2022-11-14, 12:24
Medlem
populopiduss avatar
Om man ser Dumpen ur ett nätaktivist-perspektiv, med ett mål att belysa problematiken och ändra lagstiftning är Dumpen alldeles förträffligt med tanke på den uppmärksamhet det får. Att Dumpen är kontroversiellt råder det självklart inga tvivel om, och hade det inte varit kontroversiellt så hade det inte fått uppmärksamhet.

Varje tänkande människa borde inse att det i sak inte är okej att vi har privatpersoner som hänger ut personer som bestämt träff med fiktiva barn. Vidare funkar det naturligtvis inte heller i längden att ha en sajt som hänger ut människor på detta sätt, vilket helt går utanför rättssamhällets maskineri. Det finns en anledning att vi har domstolar som ska döma personer - allt annat tillhör medeltiden.

Med det sagt är jag rädd att Dumpen behövs och kommer existera tills dess att man ser över lagstiftningen. Det bokstavligt talat kryllar av män (och kvinnor) som på daglig basis letar efter barn i sexuellt syfte och så kan vi inte ha det.

Jag tycker detta borde summera Dumpen ganska bra och att övriga diskussioner egentligen borde vara överflödiga.
Senast redigerad av populopidus 2022-11-14 kl. 13:00.
Citera
2022-11-14, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
"Anarkister"?

Jag är ganska långt ifrån anarkist. Du borde kunna lista ut vad jag har för åsikter.

Med tanke på dina inlägg så gissar jag på att du är en arg pedofil
Extremism föder extremism.
Om man anser att alla i samhället ska få dömma och straffa andra på eget bevåg, vad är man då?
Citera
2022-11-14, 12:34
Medlem
En herlig artikkel som forteller om hvordan pedoer svikter andre pedoer når de blir tatt.
https://dumpen.se/2022/11/14/spiongaddor/
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2022-11-14 kl. 12:38.
Citera
2022-11-14, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Om man ser Dumpen ur ett nätaktivist-perspektiv, med ett mål att belysa problematiken och ändra lagstiftning är Dumpen alldeles förträffligt med tanke på den uppmärksamhet det får. Att Dumpen är kontroversiellt råder det självklart inga tvivel om, och hade det inte varit kontroversiellt så hade det inte fått uppmärksamhet.

I övrigt är det naturligtvis inte okej att vi har två privatpersoner utan som hänger ut personer som bestämt träff med fiktiva barn. Vidare funkar det naturligtvis inte i längden att ha en sajt som hänger ut människor på detta sätt, vilket helt går utanför rättssamhällets maskineri. Det finns en anledning att vi har domstolar som ska döma personer - allt annat tillhör medeltiden.

Med det sagt är jag rädd att Dumpen behövs och kommer existera tills dess att man ser över lagstiftningen. Det bokstavligt talat kryllar av män (och kvinnor) som på daglig basis letar efter barn i sexuellt syfte och så kan vi inte ha det.

Jag tycker detta borde summera Dumpen ganska bra och att övriga diskussioner egentligen borde vara överflödiga.
Det är ingen dålig sammanfattning.
Citera
2022-11-14, 12:49
Avstängd
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
En herlig artikkel som forteller om hvordan pedoer svikter andre pedoer når de blir tatt.
https://dumpen.se/2022/11/14/spiongaddor/
Ett problem för Dumpen är att barnporr är förbjuden att söka och titta på, de begår ett brott. I gott syfte kan man tycka, men hur bevisar Patrik att han inte gör det för att han är pedofil. Tänker på den polis som tog med sig material på USB och glömde det i tvättstuga, han hade det för att föra över material till andra datorer (hette det). Tror jag inte utan för eget bruk, men vad vet jag om det?
Citera
2022-11-14, 13:02
Avstängd
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

I övrigt är det naturligtvis inte okej att vi har två privatpersoner utan som hänger ut personer som bestämt träff med fiktiva barn. Vidare funkar det naturligtvis inte i längden att ha en sajt som hänger ut människor på detta sätt, vilket helt går utanför rättssamhällets maskineri. Det finns en anledning att vi har domstolar som ska döma personer - allt annat tillhör medeltiden.

Kan tillägga det inte är olagligt att ha känningar för barn, det är handling som gäller, på samma sätt som det inte är olagligt att vilja knarka, finns inget knark att tillgå så.

Dumpen erbjuder motsvarande knark, och råraggar på alla hen, en del avstår att knarka då inget finns, andra ser till att fixa knarket ändå kanske med stor möda. Båda motsvarigheterna finns i de fångade, Dumpen behandlar de på samma sätt. Och lockar fram motsvarande knarkberoende hos de som aldrig skulle göra något.
Citera
2022-11-14, 13:11
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kan tillägga det inte är olagligt att ha känningar för barn, det är handling som gäller, på samma sätt som det inte är olagligt att vilja knarka, finns inget knark att tillgå så.

Dumpen erbjuder motsvarande knark, och råraggar på alla hen, en del avstår att knarka då inget finns, andra ser till att fixa knarket ändå kanske med stor möda. Båda motsvarigheterna finns i de fångade, Dumpen behandlar de på samma sätt. Och lockar fram motsvarande knarkberoende hos de som aldrig skulle göra något.

Jag håller med om detta, och ju mer man granskar Dumpens metoder med kritiska glasögon desto mer sånt här hittar man. Jag hoppas att man så snart som möjligt belyser problematiken med grooming av barn på allvar, så att vi kan börja få bukt med problematiken. Som en positiv bieffekt av detta kommer också Dumpen så småningom bli överflödigt.

Återigen, om man ser det ut ett nätaktivist-perspektiv så fyller Dumpen sitt syfte, precis som klimataktivister fyller sitt syfte ur ett aktivistperspektiv när dom blockerar vägar etc. Eller för den delen djurrättsaktivister som släpper ut minkar, samma sak där. Det är kontroversiella metoder som är minst sagt värda att ifrågasätta - men dom genererar medial uppmärksamhet.

Detta är (eller borde i alla fall vara) det primära syftet med Dumpen. Att tro att man kan rensa nätet på vuxna som söker barn i sexuellt syfte är bara naivt eftersom det som Dumpen hittar bara är toppen av ett isberg. "Tar det aldrig slut?" ser man ofta som kommentar till en uthängning. Nej, det kommer tyvärr inte ta slut innan man tar tag i problematiken på allvar med lagändringar och vad mer som kommer krävas.

Jag vill att vuxna ska ge fan i att söka barn i sexuellt syfte, och jag vill också att Dumpen försvinner. Problemet är att ämnet är så stigmatiserat att folk lätt dras åt den ena eller andra polen, vilket vi ser i denna tråd. Folk som ifrågasätter Dumpens metoder blir kallade pedofiler och det är en obehaglig effekt av polariseringen. Det går även att se i Dumpens Facebook-grupp där en och annan som ifrågasätter vart pengarna går blir påhoppad av 20 arga mammor som vägrar se Sara som något annat än Moder Theresa själv.

Det är sannerligen ett intressant fenomen att observera.
Senast redigerad av populopidus 2022-11-14 kl. 13:22.
Citera
2022-11-14, 13:15
Avstängd
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Han fick kicken. Hade sjukskrivit sig men blev kallad till möte och fick gå direkt.
Vad är syftet att dra in arbetsgivare, om nu det inte är att denne jobbar med barn. Syftet kan inte vara annat än att sabba så mycket som möjligt, hur hjälper det denne. Förlora ekonomi och vänner hjälper ingen att ta itu med laster.
Citera
2022-11-14, 13:17
Medlem
Citat:
Vad är syftet att dra in arbetsgivare, om nu det inte är att denne jobbar med barn. Syftet kan inte vara annat än att sabba så mycket som möjligt, hur hjälper det denne. Förlora ekonomi och vänner hjälper ingen att ta itu med laster.
Enbart för att sabotera.
Citera
2022-11-14, 13:18
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Det primära syftet är att avskräcka andra från att söka barn i sexuellt syfte, simple as that. Sen finns det säkerligen mer personliga agendor hos både Patrik och Sara som har att göra med obehandlade trauman etc...
Citera
2022-11-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Han fick kicken. Hade sjukskrivit sig men blev kallad till möte och fick gå direkt.
Försvarar inte pedofiler det minsta, men är nyfiken på hur man kan få sparken, rent arbetsrättsligt, från jobb som inte har med barn att göra?
Citera
2022-11-14, 13:22
Bannlyst
Jag skulle säga att Dumpen skapar mycket farligare individer än var de räddar någon.Tänk så här att personerna som hängs ut kommer alltid ha folk som tittar snett på dem de kommer aldrig passa in i någon vänskapskrets och kommer att kämpa med att få jobb. Det blir skattebetalarna som står för deras inkomst.

Dessutom så kan jag tänka mig att de kommer söka sig till likasinnade och i med att de har all tid i världen att snacka ihop sig med likasinnade så betyder det istället för att ha lite tid över har dem nu all tid över till att på ett eller annat sätt få till en träff med någon.

Har de dessutom gott om pengar kan de mycket väl gadda ihop sig och betala dyra pengar för att göra det som de önskar. Och dessutom skulle aldrig en tonårstjej vilja träffa en äldre man om det inte rörde sig om pengar eller hot. Dumpen lever i en fantasivärld där de tror unga tonårstjejer drömmer om att ha sex med äldre män med gubbmagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in