2022-11-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Adina glömde källan så klart

Naturligtvis påhitt av Adina att amerikanska myndigheter skulle tillåta en våldtäktsman att gå fri om han gifter sig med barnet han våldtagit. Ska man ljuga så får man göra det trovärdigt. From nu litar jag inte på ett ord från henne utan minst två säkra källor. Hon vill få bort fokus från vilket helvete barn och kvinnor har det i muslimska länder och klistra det på högerkonservativa i USA.
Dumt att visa källor när man bara har egna åsikter om något Jag tog fram en liten källa iaf!
Citat:
State-legislated age of consent laws and marriage age laws are inconsistent in relation to one another. In some states, it is possible for a minor to legally marry even if they are below the age of consent in that state. Between 2000 and 2015, at least 200,000 minors were legally married in the United States. 86% of those marriages were between that minor and an adult. About 5% of the minors were aged 15 or younger, meaning they would be under the age of consent in all United States territories.[32]

In some cases, judges who approve an underage marriage, for example because the minor is pregnant, may be approving a marriage between a rapist and their statutory victim.

Den säger dock inte mer än att innan giftemålet råkade tjejen vara gravid...
Citera
2022-11-14, 19:00
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfridaAlfrida
Har vi någon rebus på Mr Mouthful?

Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Jag sa bara att det är mer socialt accepterat där. Annars hade det inte skett i större utsträckning. Jag pratar inget om vad som är rätt eller fel eller vad moralen säger!

Det är socialt accepterat i de länder männen att menar du?
Shocking!
Att 12-åriga flickor har sex och blir gravida är knappast eftersträvansvärt.
Nej jag förstår men det finns de härinne som verkar tycka dessa länder står för något de ser som ett slags utopi.
Citera
2022-11-14, 19:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Fördomar säger jag. Vi är så itutade sen barnsben vilken skillnad det är mellan killar och tjejer i det sexuella. Det har inte min erfarenhet visat. Sen beror allt på situationer t ex. Mycket daddy issues så kan ju t ex tjejer ha sex vid 11-årsåldern utan problem om de utvecklats! Sen utforskar barn sina världar. En del tänder på äldre och andra vill ha en i exakt samma ålder etc!
Hur vet du att 11-åriga tjejer kan ha sex utan problem?
Citera
2022-11-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur vet du att 11-åriga tjejer kan ha sex utan problem?
För att människor är individuella i sin utveckling. Om du inte tror de kan ha det så vet jag inte riktigt hur du fungerar i övrigt heller!
Citera
2022-11-14, 19:34
Medlem
Citat:

Naturligtvis påhitt av Adina att amerikanska myndigheter skulle tillåta en våldtäktsman att gå fri om han gifter sig med barnet han våldtagit. Ska man ljuga så får man göra det trovärdigt. From nu litar jag inte på ett ord från henne utan minst två säkra källor. Hon vill få bort fokus från vilket helvete barn och kvinnor har det i muslimska länder och klistra det på högerkonservativa i USA.
Jo , i vissa stater är det ok att gifta sig med den underåriga för att undgå straff gäller bara att föräldrar godkänner det . Fanns gott om sådana fall i dokumentären som handlade om barnbrudar i usa. Många av dessa unga brudar begärde skilsmässa så fort de blev myndiga eftersom de inte gifte sig vid 14 år för att de ville utan mer för att de inte ville att mannen på 28 år skulle hamna i fängelse.
I dokumentären var de flesta av flickorna gravida vid giftemålet och då fanns det tydligt dna som visade vem som gjort henne gravid vid 12-13 år

Bara googla barnbrudar i usa så hittar du massor om detta .
Citera
2022-11-14, 19:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och det är fullständigt ointressant att hävda att något är normalt och socialt accepterat nu och här för att det är accepterat någonstans eller varit accepterat och normalt förr i tiden.
Inte anser vi att det borde återuppta offentliga avrättningar här för att det är normalt och kulturellt accepterat på platser runt om i världen och en gång i tiden var folknöje även hos oss
Det som är intressant om de verkar må bra i de samhällen där det är accepterat. Mår de inte dåligt, är det förmodligen det i samhällen där det inte är accepterat som gör att de mår dåligt.

Normerna skapar frustration ångest osv.
Citera
2022-11-14, 19:36
Medlem
Citat:

Amerikansk bortgifta barn heter dokumentären hur köpa sig fri från övergrepp
Citera
2022-11-14, 19:38
Medlem
Citat:
Genomsnittet i världen är inte 16 år dessvärre... Klart lägre!

Du får själv välja källa men lura inte in någon att det är 16 år iaf

Adina är inte direkt känd i tråden för att ge korrekt information...
Citera
2022-11-14, 19:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
För att människor är individuella i sin utveckling. Om du inte tror de kan ha det så vet jag inte riktigt hur du fungerar i övrigt heller!
11-åriga flickor med daddy issues.
Tragiskt tycker jag men drömmen för dej.
Ja vi är olika.
Citera
2022-11-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Amerikansk bortgifta barn heter dokumentären hur köpa sig fri från övergrepp
Jag har sett dokumentären så jag bekräftar dina uppgifter.

https://www.playpilot.com/se/movie/america-s-child-brides-2019/
Senast redigerad av Vedklyv1980 2022-11-14 kl. 19:55.
Citera
2022-11-14, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
11-åriga flickor med daddy issues.
Tragiskt tycker jag men drömmen för dej.
Ja vi är olika.
Jag presenterar verkligheten. Att du har problem med verkligheten är inget jag kan rå för. Det som är pinsamt är att du lägger in värderingar i det jag presenterar! Det är usel debatteknik!
Citera
2022-11-14, 19:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag presenterar verkligheten. Att du har problem med verkligheten är inget jag kan rå för. Det som är pinsamt är att du lägger in värderingar i det jag presenterar! Det är usel debatteknik!
Men svara på min fråga är du snäll.
Hur vet du att 11-åriga flickor kan ha sex utan problem? Eller är det något som du kanske tror?
Hur vet du att det är verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in