2022-11-15, 07:10
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Går inte att stoppa bitcoin, hade gjorts för längesen om det var möjligt.

Dock har du rätt i att 99% av crypto inte har någon framtid, enbart DeFi.

DeFi ringer ju varenda varningsklocka som finns. Snittet mellan girighet, vårdslöshet och ren idioti.
Citera
2022-11-15, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
DeFi ringer ju varenda varningsklocka som finns. Snittet mellan girighet, vårdslöshet och ren idioti.

Av de stora verkar ju CeFI vara där fusket sker. Även aktiemarknaden i sin helhet är en ponzi
Citera
2022-11-15, 07:34
Medlem
Citat:
Går inte att stoppa bitcoin, hade gjorts för längesen om det var möjligt.

Dock har du rätt i att 99% av crypto inte har någon framtid, enbart DeFi.

Man behöver inte stoppa bit-con, det kommer självdö med tiden.
Citera
2022-11-15, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliaison
Av de stora verkar ju CeFI vara där fusket sker. Även aktiemarknaden i sin helhet är en ponzi

Snälla, förklara för mig hur aktiemarknaden är ett ponzi..

Det är ett vanligt påstående från bit-con försäljarna.
Citera
2022-11-15, 08:08
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Vad i helvrte håller Sam på med på twitter
Han kommer hävda i domstol att hans konto var hackat och att det därför inte var han som skrev att FTX inte hade några problem några dagar innan allting brakade ihop.
Demokraterna köper det och ger honom 6 månaders utegångsförbud.
Citera
2022-11-15, 08:10
Medlem
Citat:

Vet du vad en ponzi är?
Citera
2022-11-15, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liffey.
Hoppas det blir en film om detta Monopolpengar, fejkmiljardärer o kändisar som går med på att lura allmänheten på deras besparingar. Pyramidspel i högsta grad! Crypto har ingen framtid och det kommer i största sannolikhet förbjudas.

Finns en dokumentär om Gamestop skandalen i 3 delar i SR appen. Det är bitcoin i sin helhet tycker jag fast där allt utspelade sig under några veckor; Uppgången och fallet.
Många som köpte ett budskap om att man skulle investera i en god sak och vägrade sälja trots att de som förde ut budskapet från början sålde och stack sin väg. Men många var så hjärntvättade att de vägrade tro på detta och hade kvar sina pengar som minskade i värde för varje minut. Övertygade om att de gjorde något bra. Idiotin asså.

Bitcoin köper man för att man ska sälja på en högre kurs än man köpte på. Dvs tjäna pengar på andra som tänker samma sak.
Citera
2022-11-15, 08:12
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

säg att du har noll högskolepoäng utan att säga att du har noll högskolepoäng
Citera
2022-11-15, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Själv flyttade jag krypto från t.ex. binance efter detta och använder nu Exodus.

Jag har kollat en del på cold storage som trezor också men för mig känns detta som det kommer öka risken att förlora mina coins. Vad jag menar med det är att jag väger in risken att hårdvara kan gå sönder eller förloras av olika anledningar. Som hodler skulle jag förvara den på en "säker" plats men ingen plats är egentligen säker vid ett inbrott och jag har lagt saker på "bra" platser tidigare och senare märkt att jag inte minns vilken plats jag valde.

Sedan har man också risken att devicen bara inte fungerar efter några år i byrålådan. Batteriet slut, displayen slut så det inte längre går att läsa vad som står, knappar som inte fungerar. Så mycket som kan hända och som kan leda till att mina coins förloras.

Säger inte att alla måste hålla med mig, men många överskattar nog sin förmåga att hålla koll på en fysisk pryl i flera år. Så för en hodler är jag mycket tveksam, möjligen en annan bedömning för en trader som använder sin device regelbundet och som upptäcker när t.ex. displayen börjar förlora kontrast.

Cold storage innebär inte att dina coins ligger på ”devicen”, endast nycklarna ligger där som du smidigt får tillgång till med en pinkod. Fungerar precis likadant som exodus som du använder nu. På exodus i mobilen eller datorn ligger dina nycklar och du kommer åt dem med inloggningsuppgifter.

Skillnaden är att en cold storage inte kan hackas lika lätt eftersom den aldrig är uppkopplad till internet.

Om din mobil eller dator går sönder så kan du inte bara ladda ned appen på en annan dator/mobil och logga in. Du kommer inte se dina coins där. För dina nycklar ligger i din gamla dator/mobil.

Så du måste ta en backup på nycklarna, och skriva ned dem och förvara säkert nu så fort som möjligt
Senast redigerad av HAJST 2022-11-15 kl. 08:31.
Citera
2022-11-15, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Finns en dokumentär om Gamestop skandalen i 3 delar i SR appen. Det är bitcoin i sin helhet tycker jag fast där allt utspelade sig under några veckor; Uppgången och fallet.
Många som köpte ett budskap om att man skulle investera i en god sak och vägrade sälja trots att de som förde ut budskapet från början sålde och stack sin väg. Men många var så hjärntvättade att de vägrade tro på detta och hade kvar sina pengar som minskade i värde för varje minut. Övertygade om att de gjorde något bra. Idiotin asså.

Bitcoin köper man för att man ska sälja på en högre kurs än man köpte på. Dvs tjäna pengar på andra som tänker samma sak.

Ämnad för en annan tråd men vad är problemet med gamestop? Aktien har förstås gått ned kraftigt sedan toppen men den har ändå gått otroligt bra.
Citera
2022-11-15, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021
Ämnad för en annan tråd men vad är problemet med gamestop? Aktien har förstås gått ned kraftigt sedan toppen men den har ändå gått otroligt bra.

Det var bara en liknelse när man skapar ett luftslott och lurar andra att investera i något som redan är planerat att säljas. Bitcoin är samma sak. Alla påståenden om bitcoin är bara svepskäl till att sko sig på andra.

FTX. Samma sak. Vem är vinnaren? Alla utan de vanliga investerarna som inte förstår bättre.
Samma sak händer igen och igen. Historien lär vi oss inte av.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-11-15 kl. 08:36.
Citera
2022-11-15, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggahus2021

Det stora problemet är väl att bolaget inte tjänar pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in