Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-05, 14:29
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Min farbror var verksam hos RPS/Säk senare SÄPO under decennier, talade aldrig om något överhuvudtaget till varken frun eller någon annan om vad de/han gjorde där om dagarna. Även efter pension tiger han, frun vet inte vad han gjorde under alla dessa åren. Han åkte och sen kom hem.

Men sen å andra sidan så har man kanske en annan mentalitet på folk nu än då...

Så det skall vara och tror det nästan uteslutande ser ut så fortfarande.
Du får inte ens nämna att du varit på arbetsintervju där idag.

Har en anhörig som är likadana. Vi vet att han arbetar med SÄPO-ish men aldrig vad han gör, vart han är under dagarna osv. Helt knäpptyst, som sig bör!
Citera
2022-06-07, 20:17
  #194
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Så det skall vara och tror det nästan uteslutande ser ut så fortfarande.
Du får inte ens nämna att du varit på arbetsintervju där idag.

Har en anhörig som är likadana. Vi vet att han arbetar med SÄPO-ish men aldrig vad han gör, vart han är under dagarna osv. Helt knäpptyst, som sig bör!

Ja, tur är väl det att det fortfarande finns någon moral och etik kring något gällande något här i landet.
Citera
2022-08-15, 07:42
  #195
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Min farbror var verksam hos RPS/Säk senare SÄPO under decennier, talade aldrig om något överhuvudtaget till varken frun eller någon annan om vad de/han gjorde där om dagarna. Även efter pension tiger han, frun vet inte vad han gjorde under alla dessa åren. Han åkte och sen kom hem.

Men sen å andra sidan så har man kanske en annan mentalitet på folk nu än då...
Alltså, om du ändå ska försöka imponera på en massa random forumanvändare med dina lögner, varför inte dra till men något coolare i så fall? Typ Mossad eller CIA. Du tror att alla på SÄPO är fucking Jason Bourne med alla sina ID-uppgifter inmurade längst ryggraden eller?
Citera
2022-08-15, 17:32
  #196
Medlem
Jag känner en gubbe som spenderade 25 år inom SÄPO och MUST och jobbade en stor del av dom åren i Sovjet som ”spion” som han själv kallar det. Han är runt 80 idag och hatar, hatar, hatar SÄPO… Han skriver ständigt kritiska debatt artiklar om landets säkerhetsarbete och han skrev på sin Facebook för inte allt förlängesedan att han skulle lägga en stor möda till att exponera rikets bedragare så gott han kan.

Han sade även till mig att han funderade på att flytta till Ryssland under en period igen då han föredrog Ryssland framför Sverige… Men detta är 10 år innan dagens fullskaliga krig i Ukraina.

Det är den enda MUST/SÄPO person jag har träffat… Som jag vet om
Citera
2022-08-15, 23:07
  #197
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSvartPenis
Alltså, om du ändå ska försöka imponera på en massa random forumanvändare med dina lögner, varför inte dra till men något coolare i så fall? Typ Mossad eller CIA. Du tror att alla på SÄPO är fucking Jason Bourne med alla sina ID-uppgifter inmurade längst ryggraden eller?

Varför skulle det vara totalt orimligt, etiken och moralen var annorlunda "förr", det var en annan tid då med annat folk så att säga.

En annan kultur rådde genomgående överlag förr, saker har förändrats lite, nu mera kan hända att det handlar om någon jävla coolare tillställning kring det hela, men då var det inte fullt så fränt, eller actionfyllt, kolla hur bra saker fungerade där när Palme blev skjuten.

Det är ju lite samma som med den gamla sortens militärer, de höll truten oavsett, idag ser vi hur annorlunda den verksamheten och dess anställda är.

Jag tror inte du riktigt fattade min input i det här, det handlar just om att mannen visade på något som sedmera inte finns längre så, den lojalitet och moral är helt annorlunda nu.
Citera
2022-08-29, 02:32
  #198
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Min farbror var verksam hos RPS/Säk senare SÄPO under decennier, talade aldrig om något överhuvudtaget till varken frun eller någon annan om vad de/han gjorde där om dagarna. Även efter pension tiger han, frun vet inte vad han gjorde under alla dessa åren. Han åkte och sen kom hem.

Men sen å andra sidan så har man kanske en annan mentalitet på folk nu än då...


Partnern och umgängeskrets är alltid säpoinformatörer så en högklassas säpoanställd inte pratar , därför är dom flesta högklassade tjänster tilldelade noga kontrollerade fostehemsbarn.

Personen skall i stora drag vara lobotomerad och gå samma vägar varje dag,handla i samma affär så denna inte har nått socialt liv alls

Därav ser många ut som idioter också , lite fetalt alkoholsyndrom hjällper till att hålla vanligt folk på avstånd.

Lagt upp bilder på oficiella fotomodeller från Säpo

Undra vart ts tog vägen , häckla Trehörning för sina fina pepsodentgaddar och han haka på o häckla räpan lite.

Hoppas inte räpan gav sig på ts , mig vågar inte tattarna ge sig på efter jag slaktat Säpo Göteborgs kommunister o gaisare efter dom börjar köra ddr stuket mot folk - kallad för slaktaren efter detta äventyr i början på 2003.

Scysst komplimang som fan

Kan lägga upp lite kul grejer om Säpo och deras ddr vision som jag hade sönder , dom var så jävla klumpiga och dumma...
Citera
2022-10-17, 15:18
  #199
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Hej alla tidigare och nuvarande anställda på Säkerhetspolisen.

Jag som själv jobbar på Säpo sedan tio år vill gärna höra vad ni tycker om myndighetens personalpolitik och om myndighetens metoder, chefer, regel- och lagefterlevnad etc.

Jag har själv en hel del att delge kring detta men vill inte "färga" tråden. Mina perspektiv och erfarenheter kommer jag att skriva om i senare inlägg.
Råttor som jobbar på Säpo. Finns bara ett ställe för sånna kräk.
Citera
2022-11-11, 23:08
  #200
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Partnern och umgängeskrets är alltid säpoinformatörer så en högklassas säpoanställd inte pratar , därför är dom flesta högklassade tjänster tilldelade noga kontrollerade fostehemsbarn.

Personen skall i stora drag vara lobotomerad och gå samma vägar varje dag,handla i samma affär så denna inte har nått socialt liv alls

Därav ser många ut som idioter också , lite fetalt alkoholsyndrom hjällper till att hålla vanligt folk på avstånd.

Lagt upp bilder på oficiella fotomodeller från Säpo

Undra vart ts tog vägen , häckla Trehörning för sina fina pepsodentgaddar och han haka på o häckla räpan lite.

Hoppas inte räpan gav sig på ts , mig vågar inte tattarna ge sig på efter jag slaktat Säpo Göteborgs kommunister o gaisare efter dom börjar köra ddr stuket mot folk - kallad för slaktaren efter detta äventyr i början på 2003.

Scysst komplimang som fan
Kan lägga upp lite kul grejer om Säpo och deras ddr vision som jag hade sönder , dom var så jävla klumpiga och dumma...
Alkoholproblem som Leif GW Persson?
Citera
2022-11-12, 12:31
  #201
Medlem
448s avatar
Mycket författare o dom super ju

Gw person skall man inte blanda ihop med loosersäpo.
Han tjänar stålar,är egensinnig i lycklig.

Inte såna som GW , fattiga looserförfattare mycket , supande tablett knaprande enucker med härjat utseende

Tänk vilka problem dom är fula kommunistbarnen hade med mig som snygg,intelligent atlet.

Dom gjorde ju bort sig som fan o när dom sa att jag arbetade år CIA så skrotate jag fosterhemsbarnsklubben Säpo
Citera
2022-11-13, 09:29
  #202
Medlem
448s avatar
Den här författarprofilen är vad man letar efter om man letar säpoförfattare , inte GW för fan.

(FB) Författaren Kristian Lundberg är död

I Göteborg kämpade såna här hjon mot den skittsnygga intelligenta 448

Dom härjade runt förtvivlade på Världensgångsidan i GP oförstående som instutionsbarn med tilldelad fru

🤣
Citera
2022-11-13, 18:58
  #203
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhistleBlower1
Bra formulerade frågor. Och här kommer några svar:
- Spioneriet i Sverige som pågår dagligen av flera länder sker i huvudsak från privata entiteter. Dvs. Inte från ambassaden. Såklart har ambassaderna sån personal men det vet alla säkerhetstjänster. Så de behöver vara betydluft smartare. Sverige gör likadant med sina spioner i utlandet.

- Ja Säpo fokuserar mycket på att övervaka mig och andra anställda. Cirka 600 kameror i huset och interna skvallare står för deras inhämtning. Finns ett par skvallrare på varje enhet.

- I och med IS och Syrien skiftade fokus snabbt från f4ämmande makt till terror. Men tyvärr har inhämtningen i Syrien varit, i vanlig ordning för Säpo, varit kass. Så alla IS-kvinnor med alla barn hämtas hem och välkomnas hem och får en fin lägenhet.


När ska SÄPO gå ut med att IS var en judisk konstellation och inte en muslimsk? Precis som Al-Qaida det vill säga. Det är ju redan allmänt känt att Abu Bakr al-Baghdadi arbetade för CIA/Mossad, liksom Bin Ladin (Tim Osman) samt de otal så kallade terrorister som i efterhand visat sig vara judar.
Citera
2022-11-14, 15:19
  #204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
När ska SÄPO gå ut med att IS var en judisk konstellation och inte en muslimsk? Precis som Al-Qaida det vill säga. Det är ju redan allmänt känt att Abu Bakr al-Baghdadi arbetade för CIA/Mossad, liksom Bin Ladin (Tim Osman) samt de otal så kallade terrorister som i efterhand visat sig vara judar.

Ungefär samtidigt som SÄPO går ut med allt annat som är "allmänt känt" hos dina källor. Dvs, det tar nog ett tag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback