2022-11-14, 21:28
Medlem
wingsawieis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Har tjejerna knarkat samma kväll?

helt ärligt tror jag inte någon har knarkat. kanske MGM... men jag försöker bara ge lite fakta till drogspekulationerna så att de inte spårar för mycket.

men egentligen borde vi vänta helt med dessa tills det finns någon indikation till att ens någon inblandad tagit droger under kvällen.
Citera
2022-11-14, 21:29
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Det är en vvs montör som kikat på det 🤣
Det är därför jag kan påstå att det bör vara så.
Mao min man (som är vvs montör/rörmokare) och jag som studerat planlösningen.

Läste ditt tidigare inlägg nu men förstår inte vad du menar. Är JJ toalett till vänster om dörren? Men inte ovanför grannens toalett?
Citera
2022-11-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Hade TT levt ifall grannen ringt 112....

Antagligen inte eftersom tjejernas avsikt var helt uppenbart att döda!!!!!!

Polisen hade aldrig hunnit fram i tid, men brottet hade kanske redan vart uppklarat vem vet?
Citera
2022-11-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Hade TT levt ifall grannen ringt 112....

Antagligen inte eftersom tjejernas avsikt var helt uppenbart att döda!!!!!!
Sant
Men de kanske hade blivit tagna på ”bar gärning” iaf
Citera
2022-11-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Nja, amfetamin gör en väldigt irrationell, OCD, typ. jag tror snarare på kokain. JJ verkar ha haft problem med vikten som ung ,utifrån de bilder som visats här i tråden, tills då nyligen.

Kokain gör en nykter när man druckit, skärpt och effektiv och höjer självförtroendet markant. En enklare forskningsstudie menar även på att man blir fysiskt starkare för en stund.

Citat:
Kokain då, det kan jag köpa. Men det är väl dyrare än Amfetamin, tror jag.
Men kokain kräver fler doser, typ nästintill hela tiden var att inte tappas "fokus".

Om det nu är så. Hur fick de råd till att köpa den där skiten.
Sälja vidare, kanske...
Blev avslöjade. TT ville kanske stoppa detta när hon letade efter den andra tjejen.

Amfetamin sitter kvar över ett dygn.

Jag tror nog att polisen har tagit prover på dessa MGM när blev inhämtade.

Även på TT. Kanske hon också blev "offer" för något hon fick i sin drink/läsk eller att glas vatten hemma hos JJ. Osannolikt iofs.

TEORI!
Blanda amfetamin och rohypnol så får du ett kokainliknande rus x10. Det är en läskig blandning som kan göra en anständig person till en skitstövel.
Senast redigerad av Nordbaggis 2022-11-14 kl. 21:36.
Citera
2022-11-14, 21:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi kan nog utgå från att T var vid liv 02:30. Normalt anger polisen tiden för brottet, sista tidpunkten offret bekräftats vara vid liv.

Ja, det får man ju utgå från, att polisen utgår från att hon var vid liv då, och det troligaste är ju att det är samtalet som bekräftar den uppgiften.
Citera
2022-11-14, 21:36
Medlem
TheTerminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
Var har uppgiften om att det inte fanns blod i JJs lägenhet kommit ifrån?

(Snarare)...

Var har uppgiften om att det fanns blod i JJs lägenhet kommit ifrån?

Citera
2022-11-14, 21:37
Medlem
lindblomsgröns avatar
Varför letar de i Kvarndammen skulle de gått dit då för man kan ju inte köra bil dit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordbaggis
Kokain då, det kan jag köpa. Men det är väl dyrare än Amfetamin, tror jag.
Men kokain kräver fler doser, typ nästintill hela tiden var att inte tappas "fokus".

Om det nu är så. Hur fick de råd till att köpa den där skiten.
Sälja vidare, kanske...
Blev avslöjade. TT ville kanske stoppa detta när hon letade efter den andra tjejen.

Amfetamin sitter kvar över ett dygn.

Jag tror nog att polisen har tagit prover på dessa MGM när blev inhämtade.

Även på TT. Kanske hon också blev "offer" för något hon fick i sin drink/läsk eller att glas vatten hemma hos JJ. Osannolikt iofs.

TEORI!
Blanda amfetamin och rohypnol så får du ett kokainliknande rus x10. Det är en läskig blandning som kan göra en anständig person till en skitstövel.[/quote]

Att det sitter kvar i ett dygn är fel!
Hjärnan ska vara ”sig själv” och slappna av på kvällen . Min elevanse 70 mg tar jag på morgonen och vid 18 är det ute ur kroppen . 12 h tror jag läkaren sa.
Hjärnan ska alltid va fri från medicinen när man ska sova.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det behöver nödvändigtvis inte innehålla nåt alarmerande. Inget konstigt att reagera och anmäla när en ung tjej inte kommer hem efter en kväll stan.

Håller med dig.

Om min dotter eller för den delen någon av mina barn har ringt eller meddelat att nu är jag på väg hem, då skulle alla alarmklockor ringa om hon/han inte svarade heller.

Troligen skulle jag väl ringa runt till kompisar i första hand, man vet ju oftast var och med vem de varit. Men utan napp där, skulle ju det samtal som Toves kille fått, att Tove cyklat hem... ge mig iskalla kårar.
Det säger ju sig självt.

Tove ringer och säger att hon ska åka hem, kompisen säger att hon cyklat iväg...det är alarmerande så det räcker!
Citera
2022-11-14, 21:38
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
jag har tagit alla dom där drogerna förr i tiden, hållt på runt 10-12 år i min ungdom skulle själv tippa på att hon tagit tjack, kanske blandat med benzo för att få psykbryt som ledde till det som skedde. Tjack gör ju att man orkar vad som helst typ, man sover inte, benzo så släpper alla hämningar, många kriminella tog det innan rån osv. Många har ju också blivit drogade av benzo när folk ska råna dom, våldta dom osv.

När jag tog benzo/roppar förr man gjorde så sjuka saker utan att tänka en liten tanka på konsekvenserna man sket i allt man va kung liksom speciellt när man blandar det med alkohol, det kan sluta mycket illa med våldsbrott som man inte ens kommer ihåg elelr annat skit, folk som vaknat upp hemma och hela lägenheten med matöverallt, sönderslagen, blod här och där, vaknat upp ute naken osv osv, utan att komma ihåg ett dugg, lite av det här har jag själv gjort men säger inte vad haha pinsamt nä inget sånt där skit för mig igen

https://sverigesradio.se/artikel/213446

https://www.expressen.se/kvallsposten/ligan-drogade-sina-ranoffer-fyra-haktade-9/

USCH! Hemska droger. Fy Fan!! Hoppas man inte träffar sådan personer!

Länkarna fick mig att tänka på JJ och MH vad de hade stoppat i sig...
Citera
2022-11-14, 21:40
Medlem
Citat:
Om överfallet, människorovet eller mordet hade spelats in borde J och M plockats under söndagen, direkt efter polisen lyssnat på inspelningen. Sen hade det varit ännu svårare att neka till alla anklagelser när det är inspelat. Men man kan ju hoppas!

Kan ju vara så att i det fall det finns en inspelning, att de MGM inte fått ta del av det (ännu)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in