2022-11-14, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag hittade inte fler sådana avtryck.
Kan iofs vara fotografens avtryck dennes sko syns längst till vänster i den stora bilden.
https://imgur.com/a/QRwhWWp

Inte möjligt, gräsmattan är torr och hård på bilderna nu, de andra avtrycken är avsatta när gräsmattan varit vattenmättad och mjuk, stämmer väldigt bra med den natten, det regnade tydligen rejält.

Citat:
Kanske är det JJs avtryck, vem vet?

Jag kollade en bild på JJs sko när hon sitter på en häst, men den bilden är för mörk.
https://imgur.com/a/HyU6Edf

Jag har för mig att jag såg en annan bild på JJ där hon har vita skor men den hittar jag inte nu.

Om man kan se vad det är för skor, typ model, tillverkare osv så kanske man kan se vilka avtryck de ger.

OM det nu är avtryck från JJ förstås..

Det får bli ett jobb för polisen.

Skicka in den där bilden med mönstret och var du hittat det.

Hon har lite halvgrova skor, kan stämma med mönstret, att avtrycken är avsatta när gräsmattan varit mjuk är uppenbart, att det var precis de förhållanden som rådde den natten är anmärkningsvärt. Om det är en byggjobbare så skulle han varit där och sysslat med något innan gräsmattan torkat. Dessutom skulle mönstret du hittade troligen vara grövre.
Citera
2022-11-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Lite rättelse:
Det är inte samma granne som knackar på som hör ”hammare och spik”.
Grannen som knackar på hör de andra ljuden till vänster om dörren när han står där.
JJ köper, enligt grannen, något litet, som en hamburgare eller chilicheese.
Om man kastar något från fönstret landar det sannolikt på balkongen under.
De två personerna i bilen på parkeringen vid McD är två killar i 20-års åldern.

Var kan man läsa att det är bekräftat att det är dom två killarna förutom trådsanning. Då föll min teori något om det är en altan under. Fattar bara inte hur de fått ut kroppen på 30 min ca och dessutom när de vet att grannen under är vaken och "har koll"
Ingen verkar ju ha hört något i trappen efter donken heller.
Citera
2022-11-14, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Bra foto! Jo, det ser ut som ett fotavtryck. Men när är fotot taget? Det är många som lallat runt där.

Detta är också värt att ha i åtanke. Var det inte i senaste avsnittet av podden som han hittade märkena? Dvs. efter att Tove hittades död. Jag har mycket lätt att föreställa mig att en och annan nyfiken Vetlandabo varit upp för den där stegen för att kika in i JJ:s lägenhet, och därmed kan ha avsatt sitt skoavtryck.

Mycket mer rimligt än att Tove skall ha kastats ut genom fönstret, eller ännu bättre, att JJ på något vis skall ha klättrat ut där med Tove på ryggen...
Citera
2022-11-14, 12:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
När grannen knackade på tror jag J och M ställdes inför ett svårt beslut. Avbryta det dom höll på med eller fullfölja. Dom båda verkar beslutsamma eftersom dom i enighet var tysta och fullföljde mordet.

Ingen hade kunnat föreställa sig vad som skulle hända i lägenheten. Inte ens T kunde ana något eftersom hon följde med. Grannen ska ha kred för det han gjorde. Han knackade trots allt på mitt i natten vilket inte alla hade gjort. Han pressade J med frågor. Och han har vittnat om det han hörde och upplevde.

Ja, jag håller med att tystnaden är en viktig pusselbit.

Dels att Tove inte skrek, sopade iaf inte hörbart, och att tjejerna inte hördes snacka fast dom (iaf minst en) uppbenbarligen var där. Det går inte att komma ifrån, tack vare grannen!

Tystnaden och fullföljandet av brottet är spöklikt, som att det fanns ett djupare samförstånd.

Jag avskyr att tänka att de ändå måste ha varit två om det här.
Det är riktigt läskigt att det kan gå till så här.

Kanske t o m Tove tänkte att MH:s närvaro var lite lugnande?

Ett fall jag tänker på som jag sett på YT, är ett fall där fyra tjejer dödar en kompis. Om jag inte minns fel, så är det en som är typ ledare, som får med sig sin kompis på det här. Men det som är det mest underliga är hur ytterligar två tjejer luras in i ett fruktansvärt mord på den mycket unga tjejen. De kände inte ens offret.

USA förstås.

Så hur kan en sådan dynamik uppstå och hur kan personer medverka i något som inte (kanske) ens handlar om deras egen konflikt?

Vi får väl se om vi får någon slags svar. Något som kan kännas begripligt?

För jag tror som du, att konflikten verkligen är en skitgrej från början. Det är därför inget kommer fram om vad det handlat om. Konflikten har spårat ur i en "knäpp" hjärna som förstorar upp allt till för oss helt oproportionerliga dimensioner.
Citera
2022-11-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Helt jävla otroligt att Polisen alltså inte varit där och gipsat dessa avtrycknpå baksida under JJ's fönster, det är fan tjänstefel!

Hur vet du att dom inte undersökt detta?
Citera
2022-11-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Snyggt jobbat! Men jag vet inte om jag ger så mycket för de märkena, jag får känslan att de märkena skulle kunna vara precis vad som helst. Och det är verkligen inte lätt att skrapa upp en gräsmatta och exponera jorden. Om vi nu leker med tanken att Tove skall ha skickats ut från fönstret och landat där så menar jag att det ändå inte borde ha blivit sådana märken.

Om jag måste spåna, så hade det kunnat vara någon som tränat/stretchat vid stegen vid upprepade tillfällen, därav de gräsfattiga fläckarna. Jag själv brukade använda brandstegen till att stretcha övre ryggen påväg från gymmet.

Tack. Stegen går inte enda ner till backen foto hur det ser ut.

https://www.google.com/maps/@57.4317632,15.0715706,3a,15y,62.25h,89.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1se9GD2v7c2ishdjhFVnPi5A!2e0!7i1 6384!8i8192
Citera
2022-11-14, 12:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Finns plats för 2-tre bilar bredvid lilla garaget på baksidan. Sen kör de upp typ tre bilar (grannen bredvid och familjen under verkar stå där) på gräsmattan och sen den ”lilla” p-platsen vid hörnet där då.

På andra sidan Storgatan är det församlingens/kyrkans parkering. Annars går det att ställa sig på Östra Slottsgatan om det blir trångt.

Hur är det nu, är uppfarten till parkeringen och parkeringen alfalterad? Grus?
Citera
2022-11-14, 12:55
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25

https://www.google.com/maps/@57.4317632,15.0715706,3a,15y,62.25h,89.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1se9GD2v7c2ishdjhFVnPi5A!2e0!7i1 6384!8i8192

Jag fixade till en bättre bild på stegen. Det var ett tag sedan när det blev snack om den där lådan...

https://imgur.com/a/x0AE34d
Citera
2022-11-14, 12:57
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag håller med att tystnaden är en viktig pusselbit.

Dels att Tove inte skrek, sopade iaf inte hörbart, och att tjejerna inte hördes snacka fast dom (iaf minst en) uppbenbarligen var där. Det går inte att komma ifrån, tack vare grannen!

Tystnaden och fullföljandet av brottet är spöklikt, som att det fanns ett djupare samförstånd.

Jag avskyr att tänka att de ändå måste ha varit två om det här.
Det är riktigt läskigt att det kan gå till så här.

Kanske t o m Tove tänkte att MH:s närvaro var lite lugnande?

Ett fall jag tänker på som jag sett på YT, är ett fall där fyra tjejer dödar en kompis. Om jag inte minns fel, så är det en som är typ ledare, som får med sig sin kompis på det här. Men det som är det mest underliga är hur ytterligar två tjejer luras in i ett fruktansvärt mord på den mycket unga tjejen. De kände inte ens offret.

USA förstås.

Så hur kan en sådan dynamik uppstå och hur kan personer medverka i något som inte (kanske) ens handlar om deras egen konflikt?

Vi får väl se om vi får någon slags svar. Något som kan kännas begripligt?

För jag tror som du, att konflikten verkligen är en skitgrej från början. Det är därför inget kommer fram om vad det handlat om. Konflikten har spårat ur i en "knäpp" hjärna som förstorar upp allt till för oss helt oproportionerliga dimensioner.
Hmm jag i värsta fall kan det vara en kontrollerad konflikt som "spårat" ur, där någon inte kan backa.
Alltså en narcissist. Pondus tjejen med importerad person i bakgrunden... men vi får se precis som du säger.
Citera
2022-11-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25

Där ser man! Så det är 2m upp ungefär. Möjligt att JJ kan ha tagit sig både ut och in därifrån ifall hon hoppar lite, men i sådana fall så borde det ju också finnas skoavtryck på väggen precis under stegen. Inte en chans att hon hade kunnat klättra in där utan att ta stöd av väggen.

Min personliga åsikt är dock fortfarande att stegen (och märkena i marken osv) är ointressant, det hade tagit mycket längre tid och sett väldigt mycket märkligare ut ifall de blev upptäckta. Dessutom finns 3 (vad jag kan se) grannfönster precis intill stegen. För att inte tala om ljuden som hade skapats av att klättra där.
Citera
2022-11-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scire
Det fanns någon tidigare i tråden som sa att den hade varit i lägenheten innan JJ flyttade in. Kanske den personen vet hur badrummet ser ut.

Det var jag ✋🏼
Nu var det dock ett par år sedan i festsammanhang, så inte bästa minnet. Men det jag minns av toaletten är att den var rätt rymlig, ingen tvättmaskin/torktumlare. Det jag är osäker på är om det var dusch eller badkar, duschkabin var det dock inte.
Kan faktiskt kolla upp detta under dagen.
Citera
2022-11-14, 13:00
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca
Var kan man läsa att det är bekräftat att det är dom två killarna förutom trådsanning. Då föll min teori något om det är en altan under. Fattar bara inte hur de fått ut kroppen på 30 min ca och dessutom när de vet att grannen under är vaken och "har koll"
Ingen verkar ju ha hört något i trappen efter donken heller.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Sammanfattning podden "Försvunnen". Del 2:
- I den röda bilen sitter två män, bägge i 20-årsåldern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in