2022-11-14, 23:36
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Det finns dock en viss översyn där och de är uppbackade av arméer etc. Men håller med om att banker är rövhål och tvättar stålar hela tiden.
Fast banker och hedgefonder får, åtminstone i USA, lista crypto som collateral och med hjälp av denna handla på margin.
Citera
2022-11-14, 23:51
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Några tweets som bildar what happen, vi får se om e d kommer så småningom.
"What happened to your money, lol?"

Hoppas jag nästan på hehe.
Citera
2022-11-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
FTX hade 0 st bitcoin vid bankrutten men kunderna trodde att de hade bitcoin för 1,4 miljarder dollar (om jag förstår henne rätt).

https://youtu.be/hmgE07Wz0Hg?t=152

Nu finns alltså nästan 90 000 st färre bitcoin än marknaden trodde för bara några dagar sedan.

Om detta stämmer har det då drivit upp priset på BTC eller är det bara som en helt egen bubbla utanför BTC?
Citera
2022-11-15, 00:05
Medlem
Hoppas det blir en film om detta Monopolpengar, fejkmiljardärer o kändisar som går med på att lura allmänheten på deras besparingar. Pyramidspel i högsta grad! Crypto har ingen framtid och det kommer i största sannolikhet förbjudas.
Citera
2022-11-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Om detta stämmer har det då drivit upp priset på BTC eller är det bara som en helt egen bubbla utanför BTC?

Det har gjort priset lägre än det skulle ha varit vid hederlig handel. Tillgången på bitcoin ökas skenbart, vilket enligt lagen om tillgång och efterfrågan ger ett lägre pris.

Antag att miljardären Micke Seglare hade bestämt sig för att köpa på sig massor av bitcoin. Han för över 1,5 miljard dollar till FTX och börjar köpa. Snart börjar det bli brist på bitcoin på gällande prisnivåer, men då ökar FTX mängden bitcoin skenbart genom att sälja skenbara fejkbitcoin till Micke Seglare, så priset påverkas inte alls.

När Micke Seglare har handlat klart så tror han att han har 90 000 BTC, men i själva verket har han inte en enda, vilket visade sig när FTX gick omkull.
Citera
2022-11-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ja, där är vi eniga. Det är dock naivt att tro att inte alla banker hanterar pengar på exakt samma sätt.

Banker kan inte alls hantera insättningar hur som helst.
Här kan du förkovra dig https://en.wikipedia.org/wiki/Basel_III

Citat:
Ursprungligen postat av otello
Fast banker och hedgefonder får, åtminstone i USA, lista crypto som collateral och med hjälp av denna handla på margin.

Vad man använder för säkerheter i transaktioner regleras mig veterligen av motparterna, branschstandard är ISDA avtal (https://en.wikipedia.org/wiki/ISDA_Master_Agreement).

Jag tvivlar på att någon skulle få för sig att använda krypto som säkerhet då det är en så pass volatil tillgång men du får gärna langa fram en källa på att man använder det.
Citera
2022-11-15, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liffey.
Hoppas det blir en film om detta Monopolpengar, fejkmiljardärer o kändisar som går med på att lura allmänheten på deras besparingar. Pyramidspel i högsta grad! Crypto har ingen framtid och det kommer i största sannolikhet förbjudas.
Går inte att stoppa bitcoin, hade gjorts för längesen om det var möjligt.

Dock har du rätt i att 99% av crypto inte har någon framtid, enbart DeFi.
Citera
2022-11-15, 01:20
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:

Fel, det går mot en framtid med regleringar där såna här idioter som SBF inte kan husera fritt utan översyn.
Citera
2022-11-15, 02:31
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Går inte att stoppa bitcoin, hade gjorts för längesen om det var möjligt.

Dock har du rätt i att 99% av crypto inte har någon framtid, enbart DeFi.

Vad tror du händer när Ryssland förlorar kriget och allt går åt helvete med ekonomin?
Citera
2022-11-15, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Crypto.com är osäkert. Binance är också osäkert men eventuellt något bättre. Det som är säkert är bitcoin på en hårdvaruplånbok, t.ex. trezor.io.

Själv flyttade jag krypto från t.ex. binance efter detta och använder nu Exodus.

Jag har kollat en del på cold storage som trezor också men för mig känns detta som det kommer öka risken att förlora mina coins. Vad jag menar med det är att jag väger in risken att hårdvara kan gå sönder eller förloras av olika anledningar. Som hodler skulle jag förvara den på en "säker" plats men ingen plats är egentligen säker vid ett inbrott och jag har lagt saker på "bra" platser tidigare och senare märkt att jag inte minns vilken plats jag valde.

Sedan har man också risken att devicen bara inte fungerar efter några år i byrålådan. Batteriet slut, displayen slut så det inte längre går att läsa vad som står, knappar som inte fungerar. Så mycket som kan hända och som kan leda till att mina coins förloras.

Säger inte att alla måste hålla med mig, men många överskattar nog sin förmåga att hålla koll på en fysisk pryl i flera år. Så för en hodler är jag mycket tveksam, möjligen en annan bedömning för en trader som använder sin device regelbundet och som upptäcker när t.ex. displayen börjar förlora kontrast.
Citera
2022-11-15, 04:59
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Har jag förstått det här rätt? Väst skänker hundratals miljarder till zelensky, istället för att använda pengarna till försvaret av sitt land så investerar han i ftx. Ftx är den näst största sponsorn av dmc, endast soros är större.
Så folk som har skänkt pengar till Ukraina har skänkt pengar till bankman och Biden.
Som tur var skänkte juden bankman pengarna till dmc så han riskerar inget åtal?

Jag tror det börjar bli dags att ta jägarexamen.
Citera
2022-11-15, 05:49
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Haha ja det är helt underbart. Dessutom är dessa jönsar direkt kompisar med andra höga korrupta djur som Satan Klaus. Detta är bättre än film skulle jag säga. Pengar stulna direkt ur idioters fickor, gick till demokraternas kampanj, så att Bidén kan vinna, direct drainsfer LOL.... LOL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in