Citat:
Ursprungligen postat av
rhis
Jag tycker att man fastnat i att de är skyldiga.
Vi hade en kvinna som hittades död i hemmet här där jag bor. Dottern som haft besvär med livet blev skyldig av mobben på byn. Hon satt häktad i väntan på utredning dödsorsaken. Det var självmord! Vilket ju inte gjorde livet lättare för dottern.
Jag håller med dig. Den största trådsanningen här inne, är att de naturligtvis är skyldiga, om inte till mord, så i alla fall till dråp. Och när man tittar på andra sociala medier hittar man exempel på folk som skriver "mördare" och ännu värre saker.
OM, och jag säger OM, det finns en mobb i Vetlanda som redan bestämt sig för att de är skyldiga, då är det illa, riktigt illa. Om tjejerna inte döms för detta, så har ju mobben ändå givit sin dom och tjejerna kan nog inte bo kvar i sta´n. Och om de ändå gör det; hur lång tid tar det innan någon stoppar in en brinnande handduk genom brevlådan, bränner JJ:s bil eller medvetet skadar en av hennes hästar?
Alltså, jag säger inte att detta kommer att hända; jag spekulerar bara i vad som väntar tjejerna även om de blir frikända.
Och kom nu inte med kommentaren "det förstår du väl att de inte blir frikända, det finns tillräckligt mycket på dem för att de ska kunna dömas". Vi vet inget om vad polis och åklagare har på dem, eller vad de inte har.
Vi behöver alla besinna oss och inte utpeka dem skyldiga, inte vara en del av mobben.