2022-11-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej det är knappast socialt och kulturellt accepterat i många av dessa länder att ha ens ha sex utan att vara gift än mindre att chatta med unga och ha tillfälliga möten för sex.
Kyrkan är stark i många av de länder som räknas upp
Nu valde jag inte ut de specifika länder där du måste vara gift för att få ha sex. Där är det t ex inte socialt accepterat att en på 40 och en på 41 har sex med varandra ifall de inte är gifta men är den ene 8 (eller var det 9?) så är det socialt accepterat då folket följer lagarna.. sen ändras sådant över tid.

Jag har redan bevisat att du haft fel på genomsnittliga åldern t ex. Detta är inget som enkelt går att bevisa men det säger mer om din verklighet, då du applicerar den på all annan verklighet!
Citera
2022-11-14, 18:15
Medlem
[quote=EIIer|82407795]Vi pratar ju om kultur nu. Att vissa sen haft en felaktig bild av graviditet motsäger ju inte att det ansetts normalt att ha sex barn/vuxen. Barnen lär sig detta som naturligt då.[/QUOTE
Att det förekommit och förekommer märkliga fenomen inom isolerade naturfolk på diverse över innebär inte att det är naturligt utan att det är kulturellt just hos den lilla grupp precis som kannibalism också förekommit och kanske fortfarande förekommer i modern tid i vissa isolerade grupperingar . Atzeker offrade människor för att få bra skördar osv , det sågs som avvikande bland de som utforskade Sydamerika
Citera
2022-11-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det är sk high school-bröllop som inte kan jämföras med att en gubbe köper en 12-årig flicka mot hennes vilja. Kanske finns något Rednex-exempel men långt ifrån lika utspritt som andra delar av världen. Visste du att man kan bota hiv genom att ha sex med en oskuld och det är inte i USA man tror det.

Noterar även hur du undvek frågan om vem som skulle ha Socialstyrelsens broschyr: "Till dig som är gift med ett barn"?
adina skrev detta...
Citat:
I ett antal stater kan vuxna män komma undan övergrepp mot barn om de gifter sig med barnet .
Jag hittar ingenting som menar på att det är lagligt med sex enbart för att de är gifta i USA - tror inte det finns en sådan lag någonstans i USA!
Citera
2022-11-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Du kanske ska kolla vissa av dessa länders syn på kvinnor innan du antar att det är socialt accepterat.
I Sudan så könsstympas nästan alla flickor så tror inte sex överhuvudtaget är något de njuter av. I Niger och i så många andra muslimska länder så gifts flickor bort innan de fyllt 18 år. En av sju dör i förlossningsskador.
Sexuella övergrepp är otroligt vanligt på Trinid och Tobago samt på många av dessa underutvecklade länder där patriarkatet styr.
Och detta sker runt om i världen...det är inget som vi strävar efter utan tvärtom är det otroligt viktigt att stärka flickor och kvinnors rättigheter.
Jag sa bara att det är mer socialt accepterat där. Annars hade det inte skett i större utsträckning. Jag pratar inget om vad som är rätt eller fel eller vad moralen säger!
Citera
2022-11-14, 18:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Är nog denne man, seglade på balsaflotte tillsamman med norrmän. Denna bok är det nog. Söderhavskärlek : en skildring av polynesiernas sexualliv och familjeförhållanden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bengt_Danielsson
Troligen.
Han har givit ut flera sagoböcker så fantasin var det nog inget fel på.
Citera
2022-11-14, 18:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jojo det kanske står nånstans så dom kan vifta med det när det vankas bistånd. Tveksam till att talibanerna är lika noga som dig. Människorättsorganisationer hävdar i alla fall att det är vanligt förekommande men du kanske vet mer?
Det är vanligt förekommande med knark här också - det innebär inte att det är lagligt eller en kulturellt okej företeelse.

Pojkarna huvuduppgift är att klä ut sig och dansa - sexuella övergrepp är utbrett och på många håll blundar myndigheterna .... men det gör det inte okej.
Det handlar om kidnappade eller köpta barn och det handlar om förnedring och våldtäkter.
Citera
2022-11-14, 18:41
Medlem
Citat:
Att det förekommit och förekommer märkliga fenomen inom isolerade naturfolk på diverse över innebär inte att det är naturligt utan att det är kulturellt just hos den lilla grupp precis som kannibalism också förekommit och kanske fortfarande förekommer i modern tid i vissa isolerade grupperingar . Atzeker offrade människor för att få bra skördar osv , det sågs som avvikande bland de som utforskade Sydamerika
Det är ju lik väl naturligt där! Jag säger inte att för att något är naturligt och socialt accepterat på en plats gäller det hela världen. Jag menar bara på att olika platser, olika tider i världen etc har olika saker som anses vara normalt och accepterat!
Citera
2022-11-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är vanligt förekommande med knark här också - det innebär inte att det är lagligt eller en kulturellt okej företeelse.

Pojkarna huvuduppgift är att klä ut sig och dansa - sexuella övergrepp är utbrett och på många håll blundar myndigheterna .... men det gör det inte okej.
Det handlar om kidnappade eller köpta barn och det handlar om förnedring och våldtäkter.
Men rätt många åker dit för knark här.

I Afghanistan så sker det aldrig typ. Man bryr sig inte om lagen från myndigheter eller regering etc!
Citera
2022-11-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Det är ju lik väl naturligt där! Jag säger inte att för att något är naturligt och socialt accepterat på en plats gäller det hela världen. Jag menar bara på att olika platser, olika tider i världen etc har olika saker som anses vara normalt och accepterat!
Och det är fullständigt ointressant att hävda att något är normalt och socialt accepterat nu och här för att det är accepterat någonstans eller varit accepterat och normalt förr i tiden.
Inte anser vi att det borde återuppta offentliga avrättningar här för att det är normalt och kulturellt accepterat på platser runt om i världen och en gång i tiden var folknöje även hos oss
Citera
2022-11-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
adina skrev detta...

Citat:
I ett antal stater kan vuxna män komma undan övergrepp mot barn om de gifter sig med barnet

Jag hittar ingenting som menar på att det är lagligt med sex enbart för att de är gifta i USA - tror inte det finns en sådan lag någonstans i USA!

Adina glömde källan så klart

Naturligtvis påhitt av Adina att amerikanska myndigheter skulle tillåta en våldtäktsman att gå fri om han gifter sig med barnet han våldtagit. Ska man ljuga så får man göra det trovärdigt. From nu litar jag inte på ett ord från henne utan minst två säkra källor. Hon vill få bort fokus från vilket helvete barn och kvinnor har det i muslimska länder och klistra det på högerkonservativa i USA.
Citera
2022-11-14, 18:51
Avslutad
Allt är inte hugget i sten, när det gäller mänsklig samvaro. Bara en anekdot men jag känner ett par som "blev tillsammans" i början av 60-talet, då tjejen var 13 år och killen var 25 - 26 år. Hon blev troligen gravid redan då hon var 13 men det blev uppenbart för alla, när hon hade fyllt 14. De "skrev till kungs" för att få gifta sig, vilket blev beviljat.

Åtskilliga år senare blev jag bekant med familjen, då killen blev medlem i samma fiskeklubb (Häpp!) som jag. Snygg och snäll kille, men inte överdrivet begåvad i övrigt, skulle jag vilja säga. Tjejen var medlem i någon förening som hette "unga mödrar" (eller något sådant) och kunde berätta, att hon minsann inte var ensam om att ha fått barn i 13 - 14-årsåldern. Deras dotter var en "rasande trevlig" och välartad tjej, som alla gillade. (De fick sedermera ytterligare ett par barn).

Tappade kontakten med familjen för många år sedan, då jag flyttade från orten, men träffade härom veckan en släkting till dem. Hon berättade att paret fortfarande är gifta och "som nykära". "Killen" måste ändå vara bortåt 90 bast vid det här laget.
Citera
2022-11-14, 18:51
Medlem
Citat:
Och det är fullständigt ointressant att hävda att något är normalt och socialt accepterat nu och här för att det är accepterat någonstans eller varit accepterat och normalt förr i tiden.
Inte anser vi att det borde återuppta offentliga avrättningar här för att det är normalt och kulturellt accepterat på platser runt om i världen och en gång i tiden var folknöje även hos oss
Du försvarar dig bra då ingen påstått det! Vi påstod att det finns andra platser än i Sverige där saker är annorlunda - men då får man nej. Jag fick att 16 var medelåldern för laglig sex. Vad förstår du inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in