2022-11-15, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Ja t ex. Om du lindar något kantigt i ett täcke eller dylikt så funkar det.

Själv dragit ner en sänggavel så, fem trappor och ingen brydde sig.

Vittnet var ju på McD?

Då kanske MH har lagt T i källaren trots allt. Eller på taket, om hon nu hade en vindsvåning. Sådant där tak man har framför fönstret.

Någon i tråden la upp bilder på något dom trodde var leriga fotspår nedanför stegen som går upp taket.

Bor man högst upp i en lägenhetsvåning vill man kanske gå förbi de andras dörrar med ett lik.
Samtidigt känns källaren mer normalt.
Citera
2022-11-15, 10:40
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Det går nog fort om man är två värre om hon var själv, då måste kroppen släpas med vilopauser

En hästtjej och en handbollstjej fixar ned henne smidigt, fattar inte varför det finns de i tråden som tror det är en omöjlig uppgift ?

Om det nu är så att hon varit i lgh överhuvudtaget, kanske hamnade i källaren direkt ?
Citera
2022-11-15, 10:42
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
En hästtjej och en handbollstjej fixar ned henne smidigt, fattar inte varför det finns de i tråden som tror det är en omöjlig uppgift ?

Om det nu är så att hon varit i lgh överhuvudtaget, kanske hamnade i källaren direkt ?

I ett täcke drar man två trappor relativt ljudlöst på mindre än 5 minuter.
Citera
2022-11-15, 10:43
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Han som testade med dottern i ryggsäck? Kom igen…. hur löser man problemet?
Citera
2022-11-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle

Förstår inte heller varför dom tror det är omöjligt. Och det är inte säkert man lyfter. Man kan släpa också
Citera
2022-11-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Förklara det här då från det andra vittnet? ljuden kom från badrummet och väggen vid ytterdörren, det är ju precis åt andra hållet än mot fönstret och stegen. Kopierat från GrevensFB sammanfattning.

Sonen i grannfamiljen under JJ uppger i podden ”Försvunnen” och till SVT:
Ljuden:
- Beskriver dunsarna som något ”jättetungt som kastats på golvet mitt framför (kylen?). Det var två i rad”. Dunsarna var som att 50-100 kg slängdes ner i golvet. Taket skakade.
- Hörde inga skrik eller röster
- Dunsarna var vid 3 på natten
- ”Det hördes jättehögt, från det hörnet”. Den misstänktes badrum ligger i det hörnet. Han vet det eftersom lägenheternas planlösningar är nästan identiska.
- Pappan sa att ”det här är ovanligt ljud, det brukar inte vara så”.
- Andra helger kunde det vara andra ljud, festljud, enligt pappan
- Kvinnan brukade ha fester hemma, uppger grannsonen
Sonen knackar på JJ:s dörr:
- Sonen går upp till JJ:s dörr. Samtidigt står pappan kvar nere utanför familjens lägenhetsdörr och ser på.
- Sonen ringde på dörren. Ingen öppnade. Väntade en minut. Ringde igen. Under den andra gången hörde han någon som sparkade. På vad han uppfattar som på innerväggar, inifrån.
- Han uppfattade dessa ljud komma från vänster sida sett från när man står vid dörren.
- Han uppfattade ljuden komma från badrummet.
- Det lät som att någon sparkade 5-10 sparkar. Sparkarna sker efter han ringt på dörren.
- Ingen öppnade. Därefter blir det tyst och grannen går sedan ner igen.
- Inne i lägenheten diskuterar fadern och sonen om de ska larma eller inte. ”Vi var oroliga”.

Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Jag tycker att man fastnat i att de är skyldiga.
Vi hade en kvinna som hittades död i hemmet här där jag bor. Dottern som haft besvär med livet blev skyldig av mobben på byn. Hon satt häktad i väntan på utredning dödsorsaken. Det var självmord! Vilket ju inte gjorde livet lättare för dottern.

Grannens beteende är ju minst sagt lika avvikande. Jag menar att TT kan ju ha lämnat JJ efter 01:49. Kanske TT såg något grannen höll på med så han överföll henne. Bar ner henne till sin bil med TT,s mobil. Sen kom överraskande JJ ut, så han erbjöd henne skjuts till McD. TT och Mobil åkte med i bakluckan. När JJ kom ut såg hon TT,s cykel, därav diskussionen om cykeln. JJ började undra vart TT tog vägen och beslöt sig för att leta, här tar mina fantasier slut då jag inte vet varför man åkte dit man åkte. Kanske fanns det en vän som både TT och JJ kände som de misstänkte att TT följt.
Grannen flyttade cykeln senare då han insåg att JJ misstänkte att TT inte åkt hem..

Inlägget är bara för att få inläggen att tänka i andra banor

Jo men i det här fallet har misstankarna stärkts efter att TT hittats död. Varför slösa tid och hitta på teorier om en person som uppenbarligen inte har något med detta att göra? Det har dessutom avhandlats ett antal gånger i tråden redan.
Citera
2022-11-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Det går nog fort om man är två värre om hon var själv, då måste kroppen släpas med vilopauser
Nja att släpa en död kropp nedför en trappa går ganska fort även om man är ensam.

Vi tränade genom att släpa dockor som vägde 70 kilo nedför trappor på sjukhuset där jag jobbade. Det var inga problem även för ganska små tjejer.
Citera
2022-11-15, 11:09
Medlem
Citat:
I ett täcke drar man två trappor relativt ljudlöst på mindre än 5 minuter.
Ja, exakt.
Citera
2022-11-15, 11:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man önskar ju, men jag tvivlar

Dels tror jag att det inte tar särskilt lång tid att tömma mobilen och få ut just det kritiska runt 02:30 tiden. Men sen tänker jag att han skulle ha uttalat det tydligare; att de har fått fatt på mobilen och nu jobbar vi med det.

Har restriktionerna ändrats sedan förra om häktningen?
Kanske är det meningen att de ska bli lite skärrade av hans uttalande som är tvetydigt.

Jag tror att de ännu letar febrilt efter den. Därav tömningar i dammar och nya dykningar idag. De behöver få tidpunkten tydligare satt för när sista livstecknet från Tova är?
Jag håller med dig vad det gäller uttalandet om Ts mobil. Det skulle möjligen kunna vara att polisen, och även mgm, vet att det finns något komprometterande i tfn och därför vill hålla mgm ovetande om att den är funnen.
Det finns troligtvis en given anledning till varför polisen uttrycker sig tvetydigt.
Citera
2022-11-15, 11:12
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, exakt.

Kan sträcka mig till att det tar 1 minut! Ingen hinner reagera.
Citera
2022-11-15, 11:13
Medlem
Citat:
Kan sträcka mig till att det tar 1 minut! Ingen hinner reagera.
Det är fullt möjligt.
Citera
2022-11-15, 11:13
Medlem
Hittade dom Toves Huvud???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in