Citat:
Ursprungligen postat av
klaustrofobin
Jag har aldrig blivit så provocerad (inte äcklad som av andra gäddor, utan provocerad) av någon på Dumpen som av den senaste gäddan.
Vilket jävla as.
Helvete.
Ett riktigt stolpskott, och ett jävla as, som dessutom tror att han för ett rimligt och smart resonemang. Och blir kaxig dessutom. ”Förstår du inte vad jag säger?” när Sara ifrågasätter att han inte skulle ha problem eller göra något när han träffade barnet.
”Jag har inga problem. Du får tycka det om du vill”.
Hans ton…
Och säger, på ett sånt drygt jävla sätt, åt dem att inte publicera eftersom det får konsekvenser för honom. ”Jag vill att ni hjälper mig och inte publicerar”. ”Kan ni låta bli att ringa min arbetsgivare?”
Blir så sjukt provocerad.
Han hade fru va? Hoppas hans liv med henne går åt helvete nu. Och hans jobb som han verkar vara så orolig över att förlora.
Lugna dig.
Att gotta sig i andras olycka är aldrig bra.
Det framgår ganska tydligt av samtalet att killen inte har alla hästar hemma. Det är inget försvar, och han är absolut inte förståndshandikappad. Men han är samtidigt inte den skarpaste kniven i lådan.
Så hans "dryga" attityd som du säger, grundar sig nog snarare i hans svagare intelligens och kanske beteendemönster från livets gång.
Det var ett bra fiske av Sara, all eloge, killar som dessa ska inte sitta på nätet och grooma småtjejer på detta viset.
Men jag är övertygad om att det finns betydligt värre gäddor som är "dryga" på riktigt, och inte enbart försöker sitt bästa med sina 80 i IQ att rädda sig själva från en uthängning.
Kort och gott. Bra fiskat av Sara och dumpen.
Men Du måste lägga band på dina känslor. Så är det.