju att ett fängelsestraff på flera år väntar vid ett erkännande.

Hade bägge varit smarta och " skolade " som brottslingar, så hade de inte lämnat så mycket spår efter sig. Samt erkänt och berättat från början sina trovärdiga versioner med snyftande ursäkter. Då hade bägge blivit fällda för dråp med lindrigare straff än vid mord.
Nu blir bägge fällda för mord. Sedan går det ej skylla på varandra, eftersom det finns deras dna på Tuvas kropp.
Sedan är jag övertygad, ( efter alla bevis som talar emot dem ) att deras försvarsadvokater vägleder dem till ett erkännande. Ett erkännande med snyftande ursäkter till handlingen.
De blir fällda för mord som ( i bästa fall för anhöriga. ) ger livstid.
Du gjorde bort dig vid första meningen, grattis!!
sen kan jag tala om för dig att det blir inge livstid här nånstans
Citera
2022-11-15, 11:50
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Personligen tycker jag att man även borde bli straffad om man försvårar utredningen avsevärt. Att man bla tiger om var kroppen finns. Fallet Wilma är ett gott exempel. Det råder inga tvivel om skuldfrågan, men ändå sitter fanskapet och tjatar "Det är ooomöjligt" samt "Inga kommentarer".
Att kroppen inte hittas, är ett evigt lidande för de anhöriga och det kräver även stora resurser av polisen med alla sök.
Detta kanske ses som en försvårande egenskap redan, är inte säker på det, men tycker att det gott kunde stå som ett eget brott.

Exakt, domstolen är ingen rättssal för anhöriga utan det räcker för dem att åklagaren styrker att brott skett o av vem. Men mycket får anhöriga inte svar på.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Kommer dom släppas nu på torsdag den 17? Eller är det en ny förhabdling?
Nej, däremot om de inte hade hittat kroppen tror jag att de kanske hade släppts men eftersom kroppen är hittad så lär de sitta längre
Citera
Medlem
honung66s avatar
Uttryckte jag mig oklart? Jag tycker de senaste dagarnas 1000-tals inlägg diskuterar samma saker och inget nytt har tillförts.

Varför en del av restriktionerna hävts så tidigt är mycket intressant och jag ber om hjälp att få fram information om hur det ser ut i andra fall, för att kunna tillföra fakta och inte ”jag har för mig, det känns som”

Nu kan du återgå till tv-spelet. Jag har hopp om att tråden blir bra med lite ny info och ger inte upp riktigt än.

Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Restriktioner är inte samma som noll nya saker.

Lämna tråden? Sjukt att tv-spel blir norm.
Citera
2022-11-15, 11:51
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Nej det är lite det jag ville poängtera.
Hade man vetat att de tex satt i vardagsrummet när de pratade (podden) så kan det stämma att grannen pekar mot hörnet av vardagsrummet, då hennes toalett bör ligga där.
Men satt de på toaletten och pratade vilket de högst troligt inte gjorde, så stämmer det inte.
Inte heller om de satt i köket och pratade.
Men det som är lite småirriterande är att grannen säger att deras planlösning är i stort sett likadana, vilket de verkligen inte är.
Tycker att han är tydlig med både när, var och hur dunsar resp. slag hörs i intervjuerna. Badrummet är bekräftat att dessutom vara beläget direkt ovanför grannens badrum på den plats han angivit.
Citera
2022-11-15, 11:53
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De kan väl skriva här på flashback så inte GMs kan ta del av de (:
Media har koll även på fb vettu..
Citera
2022-11-15, 11:54
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElleBelleBzz
Jag har hela tiden haft en fundering kring att mötet med killarna på McD var planerat, för att hämta droger som skulle vara avsedda för TT. Kanske för att det ska verka som dödsfall pga överdos?

Har man precis mördat en kompis så springer man väl inte glatt ut och pratar med kompisar i 1,5 minut, utan man är väl skitnervös och rädd och ser bara till att köpa den där hamburgaren man lurat grannen att man ska ha och drar tillbaka?
Det är onekligen ett kallt agerande att bara säga hej till en kompis när en annan ligger mördad/halvdöd i ens lägenhet.
KANSKE skulle hon dra ut på tiden för att M skulle hinna "ordna" något utan en hjälpsam granne i vägen.
Citera
2022-11-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Vi vet alla att du dricker sprit hela tiden och att ingen bryr sig?

Jag personligen ser en lösning på hur det gick till efter mordet

Dör via kvävning
Jag var nog den första som skrev strypning och hur det gick till? Liksom hur kroppen bortforslades utan en massa besvär eller uppseendeväckande ljud som skulle väcka grannars nyfikenhet.
Sedan har jag skrivit förra veckan att på tis. e-m ( idag. ) kommer de meddela att personerna har erkänt.
Det kanske sker imorgon eller vid häktnings-förhandlingarna på Torsdag e-m.?
Vem svamlar och ger föga trovärdiga versioner om händelseförloppet kring detta mordfall ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in