2022-11-15, 11:14
Medlem
Kanske kan det vara så att dunsarna beror på att de under kamp band fast TT till händer och mun, därav inga skrik. Sedan fick hon under hot själv gå ut till bilen, därav inga ljud i trappuppgången. Sedan har de helt enkelt lämnat henne bunden i skogen där hon har frusit/törstat ihjäl. MGM erkänner inte mord därför att det inte riktigt känns så för dem om de "bara" har lämnat henne där. Sedan har de misstänkta synts morgonen efter när de gjort sig av med tillhörigheter.
Citera
2022-11-15, 11:15
Medlem
När det gäller jj och hennes fysiska kropp och styrka är den perfekt inom handboll. Det viktigaste till att bli bra i handboll, gäller följande: Lång, muskulös, kraftiga benmuskler och bra fotarbete.
För att bygga upp och förstärka de två sistnämnda, så kör de bl.a. den kallade " säcken " med explosiva träningsintervaller.
Vilket betyder att bära en lagkamrat som hänger på ryggen och springa sicksack mellan utplacerade koner. Ganska tuff träning som ger både bra benstomme som fotarbete.

Hur transporterar man enklast ett död från en lägenhet ner för några våningar med minimalt uppseendeväckande ljud?
Den avlidna ligger på magen, medan jj greppar dennes händer och lyfter upp personen. Medan den andres uppgift är att greppa fötterna.
Ganska smidigt att forsla bort kroppen och ned några våningar utan några störande ljud som kan väcka grannars nyfikenhet. Ganska enkel uppgift för en vältränad handbollsspelare som jj.
Personal inom polisen ( hundratal ) har ganska klar insikt i hur Tove blev mördad. Plus insikten över hur Toves kropp avlägsnades ifrån lägenheten.

Varför restriktionerna kring de misstänkta har avlägsnat är ganska enkelt att förstå. Fallet är avklarat.
Genom att tillåta bägge få del av medias uppgifter, så tror utredarna att de misstänkta ska drabbas av samvetskval och berätta vad som hände den där natten. Liksom anledningen till varför Tove följde med frivilligt till lägenheten. Liksom få tillbaka det som jj hade snott.
Varför de nekar ihärdigt med vissa ändrade versioner ( och avslutar varje pressat med inga kommentarer ) är ganska självklart. De vet ju att ett fängelsestraff på flera år väntar vid ett erkännande.

Hade bägge varit smarta och " skolade " som brottslingar, så hade de inte lämnat så mycket spår efter sig. Samt erkänt och berättat från början sina trovärdiga versioner med snyftande ursäkter. Då hade bägge blivit fällda för dråp med lindrigare straff än vid mord.
Nu blir bägge fällda för mord. Sedan går det ej skylla på varandra, eftersom det finns deras dna på Tuvas kropp.
Sedan är jag övertygad, ( efter alla bevis som talar emot dem ) att deras försvarsadvokater vägleder dem till ett erkännande. Ett erkännande med snyftande ursäkter till handlingen.
De blir fällda för mord som ( i bästa fall för anhöriga. ) ger livstid.
Citera
2022-11-15, 11:21
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Vi vet alla att du dricker sprit hela tiden och att ingen bryr sig?

Jag personligen ser en lösning på hur det gick till efter mordet

Dör via kvävning
Citera
2022-11-15, 11:23
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Jag tycker att man fastnat i att de är skyldiga.
Vi hade en kvinna som hittades död i hemmet här där jag bor. Dottern som haft besvär med livet blev skyldig av mobben på byn. Hon satt häktad i väntan på utredning dödsorsaken. Det var självmord! Vilket ju inte gjorde livet lättare för dottern.

Jag håller med dig. Den största trådsanningen här inne, är att de naturligtvis är skyldiga, om inte till mord, så i alla fall till dråp. Och när man tittar på andra sociala medier hittar man exempel på folk som skriver "mördare" och ännu värre saker.

OM, och jag säger OM, det finns en mobb i Vetlanda som redan bestämt sig för att de är skyldiga, då är det illa, riktigt illa. Om tjejerna inte döms för detta, så har ju mobben ändå givit sin dom och tjejerna kan nog inte bo kvar i sta´n. Och om de ändå gör det; hur lång tid tar det innan någon stoppar in en brinnande handduk genom brevlådan, bränner JJ:s bil eller medvetet skadar en av hennes hästar?

Alltså, jag säger inte att detta kommer att hända; jag spekulerar bara i vad som väntar tjejerna även om de blir frikända.

Och kom nu inte med kommentaren "det förstår du väl att de inte blir frikända, det finns tillräckligt mycket på dem för att de ska kunna dömas". Vi vet inget om vad polis och åklagare har på dem, eller vad de inte har.

Vi behöver alla besinna oss och inte utpeka dem skyldiga, inte vara en del av mobben.
Citera
2022-11-15, 11:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Att man igår påbörjade nya sök i en damm tyder på att polisen är mycket angelägna om att hitta det man söker! Telefonen? En kniv/mordvapen? Toves nyckelknippa?
Absolut! Det torde vara tfn eller vapen/tillhygge. Jag har lite svårt att tro att man anlitar dykare från Sth för att leta efter nycklar eller kläder. Men jag kan ha fel.
Citera
2022-11-15, 11:30
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Ser framför mig att det var skoj. Vid ett tillfälle hamnade hon i soffa och J skriker ” tysta henne”

Sen död plastpåse på igen.
Citera
2022-11-15, 11:35
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
De letar väl förmodligen febrilt för att misstänka gärningsmännen ska kunna fastslås till platsen?
Citera
2022-11-15, 11:38
Avstängd
Bara jag som tycker att det tar lite väl lång tid? ut med språket för i helvete, vi väntar på dödsorsak. kanske på torsdag?
Citera
2022-11-15, 11:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Vi vet alla att du dricker sprit hela tiden och att ingen bryr sig?

Jag personligen ser en lösning på hur det gick till efter mordet

Dör via kvävning
Ja håller med, alltid trott på kvävning med påse eller strypning, snabbt o effektivt om man får bra grepp, sen är det fördel att det inte blir något blod alls
Citera
2022-11-15, 11:40
Medlem
Jag har hela tiden haft en fundering kring att mötet med killarna på McD var planerat, för att hämta droger som skulle vara avsedda för TT. Kanske för att det ska verka som dödsfall pga överdos?

Har man precis mördat en kompis så springer man väl inte glatt ut och pratar med kompisar i 1,5 minut, utan man är väl skitnervös och rädd och ser bara till att köpa den där hamburgaren man lurat grannen att man ska ha och drar tillbaka?
Citera
2022-11-15, 11:40
Medlem
honung66s avatar
Det här:

Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Varför restriktionerna kring de misstänkta har avlägsnat är ganska enkelt att förstå. Fallet är avklarat.

Jag har följt massa mordfall här i ABoK och jag kan inte komma på ett enda fall där restriktioner hävt så fort.

Skulle vara mycket intressantare att diskutera det, än att dra cykel, grep, kan nån annan gjort, kan två tjejer förflytta en död kropp osv varv efter varv utan att något nytt kommer fram. Noll, intet, nada, zip.

Kan någon tipsa mig om hur man får fram statistik på hur det ser ut med restriktioner i mordfall? Har svårt att se att det finns någon sammanställning, kanske bara att bita i det sura äpplet och läsa förundersökningar och göra en egen framställning?

Långtråkigt, ungefär som att läsa den här tråden
Citera
2022-11-15, 11:44
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Det här:

Jag har följt massa mordfall här i ABoK och jag kan inte komma på ett enda fall där restriktioner hävt så fort.

Skulle vara mycket intressantare att diskutera det, än att dra cykel, grep, kan nån annan gjort, kan två tjejer förflytta en död kropp osv varv efter varv utan att något nytt kommer fram. Noll, intet, nada, zip.

Kan någon tipsa mig om hur man får fram statistik på hur det ser ut med restriktioner i mordfall? Har svårt att se att det finns någon sammanställning, kanske bara att bita i det sura äpplet och läsa förundersökningar och göra en egen framställning?

Långtråkigt, ungefär som att läsa den här tråden

Restriktioner är inte samma som noll nya saker.

Lämna tråden? Sjukt att tv-spel blir norm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in